Berichten: 9.843
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volgens mij zitten naald en sproeier niet bij elkaar in een set, en slijt de naald ook wat sneller dan de sproeier. Plus dat het vervangen vd naald in de SU HIF6 een eitje is en de sproeier duidelijk meer gedoe, zou ik met de naald alleen beginnen. BDK is het type.
Download Volvo TP11740-2 van www, daarin staan alle carburateur en gerelateerde werkzaamheden keurig beschreven.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Ik denk dat ik het gevonden heb.
Ik had een paar onderdelen overgezet van een andere carburateur. En dus ook de naald blijkbaar. Er zat er nu een naald in van een 2.0 of 2.1 motor en geen 2.7. Morgen krijg ik waarschijnlijk mijn nieuwe naald en sproeier binnen. Hij had dus niet genoeg brandstof blijkbaar. Waardoor hij te arm liep en niet altijd tot ontbranding kwam.
Ik hoop dat dit het is. Wordt vervolgd.
Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Niet dus. Hij vertikt het om zijn gasschuif op te trekken. Er moet ergens een vacuüm lek zijn. Maar waar? Kleppen gesteld maar vraag me af of dat er iets mee te maken kan hebben als we het niet goed zouden hebben gedaan. Alle bougies zijn zo zwart als roet en hij rookt behoorlijk
Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Via een appart topic 'slecht lopen en zwarte bougies' heb ik het probleem met hulp van jullie op kunnen lossen. Hij stond dus veel te rijk doordat de sproeierbuis en naald versleten waren.
Gisteren getest met nieuwe naald en sproeierbuis en na afstellen volgens de greenbook loopt hij perfect op een co van 2,5 wat volgens het greenbook de waarde zou moeten zijn.
Eerdaags een keer naar de RDW voor de gas uitbouw verklaring daarna de APK erop en we rijden op benzine .
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Op de uitlijnbank na vervanging van het stuurhuis
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Omdat ik nu de auto thuis heb staan . Maar even zo het lager van de aandrijfaskoppeling vervangen bij gebrek aan brug. :-)
Berichten: 4.336
Topics: 255
Lid sinds: Mar 2005
Ook een manier! Ben je niet bang dat ie voorover kukelt?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Lange lepels en drie ton hefvermogen.
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Is redelijk veilig. Ik durf hem alleen niet onbemand te laten staan. Want als de mast langzaam voorover zakt weet ik niet of hij nog op de lepels blijft hangen.
Berichten: 678
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Hij ziet er prachtig uit hoor!
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012