2 August 2014, 21:11
Beste mensen,
Hierbij een merkwaardig probleem dat ik graag wil voorleggen aan de specialisten.
Betreft 245 DL Benzine uit 1979, zweedse import
Motor: B21A
Carb. Zenith Stromberg
Tank met enkele brandstof leiding (geen EVAP systeem)
In de koudere periode van het jaar heb ik geen startprobleem, nu dat de temperaturen aardig oplopen doet zich het volgende voor.
Als de auto koud gestart wordt, slaat hij niet aan. De startmotor krijgt de motor niet rond gedraaid alsof het blok vast zit.
Door herhaald te starten lukt het op een gegeven moment wel.
Als de motor warm is, is er geen enkel startprobleem.
Ik heb gezien dat er benzine onder uit de carborateur loopt (onderkant), als de motor koud is (hij stond toen wel in de volle zon).
Dit druppelen stopte onmiddelijk nadat ik de tankdop even los maakte (zuigend geluid alsof er druk in de tank zat).
Ik heb er nu een gewoonte van gemaakt om steeds de tankdop even open te draaien alvorens ik de auto start, wat dan verder probleemloos gaat.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Zou het te maken kunnen hebben met de tank ontluchting?
Bij voorbaat dank
Wilbert
Hierbij een merkwaardig probleem dat ik graag wil voorleggen aan de specialisten.
Betreft 245 DL Benzine uit 1979, zweedse import
Motor: B21A
Carb. Zenith Stromberg
Tank met enkele brandstof leiding (geen EVAP systeem)
In de koudere periode van het jaar heb ik geen startprobleem, nu dat de temperaturen aardig oplopen doet zich het volgende voor.
Als de auto koud gestart wordt, slaat hij niet aan. De startmotor krijgt de motor niet rond gedraaid alsof het blok vast zit.
Door herhaald te starten lukt het op een gegeven moment wel.
Als de motor warm is, is er geen enkel startprobleem.
Ik heb gezien dat er benzine onder uit de carborateur loopt (onderkant), als de motor koud is (hij stond toen wel in de volle zon).
Dit druppelen stopte onmiddelijk nadat ik de tankdop even los maakte (zuigend geluid alsof er druk in de tank zat).
Ik heb er nu een gewoonte van gemaakt om steeds de tankdop even open te draaien alvorens ik de auto start, wat dan verder probleemloos gaat.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Zou het te maken kunnen hebben met de tank ontluchting?
Bij voorbaat dank
Wilbert
WilbertL