Topics: 74
ik kan een nieuwe watergekoelde kopen viavia met korting en garantie voor 550 euro. Ik zit er echt over te denken om die te kopen. Wat zal ik doen? Kijken of er iets op ebay of MP oid voor bij komt (wel stukken goedkoper) of die voor 550 euri?
Topics: 135
pak die deal maar gewoon. Dan heb je tenminste garantie. (wil ik er echt minimaal ook op krijgen!) Veel goedkoper kom je niet uit. Als het allemaal betrouwbaar is en dat weet je bij ebay / mrktpls etc niet altijd natuurlijk. (kun je dat voor mij ook regelen trouwens!??)
Mijn conclusie zou nog kunnen zijn; Een watergekoelde turbo is dus ook wel handig als je wat vaker korte stukken rijdt als ik het goed begrijp. M.a.w. het warmt je koelwater wat sneller op en je motor is sneller op bedrijfstemperatuur wat het verbruik en de levensduur ook ten goede komt lijkt mij. En dan het levensduurvoordeel van de turbo. Dat is niet geheel onbelangrijk want het betreft hier toch een van de duurdere onderdelen van de auto.
En inderdaad, bij heftig rallyrijden en dat soort dingen is het waarschijnlijk gewoon beter om alleen oliekoeling op de turbo te hebben dat begrijp ik best. Maar ik kan toch wel constateren denk ik dat voor normaal straatgebruik de watergekoelde oplossing meer voordeel biedt.
Lukas, ik zou maar snel een ruil/nieuwe turb nemen want dat klinkt echt heel eng. Als die schoepen afbreken kan het in je motor terecht komen dan? Of in ieder geval veel extra schade toebrengen lijkt mij. Dat zou ik toch snel proberen op te lossen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 33
Kheb al een complete ruilmotor liggen.....voor noodgevallen :lol:
In eerste instantie een revisie project, heb ik dat ook ene keer gedaan 8)
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Topics: 22
lj_dekker schreef:ik kan een nieuwe watergekoelde kopen viavia met korting en garantie voor 550 euro. Ik zit er echt over te denken om die te kopen. Wat zal ik doen? Kijken of er iets op ebay of MP oid voor bij komt (wel stukken goedkoper) of die voor 550 euri?
voor 450 euro heb je een gloednieuwe 16T turbo van een V70 (ebay.de), watergekoeld. dat zou ik veel eerder doen dan een relatief ouderwetse T3 reviseren. Zon 16T is goed voor meer dan 250 pk.
samen met een nieuw type uitlaat spruitstuk en mooie downpipe moet dat een flink verschil geven....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
zou kunnen, maar is je karakteristiek niet heel anders dan? Die V70 motor is natuurlijk heel anders dan die B21ET.
Ik vraag me af of dat echt zo werkt...niet dat ik straks continu tot het rode gebied moet gaan doortrekken om voorruit te komen.
Dan moet je zeker ook de boel gaan ombouwen en aanpassen? Daar heb ik geen zin in namelijk. Ik ben van plan om gewoon een nieuwe turbo er in te hijsen, samen met een ander spruitstuk + het stuk van de uitlaat wat vanaf de turbo naar achteren loopt. Maar het scheelt inderdaad een klap geld, maar je hebt geen garantie natuurlijk, ook al is de turbo nieuw.
..en dat wil ik dus wel. Garantie. En dan ben ik best bereid wat meer te betalen. Jammer dan. Maar die turbo is me duur genoeg.
Topics: 22
ik begrijp jullie argumenten volledig. garantie, het past, het is origigineel enzo. helemaal gelijk in.
voor het pas maken van een die mitshubishi turbo's is inderdaad best wat geklooi nodig. (aanpassen wastegate, buizen, downpipe, olie/water aanvoer en afvoer enzo)
ik weet zo niet uit mn hoofd wat de 16T precies inhoud. van de 15G (standaard 850 t5 turbo) weet ik dat ie op eeen 240 sneller en eerder op gang is dan een standaard 60/63 T3 van een 240.
en als je toch al het spruitstuk wil vervangen, en de downpipe, dan zou ik misschien even goed rondkijken naar verschillende turbo's.
ik weet niet wat ik zou doen in dezelfde situatie, maar 'benchracen' ben ik goed in :-P
als ik nou een gecrashte 940 turbo kon krijgen, niet te duur, mooie turbo motor, sterke versnellingsbak (de nieuwere M90 handbak), en dan in een 240 zetten! oooh dat is vet.
one day!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
hehe, ja, als we toch eens vrije tijd en geld hadden...
Jw240 schreef:als ik nou een gecrashte 940 turbo kon krijgen, niet te duur, mooie turbo motor, sterke versnellingsbak (de nieuwere M90 handbak), en dan in een 240 zetten! oooh dat is vet.
one day!
krijgen...tja...dat wil ik ook wel. Heerlijk he..dromen! :-)
Misschien kun je assisteren dan met het monteren van een andere (idd bijv. 15G) dan T03 turbo?