Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
warm
vraagje bij mijn auto, met nog steeds af en toe bij wegrijden een kloenk rechtsachter, is na een stevig uurtje blazen de bol in achteras, het differentieel of klok dacht ik een beetje warm niet heet of zo maar wel warm, is dit normaal??
Vitara
Antwoord
is het niet je aandrijfas of je uitlaat??
rubbers willen nog wel eens de geest geven, en geven ook een "Kloeiiink"bij -of wegrijden -of bochten :evil: :evil:
duurde bij mij ook even voor ik er achter was maar bij mij was het de rubber onder de bak & rubber bij achteras :roll:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
@ holowkregel

Beetje warm is prima.

Alleen rally-rijders met sper-diff hebben een oliekoeler op de achteras nodig.
Antwoord
ja het is echt die bol onder de auto en oke een beetje warm is oke perfect ik was bang dat de boel misschien zonder olie of zo warm liep en dat wil je niet. en die kloenk die vind ik nog wel zat zelf aan een remblok te denken dat bleef hangen daar lijkt het soms op als ik flink aan de handrem hang en een beetje met de rem speel heb ik er geen last meer van en dan ineens soms is het er weer.
Vitara
Antwoord
Ik had ook een flink gebeuk onder de auto...Ophangrubber van het middenlager van de aandrijfas vervangen. Hoor je echt zo'n beuk van staal op staal of juist wat doffer. Door de reactiekracht van de handrem kan deze je aandrijfas wel tegen het plaatwerk slaan en ook bij het optrekken.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
weet niet goed ik heb echt t idee dat t maar van 1 kant komt en niet midden onder de auto vandaan, maar t zou natuurlijk wel iets met de aandrijfas kunnen zijn. T gebeurd ook niet voorspelbaar soms wel en soms niet dat is het vreemde. het klinkt meer al of iets losschiet of als iets dat spelling heeft en dus later meekomt en dan klonk, wegschiet.
Het is dus zo lastig omdat het er niet altijd is maar als het weer er een keertje naar is zal ik me er eens in verdiepen, ik heb er niet echt haast mee dat is het mooie ervan, als je er iedere dag mee naar je werk moet wordt het lastiger.
Vitara
Antwoord
ik zeg; ophangrubbers
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ik zeg: ff onder de auto kruipen en aan alle stangen/assen sjorren en kijken of je wat hoord of ergens speling voelt.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
heel goed Lucas das ook mijn idee maar eerst wachten op een beetje droog weer hij staat wel gewoon buiten. wordt vervolgd.
Vitara
Antwoord
Heb je de kloenk nog gevonden ? ik heb er ook al een jaar last van, en rij er dagelijks in, zeer irritant is het zeg. Ik heb wel onder de auto gelegen, maar echt vinden lukt me niet. ik neem aan dat dit een meer voorkoment probleem is. waar zou ik eventueel nieuwe rubbers vandaan kunnen halen, en tegen welke prijs ?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Moeilijk schakelen bij warm weer? Mr. Brown 7 9.249 30 May 2016, 22:19
Laatste bericht: Marc1970
  J-type Overdrive stopt met functioneren als de motor warm is daanheijn 2 3.532 2 June 2012, 16:07
Laatste bericht: daanheijn
  M46-overdrive schakelt warm niet/slecht uit. roel604 14 10.853 22 October 2011, 22:16
Laatste bericht: pwassink
  OD valt af en toe uit als motor warm is job245 13 6.961 5 March 2011, 23:02
Laatste bericht: wakka
  m46 od stopt als hij warm is eric vermeer 11 6.037 10 August 2010, 10:28
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)