tja, cw waarde van een glasbak hè.. dergelijke waarde heb ik alleen maar met een versleten blokje gehaald in een oude 144.. (zijn er nieuwe dan..?!), idd netjes 90 op de snelweg..
Mijn Volvo 240 (Principessa)
|
26 April 2014, 13:02
Het is inderdaad mogelijk. Zo heb ik heb ooit een verbruik van gemiddeld 1 op 12,5 gehaald d.m.v. een dag "Autobahn brennen" door Duitsland (vakantierit, 4 personen en vol beladen en veelal met airco aan). Zo'n 10 uur gereden van Praag naar huis, zo'n 800 km. De B230F draaide toen gemiddeld 3500 rpm (mijn snelheidsmeter staat dan op ruim 140 km/u), alleen gestopt om te tanken/eten. Weinig hoeven te schakelen/optrekken, dus het is wel mogelijk. Zo zuinig heb ik sindsdien nooit meer gereden. Wel had ik van te voren netjes kleppen gesteld, nieuwe bougies, olie en ontsteking zodat alles tip top was.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
13 May 2014, 08:22
Gisteren een vervangend stuurhuis gekocht bij CS Parts in Beernem.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
22 May 2014, 09:49
en het stuurhuis ligt er nu ook onder. hèhè
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
22 May 2014, 13:43
ruuds70 schreef:en het stuurhuis ligt er nu ook onder. hèhè het is niet gedaan zonder foto's neem ik aan ![]() Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
22 May 2014, 20:18
dan moet ik je helaas teleurstellen . . . ga er bij een volgende klus aan proberen te denken. Oke?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
22 May 2014, 20:29
en met terugwerkende kracht..? je weet nu tóch hoe het in elkaar zit.. :wink:
23 May 2014, 07:33
ruuds70 schreef:dan moet ik je helaas teleurstellen . . . ga er bij een volgende klus aan proberen te denken. Oke? maakt niet uit ![]() ![]() Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
25 May 2014, 07:48
Volgende aandachtspunt, het schakelen in de ÃÃn en de achteruit gaat (soms) heel erg stroef. Is hier iets aan te doen zonder de bak te moeten reviseren? Omdat het niet altijd stroef gaat lijkt het mij niet synchromesh te zijn. Iemand een idee?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)