Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Ik wilde (een niet lege) lpg aansluiting verplaatsen, daarvoor moest de vulslang los. Zit er geen afsluiter op de vulslang, volgens mij blijft er druk op staan. Dan moet de hele tank leeg zeker?
Berichten: 19
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2011
Volgens mij zit er een terugslagklep in de tank, waardoor het gas via de vulslang alleen de tank in kan en niet uit. Dus de tank hoeft niet leeg.
Volvo 240 GL 1984
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Je kunt inderdaad de vulslang gewoon losdraaien. Er ontsnapt niet meer lpg dan wat er in de vulslang zit.
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
19 February 2014, 01:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 February 2014, 02:14 door Dopski.)
Echt? Ik had geen documentatie bij de hand en had alleen een "trail'n'error schroevendraaier" bij me die ik in de vuller heb geduwd, er kwam toen een flinke dikke lpg wolk uit. Ik kreeg niet het idee dat de druk afnam dus ging ervan uit dat er geen terugslagklep zat, behalve dan het ventiel dat ik indrukte (buitenkant carrosserie).. Wel zag ik de afsluiter op de uitgaande slang naar de motor.
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
19 February 2014, 07:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 February 2014, 23:25 door ZOAB.)
jos245 schreef:Je mag met een geschorste auto die niet APK gekeurd is naar de RDW of een APK garage rijden.
Best is wel om een schriftelijk bewijs van een afspraak bij je te hebben mocht je onverhoopt aangehouden worden.
Het gat in de bodem kun je met een dunne plaat die je op maat maakt dichtlassen of erin kitten.
Plaat erin kitten is voor de RDW-herkeuring geen probleem, maar voor de APK moet ie gelast zijn. Net als je anders aan je bodemplaat last.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
en een fatsoenlijke rubber dop zoals er meer in de body zitten..?
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Dopski schreef:Echt? Ik had geen documentatie bij de hand en had alleen een "trail'n'error schroevendraaier" bij me die ik in de vuller heb geduwd, er kwam toen een flinke dikke lpg wolk uit. Ik kreeg niet het idee dat de druk afnam dus ging ervan uit dat er geen terugslagklep zat, behalve dan het ventiel dat ik indrukte (buitenkant carrosserie).. Wel zag ik de afsluiter op de uitgaande slang naar de motor.
T is gelukt, ff een dikke foef lpg dat eruit komt, maar daarna is het gelijk over.
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Jambon schreef:en een fatsoenlijke rubber dop zoals er meer in de body zitten..?
Ow... ik ging er vanuit dat we het over een complete ringtank hadden die eruit ging, waarbij een grote plaat terug erin gezet moet worden. Niet ff een kleine doorvoer ter grootte van een rubberen dopje.
Wat is het nou?
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 116
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Gevalletje "Even Apeldoorn bellen"
Volvo 244 GLE - Volvo 940 Estate