Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
DennisvdB schreef:Ik las ook al van 2 gasten met een Ford Bronco om de auto om te katten, nummers van een Bronco op benzine, en dan de auto zelf op LPG laten rijden. Niet echt slim om dat met naam en alles op Facebook te knallen...

Ik zou er dan eerder 2 LPG auto's op 1 kenteken van maken. Je betaalt 1x verzekering en belasting e.d. en de andere auto lift gratis mee.
Zolang je niet samen gezien wordt, gaat dat volgens mij lang goed.
Antwoord
Ik weet nog niet wat ik ga doen;
lpg uitbouwen of niet...

Ik kan sowieso tot 22/2 'gratis' op lpg blijven rijden gezien de datum kentekenregistratie (22/5/1979).
Maar dan?
We krijgen tot 1/3 de tijd om een beslissing te nemen; is na die datum de keuze onherroepelijk?

Of kan ik ook later dan 1/3 al dan niet besluiten met de overgangsregeling mee te doen?

Sent from my iPhone using Tapatalk
245 DL 1979 400k, Amazon 121S 1967

RIPP; Rest in peace and piece(s): 244dl
Antwoord
Je kan daarna nog een verzoek indienen bij de belastingdienst na toewijzing betaal je tot het einde van je kwartaal belasting. Daarna doe je mee met de overgangsregeling regeling.

Adres waar je het heen kan sturen staat bij schorsen hoe en wat. Ergens halverwege door mij gepost.

Sent from my HTC One mini using Tapatalk
Antwoord
Tnx!
In dat geval ga ik in maart de 245 schorsen.
Af en toe een maand ontschorsen totdat het team van Wouter van Embden juridisch uitsluitsel heeft afgedwongen.

Ben echt niet tegen belasting betalen maar de 'houderschapsbelasting' in NL is m.i. buiten alle proporties.
(En dat geldt niet alleen voor oldtimers.)

Sent from my iPhone using Tapatalk
245 DL 1979 400k, Amazon 121S 1967

RIPP; Rest in peace and piece(s): 244dl
Antwoord
zweedse schone schreef:Ja Jambon, ze nemen alles serieus, zelfs de politiek Confusedmile:
Jongens ik blijf aan het gas, zo alleen beter???? Of moet ik het correct Liquefied Petroleum Gas zeggen??
Zelfde gevoelige types als met Zwarte Piet, tjonge niet te geloven..
Had maar eens wat meer gereageerd toen de politiek jullie een loer gedraait had dan waren jullie misschien nu niet zo sjagie..
Het onderwerp is wat doe jij na nieuwe belastingregel: Ik schors en rij.. Beste wensen Weekers en Co!
(zie ik daar toch een Rip smiley staan......oh nee tere zieltjes - lach me kriek om sommige alhier)

Beste heer,

Uw houding en uitingen worden door velen als nogal negatief en haatdragend geïnterpreteerd. Het is prima om een mening te hebben maar probeer elkaar te blijven respecteren. Als je blijft 'schoppen' dan heb je daar uiteindelijk toch alleen jezelf mee.

De (negatieve) discussie is dus nu ook beëindigd. Ik gebied iedereen hieronder verder te gaan met het topic zoals dat gestart is. En houdt de instructies van de moderators in de gaten en hou je daar ook aan s.v.p.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
@ dutchpolar, daar ben ik het van harte mee eens, maar autokosten zijn hier in zijn algemeenheid buitenproportioneel, mrb, accijnzen, bpm... daar gaan we alleen nooit meer vanaf komen..
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Antwoord
Ik ben opnieuw gaan twijfelen, obv mn vorige berekening wat het ongeveer breakeven wat betreft de keuze LPG uit te bouwen of niet. Door de extra accijns op LPG neigt de weegschaal net de nadelige kant op (erg afhankelijk van het verbruik op benzine die ik niet goed weet, ga nu even redelijk optimistisch uit van 1:9). Dus misschien dat ik LPG toch ga uitbouwen en hoort er wel een cheap karretje naast een 1.3VVTI oid... Want zelfs op benzine (in het kwarttarief) is het moeilijk een goedkoper alternatief te vinden.
Antwoord
Hoeveel km/jaar rij je ongeveer? Ik weet wel dat de accijnsverhoging bij LPG en diesel ertoe geleid heeft dat de prijzen aan de pomp meer gestegen zijn dan alleen die accijnsverhoging (met daarover de BTW heen).
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Ca 20.000 km (afhankelijk van vakanties). Omdat de LPG-prijs de afgelopen tijd best laag was (60-65ct) had ik al rekening gehouden met een hogere stijging, dan de aangekondigde 7ct accijns. De goedkope pompen zijn nu tegen de 73ct. Als je als je even niet oplet 90ct. Confusedhocked:
Antwoord
Ik twijfel ook nog steeds. Ik rijd maar 3000 km per jaar en met de huidige brandstofprijzen ben ik 30 euro per maand duurder uit als ik het gas er in laat. Maar hij loopt zo lekker op gas. Zowel warm als koud. En het is beter voor de motor en millieu. Maar of me dat nu 30 euro per maand waard is. Bovendien moet ook weer het nodige geīnvesteerd worden om hem weer goed lopend op benzine te krijgen. Hmm, nog even nadenken. Het is nu trouwens toch te koud om buiten aan de auto te gaan klooien.

Groeten, Kees.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvolvo.nl verwelkomt nieuwe forum sponsor! TheSaint77 1 15.095 16 September 2015, 11:08
Laatste bericht: TheSaint77
  Nieuwe XC90 Jandegroot1970 1 2.995 2 July 2015, 20:19
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Nieuwe plannen van onze grote broer.... Arn02 2 3.816 16 June 2015, 19:51
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Nieuwe ruitenwisserbladen voor, achter en voor de koplampen. Depechetoi 1 4.358 31 March 2014, 07:22
Laatste bericht: henqui
  Nieuwe berichten 244Drift 18 14.763 15 March 2014, 19:41
Laatste bericht: A_A
  Nieuwe belastingregels: rijden op aardgas oftewel cng Arn02 17 19.576 10 June 2013, 21:50
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Misschien een nieuwe Volvo-rijder? Freek-T 12 7.079 29 December 2011, 21:18
Laatste bericht: Freek-T
  Nieuwe poging ons uit onze Volvo's te pesten......... Martin245 5 4.729 14 July 2009, 09:02
Laatste bericht: abbabak
  volvo P1800 nieuwe stijl...prachtig Belg 2 2.852 14 May 2009, 21:01
Laatste bericht: Belg
  Nieuwe (chrome) spielgels voor 'n '79 244... Bassius 4 3.629 10 September 2008, 20:02
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)