Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
DennisvdB schreef:Ik las ook al van 2 gasten met een Ford Bronco om de auto om te katten, nummers van een Bronco op benzine, en dan de auto zelf op LPG laten rijden. Niet echt slim om dat met naam en alles op Facebook te knallen...
Ik zou er dan eerder 2 LPG auto's op 1 kenteken van maken. Je betaalt 1x verzekering en belasting e.d. en de andere auto lift gratis mee.
Zolang je niet samen gezien wordt, gaat dat volgens mij lang goed.
Berichten: 33
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2009
Ik weet nog niet wat ik ga doen;
lpg uitbouwen of niet...
Ik kan sowieso tot 22/2 'gratis' op lpg blijven rijden gezien de datum kentekenregistratie (22/5/1979).
Maar dan?
We krijgen tot 1/3 de tijd om een beslissing te nemen; is na die datum de keuze onherroepelijk?
Of kan ik ook later dan 1/3 al dan niet besluiten met de overgangsregeling mee te doen?
Sent from my iPhone using
Tapatalk
245 DL 1979 400k, Amazon 121S 1967
RIPP; Rest in peace and piece(s): 244dl
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Je kan daarna nog een verzoek indienen bij de belastingdienst na toewijzing betaal je tot het einde van je kwartaal belasting. Daarna doe je mee met de overgangsregeling regeling.
Adres waar je het heen kan sturen staat bij schorsen hoe en wat. Ergens halverwege door mij gepost.
Sent from my HTC One mini using Tapatalk
Berichten: 33
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2009
Tnx!
In dat geval ga ik in maart de 245 schorsen.
Af en toe een maand ontschorsen totdat het team van Wouter van Embden juridisch uitsluitsel heeft afgedwongen.
Ben echt niet tegen belasting betalen maar de 'houderschapsbelasting' in NL is m.i. buiten alle proporties.
(En dat geldt niet alleen voor oldtimers.)
Sent from my iPhone using
Tapatalk
245 DL 1979 400k, Amazon 121S 1967
RIPP; Rest in peace and piece(s): 244dl
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
zweedse schone schreef:Ja Jambon, ze nemen alles serieus, zelfs de politiek
mile:
Jongens ik blijf aan het gas, zo alleen beter???? Of moet ik het correct Liquefied Petroleum Gas zeggen??
Zelfde gevoelige types als met Zwarte Piet, tjonge niet te geloven..
Had maar eens wat meer gereageerd toen de politiek jullie een loer gedraait had dan waren jullie misschien nu niet zo sjagie..
Het onderwerp is wat doe jij na nieuwe belastingregel: Ik schors en rij.. Beste wensen Weekers en Co!
(zie ik daar toch een Rip smiley staan......oh nee tere zieltjes - lach me kriek om sommige alhier)
Beste heer,
Uw houding en uitingen worden door velen als nogal negatief en haatdragend geïnterpreteerd. Het is prima om een mening te hebben maar probeer elkaar te blijven respecteren. Als je blijft 'schoppen' dan heb je daar uiteindelijk toch alleen jezelf mee.
De (negatieve) discussie is dus nu ook beëindigd. Ik gebied iedereen hieronder verder te gaan met het topic zoals dat gestart is. En houdt de instructies van de moderators in de gaten en hou je daar ook aan s.v.p.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
@ dutchpolar, daar ben ik het van harte mee eens, maar autokosten zijn hier in zijn algemeenheid buitenproportioneel, mrb, accijnzen, bpm... daar gaan we alleen nooit meer vanaf komen..
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
9 January 2014, 12:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 January 2014, 13:48 door Dopski.)
Ik ben opnieuw gaan twijfelen, obv mn vorige berekening wat het ongeveer breakeven wat betreft de keuze LPG uit te bouwen of niet. Door de extra accijns op LPG neigt de weegschaal net de nadelige kant op (erg afhankelijk van het verbruik op benzine die ik niet goed weet, ga nu even redelijk optimistisch uit van 1:9). Dus misschien dat ik LPG toch ga uitbouwen en hoort er wel een cheap karretje naast een 1.3VVTI oid... Want zelfs op benzine (in het kwarttarief) is het moeilijk een goedkoper alternatief te vinden.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Hoeveel km/jaar rij je ongeveer? Ik weet wel dat de accijnsverhoging bij LPG en diesel ertoe geleid heeft dat de prijzen aan de pomp meer gestegen zijn dan alleen die accijnsverhoging (met daarover de BTW heen).
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ca 20.000 km (afhankelijk van vakanties). Omdat de LPG-prijs de afgelopen tijd best laag was (60-65ct) had ik al rekening gehouden met een hogere stijging, dan de aangekondigde 7ct accijns. De goedkope pompen zijn nu tegen de 73ct. Als je als je even niet oplet 90ct.

hocked:
Berichten: 77
Topics: 3
Lid sinds: Jan 2008
Ik twijfel ook nog steeds. Ik rijd maar 3000 km per jaar en met de huidige brandstofprijzen ben ik 30 euro per maand duurder uit als ik het gas er in laat. Maar hij loopt zo lekker op gas. Zowel warm als koud. En het is beter voor de motor en millieu. Maar of me dat nu 30 euro per maand waard is. Bovendien moet ook weer het nodige geīnvesteerd worden om hem weer goed lopend op benzine te krijgen. Hmm, nog even nadenken. Het is nu trouwens toch te koud om buiten aan de auto te gaan klooien.
Groeten, Kees.