Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Ja, sinds 2014. Kost 195 euro incl. BTW. Indien interesse: Als je mij mailt
http://www.oudevolvo.nl/volvo/oldtimers/contact-html/ stuur ik je een pdf met meer info en de contactgegevens.
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
oudevolvo schreef:Ja, sinds 2014. Kost 195 euro incl. BTW. Indien interesse: Als je mij mailt http://www.oudevolvo.nl/volvo/oldtimers/contact-html/ stuur ik je een pdf met meer info en de contactgegevens.
Heb het contactformulier ingevuld. Bedankt alvast!:-)
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Dat hebben ze snugger gedaan met die stappenmotor. @Lars: Kan je met hun systeem ook de signaalgever in een nieuwe type achteras gebruiken? Ik blijf het aan de kardanas de zwakste schakel vinden. Gevoelig voor vuil, schommelingen en objecten op de weg.
Berichten: 420
Topics: 84
Lid sinds: Oct 2009
Arn02 schreef:Kan je met hun systeem ook de signaalgever in een nieuwe type achteras gebruiken?
Als het goed is kan je bij deze zo'n signaal van de achteras gebruiken:
http://www.abbott-tach.com/cablex.htm , is echter wel een stuk duurder.
Groet,
Mathieu.
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Nadeel van een stappenmotor aan de tellerkabel is dat er eigenlijk geen stappenmotoren zijn die harder kunnen draaien dan 1200 rpm...
Dit komt neer op ongeveer 150km/h op de teller. Voor de amazone gebruiker ruim voldoende natuurlijk, maar voor de 240 (turbo) onvoldoende naar mijn idee.
Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
Ik heb die elektrische teller ook, heeft zowaar even gewerkt. Maar mijn teller draaide blijkbaar niet helemaal soepel genoeg, vervolgens fikt de electronica uit door een te hoge stroomsterkte naar de stappenmotor. In dat circuit zit geen zekeringetje.... Dat is minder. Ik heb wel de hoop dat ik het zelf herbouwd en verbeterd kan krijgen.
Maar die kunststof ring om de tussenas met die uitstekende (nee, ik bedoel niet heel goede) magneten is te duf voor woorden. Even iets raken en het is stuk. Ook dat is gelukt.
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
laptoprob schreef:Ik heb die elektrische teller ook, heeft zowaar even gewerkt. Maar mijn teller draaide blijkbaar niet helemaal soepel genoeg, vervolgens fikt de electronica uit door een te hoge stroomsterkte naar de stappenmotor. In dat circuit zit geen zekeringetje.... Dat is minder. Ik heb wel de hoop dat ik het zelf herbouwd en verbeterd kan krijgen.
Maar die kunststof ring om de tussenas met die uitstekende (nee, ik bedoel niet heel goede) magneten is te duf voor woorden. Even iets raken en het is stuk. Ook dat is gelukt.
Over welke van de 2 heb je het dan? De Speedrunner? Of hebben beide systemen deze problemen?
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Als ik dit zo lees wordt ik blijer en blijer van m'n gps teller.
In plaats van deze thread te kapen, is het een idee een aparte te maken waarin de verschillende opties en ervaring staan? Die mechanische tellerhuizen zijn voor veel hobbyisten een probleem.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Zou zeggen arno steek van wal in een losse thread!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
23 March 2016, 09:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 March 2016, 10:04 door Arn02.)
Ik heb voor mezelf al een oplossing gevonden. Maar je ziet deze problematiek steeds weer opduiken in verschillende threads. Maar goed, laat ik niet de ******ste zijn, ik open er wel een.
[EDIT] Hiero:
http://volvolvo.nl/threads/18612-Mechani...ernatieven [/EDIT]