Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M47 met mechanische telleraansluiting DRINGEND!!!
#21
chrisvolvo schreef:Bedankt skidje!
Heb je ook iemand die de bak zou kunnen inbouwen, met aanpassingen waar nodig?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Maar je heb toch al een M47? Dan doe je zo'n klus toch even op een zaterdagochtend? Weet niet waar je woont.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#22
ZOAB schreef:(en collega-forummers: hij twijfelt nog wat de oorzaak is. Geen persoonlijke aanval, maar ik vind het netter om eerst controletips te geven, voordat je gelijk je schuuraanbiedingen doet).

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk

Het staat in gezocht dit is geen vraag/discussietopic, als er vragen/controle zijn dan verwacht ik dat eigenlijk in een ander topic, Chris vraagt een onderdeel ik bied het aan, naar mijn mening de bedoeling in gezocht...
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#23
boedr schreef:Het staat in gezocht dit is geen vraag/discussietopic, als er vragen/controle zijn dan verwacht ik dat eigenlijk in een ander topic, Chris vraagt een onderdeel ik bied het aan, naar mijn mening de bedoeling in gezocht...

Ah sorry, dan heb ik niets gezegd. Via Tapatalk>Tijdlijn is de Rubriek niet te zien.

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#24
ZOAB schreef:Ah sorry, dan heb ik niets gezegd. Via Tapatalk>Tijdlijn is de Rubriek niet te zien.

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk

Jawel hoor, zie je alleen makkelijk over het hoofd ;-). Staat net onder het onderwerp in hele kleine lettertjes (op mijn aaifoon althans).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#25
Whoops, ik zie het nu. Dan heb ik helemáál niets gezegd Smile
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#26
A_A schreef:Ophoogbokken? Versterkte veer kost 47 euro inclusief btw. Zijn blokken dan veel goedkoper?


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk

Welke oplossing geeft uiteindelijk het beste resultaat, blokken of versterkte veren? Iemand ervaring met beide alternatieven?
Bedanlt alvast!

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Antwoord
#27
In mijn ogen is een ophoog blok een "lapmiddel" voor veren die oud zijn. Maar dat is mijn gevoel. Ik heb bewust voor nieuwe versterkte veren gekozen omdat je er 2 hebt voor minder dan 100 euro. Dan heb je gewoon het weer zoals Volvo het bedacht heeft. Maar nog maals, ik heb geen technische onderbouwing voor veren of blokken. Alleen weet ik dat blokken niet door
Volvo op hun auto's vanaf fabriek geleverd worden Smile


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#28
Veren pakken, die blokken geven vroeg of laat niets dan ellende (rubber wordt kneiterhard, krijg je er moeilijk uit, door het kneiterharde krijg je trillingen waar je geen trillingen wil hebben en je wordt gek van het gebonk dan).
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#29
BartWillem schreef:Veren pakken, die blokken geven vroeg of laat niets dan ellende (rubber wordt kneiterhard, krijg je er moeilijk uit, door het kneiterharde krijg je trillingen waar je geen trillingen wil hebben en je wordt gek van het gebonk dan).
Met ophoogblokken worden schijven bedoeld die je onder je veer monteert, dat is van een metal of sterk kunststof.
Die dingetjes die jij bedoelt, die rubberkruisjes die je tussen je veerwindingen doet of van die ballen in je veer stopt, moet je inderdaad ver van uit de buurt blijven.
Een nadeel van versterkte veren dat wel regelmatig genoemd wordt is dat men ze te stug vind voor de gevallen je niet met een aanhanger of zware belading rijdt.
Antwoord
#30
Dopski schreef:Met ophoogblokken worden schijven bedoeld die je onder je veer monteert, dat is van een metal of sterk kunststof.
Die dingetjes die jij bedoelt, die rubberkruisjes die je tussen je veerwindingen doet of van die ballen in je veer stopt, moet je inderdaad ver van uit de buurt blijven.
Een nadeel van versterkte veren dat wel regelmatig genoemd wordt is dat men ze te stug vind voor de gevallen je niet met een aanhanger of zware belading rijdt.

Bij mij hebben de versterkte veren goed bevallen op een Polar van 1993 met Gas. ook toen het Gas eruit was ging het naar mijn mening nog heel goed.

Je kunt ook zelfs de veren van een Turbo Station overwegen. Ik vond de turbo met dat onderstel (veren/dempers) de fijnste combi op een 245. Die turbo veren zijn sterker en iets verlaagd.

Succes..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  gezocht m47 mechanische teller aansluiting koert4 4 2.568 1 December 2020, 22:54
Laatste bericht: koert4
  Dringend! Stuurpomp Volvo 240 B230F Chris B 2 2.098 1 December 2015, 23:53
Laatste bericht: Chris B
  m47 met telleraansluiting boedr 2 1.992 20 September 2015, 16:32
Laatste bericht: boedr
  Dringend gezocht: Spinnekop B21E Ohrtmann 6 4.306 11 May 2015, 22:40
Laatste bericht: HansDAF

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)