Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo kopen
#51
ik kan een nieuwe watergekoelde kopen viavia met korting en garantie voor 550 euro. Ik zit er echt over te denken om die te kopen. Wat zal ik doen? Kijken of er iets op ebay of MP oid voor bij komt (wel stukken goedkoper) of die voor 550 euri?
Antwoord
#52
pak die deal maar gewoon. Dan heb je tenminste garantie. (wil ik er echt minimaal ook op krijgen!) Veel goedkoper kom je niet uit. Als het allemaal betrouwbaar is en dat weet je bij ebay / mrktpls etc niet altijd natuurlijk. (kun je dat voor mij ook regelen trouwens!??) Big Grin

Mijn conclusie zou nog kunnen zijn; Een watergekoelde turbo is dus ook wel handig als je wat vaker korte stukken rijdt als ik het goed begrijp. M.a.w. het warmt je koelwater wat sneller op en je motor is sneller op bedrijfstemperatuur wat het verbruik en de levensduur ook ten goede komt lijkt mij. En dan het levensduurvoordeel van de turbo. Dat is niet geheel onbelangrijk want het betreft hier toch een van de duurdere onderdelen van de auto.

En inderdaad, bij heftig rallyrijden en dat soort dingen is het waarschijnlijk gewoon beter om alleen oliekoeling op de turbo te hebben dat begrijp ik best. Maar ik kan toch wel constateren denk ik dat voor normaal straatgebruik de watergekoelde oplossing meer voordeel biedt.

Lukas, ik zou maar snel een ruil/nieuwe turb nemen want dat klinkt echt heel eng. Als die schoepen afbreken kan het in je motor terecht komen dan? Of in ieder geval veel extra schade toebrengen lijkt mij. Dat zou ik toch snel proberen op te lossen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#53
Kheb al een complete ruilmotor liggen.....voor noodgevallen :lol:

In eerste instantie een revisie project, heb ik dat ook ene keer gedaan 8)
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#54
lj_dekker schreef:ik kan een nieuwe watergekoelde kopen viavia met korting en garantie voor 550 euro. Ik zit er echt over te denken om die te kopen. Wat zal ik doen? Kijken of er iets op ebay of MP oid voor bij komt (wel stukken goedkoper) of die voor 550 euri?
voor 450 euro heb je een gloednieuwe 16T turbo van een V70 (ebay.de), watergekoeld. dat zou ik veel eerder doen dan een relatief ouderwetse T3 reviseren. Zon 16T is goed voor meer dan 250 pk.
samen met een nieuw type uitlaat spruitstuk en mooie downpipe moet dat een flink verschil geven....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#55
zou kunnen, maar is je karakteristiek niet heel anders dan? Die V70 motor is natuurlijk heel anders dan die B21ET.

Ik vraag me af of dat echt zo werkt...niet dat ik straks continu tot het rode gebied moet gaan doortrekken om voorruit te komen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#56
Dan moet je zeker ook de boel gaan ombouwen en aanpassen? Daar heb ik geen zin in namelijk. Ik ben van plan om gewoon een nieuwe turbo er in te hijsen, samen met een ander spruitstuk + het stuk van de uitlaat wat vanaf de turbo naar achteren loopt. Maar het scheelt inderdaad een klap geld, maar je hebt geen garantie natuurlijk, ook al is de turbo nieuw.
Antwoord
#57
..en dat wil ik dus wel. Garantie. En dan ben ik best bereid wat meer te betalen. Jammer dan. Maar die turbo is me duur genoeg.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#58
ik begrijp jullie argumenten volledig. garantie, het past, het is origigineel enzo. helemaal gelijk in.
voor het pas maken van een die mitshubishi turbo's is inderdaad best wat geklooi nodig. (aanpassen wastegate, buizen, downpipe, olie/water aanvoer en afvoer enzo)
ik weet zo niet uit mn hoofd wat de 16T precies inhoud. van de 15G (standaard 850 t5 turbo) weet ik dat ie op eeen 240 sneller en eerder op gang is dan een standaard 60/63 T3 van een 240.
en als je toch al het spruitstuk wil vervangen, en de downpipe, dan zou ik misschien even goed rondkijken naar verschillende turbo's.
ik weet niet wat ik zou doen in dezelfde situatie, maar 'benchracen' ben ik goed in :-P

als ik nou een gecrashte 940 turbo kon krijgen, niet te duur, mooie turbo motor, sterke versnellingsbak (de nieuwere M90 handbak), en dan in een 240 zetten! oooh dat is vet.
one day!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#59
hehe, ja, als we toch eens vrije tijd en geld hadden... Sad
Antwoord
#60
Jw240 schreef:als ik nou een gecrashte 940 turbo kon krijgen, niet te duur, mooie turbo motor, sterke versnellingsbak (de nieuwere M90 handbak), en dan in een 240 zetten! oooh dat is vet.
one day!

krijgen...tja...dat wil ik ook wel. Heerlijk he..dromen! :-)

Misschien kun je assisteren dan met het monteren van een andere (idd bijv. 15G) dan T03 turbo?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.849 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.811 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.344 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.521 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.121 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.883 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.874 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.745 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.862 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.230 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)