Topics: 8
Ik heb een vraagje, ik moet de benzine leiding onder mijn 244 (79) vervangen, nu ligt er een koperen (volgens mij) leiding, maar het is natuurlijk makkelijker werken (en goedkoper) met een rubberen benzine leiding. Maar mag dat eigenlijk? Een rubberenleiding onder de auto door voor de benzine?
Thanks.
Mooi sleutel project!
Topics: 107
Als het benzineslang met keurmerk is zie ik niet waarom het niet zou mogen. Bij moderne auto's zie je ook vaak een kunststof benzineleiding.
Maar hij moet wel strak tegen de bodem liggen dus je moet mogelijk meer klemmetjes gebruiken.
Topics: 288
vraag me af wat het verschil in meterprijs zal zijn van uitgegloeid koper en brandstofbestendige rubber slang..
Ik denk ook aan levensduur en steenslag..
Topics: 107
Levensduur van een metalen of koperen leiding zal denk ik een stuk langer zijn.
De meeste 2 serie modellen van bijna 40 jaar oud hebben nog steeds de eerste benzineleiding eronder zitten.
Ik zie dat koper zeker een tientje per meter kost, rubber zie ik prijzen ven 3,50 tot 9 euro.
Dus tja, wat is de besparing eigenlijk. Misschien dan maar gewoon goed doen.
Mooi sleutel project!
Topics: 52
Metalen leiding onder m'n 242 was nog prima. Ben nu toch bezig dus hang er wel een nieuwe onder, maar staal is duurzamer dan rubber.
De Volvo gaat gebruikt worden voor de Carbagerun deze zomer, dus het hoeft in de eerste instantie maximaal 5000 km mee te gaan
Afhankelijk van daarna, gaan we hem wel voor goed opknappen.
Mooi sleutel project!
En het is rubber geworden. Na een beetje onder de auto gekeken te hebben hoe alles loopt blijkt dat er al twee benzine leidingen liggen waarvan er eentje niet gebruikt werd? Mogelijk retourleiding?
Maar er komt een derde bij dus
Mooi sleutel project!
En doen jullie nog mee met de winter edition 2015? Wij hebben ons gisteren weer ingeschreven?