Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Voor 2 tientjes heb ik een goede gebruikte 940 cilinder gemonteerd. Werkt prima!
Ook heb ik inmiddels mijn vloeistof reservoir binnen van Ebay, 3 euro en 11 cent goed besteed. Ziet er namelijk prima uit
48 pond is toch al snel 65 euro... daarvoor heb ik de koppelingscilinder, reservoir Ã
n volledige goodridge leiding. Bovendien heb ik dan nog geld over ook!
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Goeie deal maar geen vergelijk. Het een is nieuw, het ander gebruikt en waarschijnlijk rond de 20 jaar oud

Maar goed, lekker dat het opgelost is.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
pieterveenstra schreef:Zolang ik niks voel trillen vind ik het best 
Exact. De binnenkant van die buis is behoorlijk krap getolereerd, met die bus er in werkt dat perfect. Heb dat al een paar keer van dicht bij zo opgelost zien worden en is altijd goed gegaan.
Jammer dat ik toen ik de as van mn 240 heb laten aanpassen niet de middelen had om de as zelf nauwkeurig te zagen en bus er in te zetten, was een leuke uitdaging geweest.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
De Arduino en de motor driver IC (LMD18200T) en voeding netjes in een 'project -box' weggewerkt:
Tevens de boel voorzien van een klein ventilatortje om de motor driver een beetje te koelen, deze kan behoorlijk heet worden:tongue:
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Netjes! Is er ook een lucht uitgang? Dan stroomt de warme lucht er ook weer uit.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 12
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2013
Hoi Pieter,
leuk project! Ik ben ongeveer het zelfde aan het doen. Heb jij nog plek voor de accu? Ik had het plan om hem in de kofferbak te zetten. Maar misschien heeft iemand een ander/beter idee...
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Let op met de accu naar achter dat je voldoende dikke kabels gebruikt.
Verplaatsten van voor naar achter zal een meter of 5 kabel nodig hebben. Met 12 volt geeft dat snel veel verlies.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
A_A schreef:Let op met de accu naar achter dat je voldoende dikke kabels gebruikt.
Verplaatsten van voor naar achter zal een meter of 5 kabel nodig hebben. Met 12 volt geeft dat snel veel verlies.
Sent from my iPad using Tapatalk
da's ook mijn plan, koperen kabel van die dikte is prijzig, of 1tje van de sloop halen, zijn er meer met de acu achterin, of kabel halen bij een lasbedrijf..
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
ik hou de accu liever in de motorruimte. anders past er dadelijk helemaal niksnmeer in de kofferbak
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
S80 heeft hem achterin.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km