Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het oranje monster. En ik
#81
Ja, sinds 2014. Kost 195 euro incl. BTW. Indien interesse: Als je mij mailt http://www.oudevolvo.nl/volvo/oldtimers/contact-html/ stuur ik je een pdf met meer info en de contactgegevens.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#82
oudevolvo schreef:Ja, sinds 2014. Kost 195 euro incl. BTW. Indien interesse: Als je mij mailt http://www.oudevolvo.nl/volvo/oldtimers/contact-html/ stuur ik je een pdf met meer info en de contactgegevens.

Heb het contactformulier ingevuld. Bedankt alvast!:-)
Antwoord
#83
Dat hebben ze snugger gedaan met die stappenmotor. @Lars: Kan je met hun systeem ook de signaalgever in een nieuwe type achteras gebruiken? Ik blijf het aan de kardanas de zwakste schakel vinden. Gevoelig voor vuil, schommelingen en objecten op de weg.
Antwoord
#84
Arn02 schreef:Kan je met hun systeem ook de signaalgever in een nieuwe type achteras gebruiken?

Als het goed is kan je bij deze zo'n signaal van de achteras gebruiken: http://www.abbott-tach.com/cablex.htm , is echter wel een stuk duurder.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#85
Nadeel van een stappenmotor aan de tellerkabel is dat er eigenlijk geen stappenmotoren zijn die harder kunnen draaien dan 1200 rpm...
Dit komt neer op ongeveer 150km/h op de teller. Voor de amazone gebruiker ruim voldoende natuurlijk, maar voor de 240 (turbo) onvoldoende naar mijn idee.
Antwoord
#86
Ik heb die elektrische teller ook, heeft zowaar even gewerkt. Maar mijn teller draaide blijkbaar niet helemaal soepel genoeg, vervolgens fikt de electronica uit door een te hoge stroomsterkte naar de stappenmotor. In dat circuit zit geen zekeringetje.... Dat is minder. Ik heb wel de hoop dat ik het zelf herbouwd en verbeterd kan krijgen.
Maar die kunststof ring om de tussenas met die uitstekende (nee, ik bedoel niet heel goede) magneten is te duf voor woorden. Even iets raken en het is stuk. Ook dat is gelukt.
Antwoord
#87
laptoprob schreef:Ik heb die elektrische teller ook, heeft zowaar even gewerkt. Maar mijn teller draaide blijkbaar niet helemaal soepel genoeg, vervolgens fikt de electronica uit door een te hoge stroomsterkte naar de stappenmotor. In dat circuit zit geen zekeringetje.... Dat is minder. Ik heb wel de hoop dat ik het zelf herbouwd en verbeterd kan krijgen.
Maar die kunststof ring om de tussenas met die uitstekende (nee, ik bedoel niet heel goede) magneten is te duf voor woorden. Even iets raken en het is stuk. Ook dat is gelukt.

Over welke van de 2 heb je het dan? De Speedrunner? Of hebben beide systemen deze problemen?
Antwoord
#88
Als ik dit zo lees wordt ik blijer en blijer van m'n gps teller.

In plaats van deze thread te kapen, is het een idee een aparte te maken waarin de verschillende opties en ervaring staan? Die mechanische tellerhuizen zijn voor veel hobbyisten een probleem.
Antwoord
#89
Zou zeggen arno steek van wal in een losse thread!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#90
Ik heb voor mezelf al een oplossing gevonden. Maar je ziet deze problematiek steeds weer opduiken in verschillende threads. Maar goed, laat ik niet de ******ste zijn, ik open er wel een.

[EDIT] Hiero: http://volvolvo.nl/threads/18612-Mechani...ernatieven [/EDIT]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 1.819 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Oranje 244 DL '75 ZOAB 238 161.514 11 January 2019, 19:34
Laatste bericht: ZOAB
  de oranje 244 sam244 26 17.030 28 May 2015, 21:17
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)