Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
volvosvenska schreef:Men zou europees gezien gewoon 1 lijn moeten trekken is mijn mening.
Dat hoor je vaak mensen in Nederland roepen, maar men vergeet dan dat in veel Europese landen en vanuit de Fia/Fiva wordt opgedragen dat de auto geheel origineel moet zijn (dus geen LPG-installatie of wat dan ook). Ik verwacht trouwens wel dat vroeg of laat Europa wel gaat pleiten voor overal dezelfde regels qua autogebruik. Wie weet komen we dan eindelijk van de absurde accijnzen en wegenbelasting af.
Berichten: 144
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2012
Ben bang dat Ned. niet 1 2 3 overstag gaat ivm de Europese regels, BPM regels lappen ze ook gewoon aan hun laars , zolang er 10 keer zoveel binnenkomt aan geld dan dat de Europese bekeuring kost zijn ze ineens niet het braafste jongetje van de klas ;-)
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Bpm bestaat toch niet meer? Is CO2 tax geworden. Voor een fatsoenlijke motorisering betaal je nu nog meer dan voorheen met de bpm!
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Volvo 142 B23 schreef:Bpm bestaat toch niet meer? Is CO2 tax geworden. Voor een fatsoenlijke motorisering betaal je nu nog meer dan voorheen met de bpm!
Je geeft het beestje gewoon een andere naam en dan voldoe je weer aan de Europese regels:wink:
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
Volvo 142 B23 schreef:Bpm bestaat toch niet meer? Is CO2 tax geworden. Voor een fatsoenlijke motorisering betaal je nu nog meer dan voorheen met de bpm!
Een Bugatti Veyron is door de CO2 taks van € 1.800.000,-- naar € 1.500.000,-- gegaan
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Haha. Ja et kan ook positief uitvallen. Tijdje terug in het katern met autonieuws in onze krant een of andere Amerikaanse borrelboot (Dodge charger oid) die in belgie voor 45000 euro verkocht word, maar hier dankzij CO2 tax voor 95000 euro voor de deur staat.
Wat ik bedoelde, prijsverschil tussen een nieuwe v40 D2 en een v40 d3 is echt enorm geworden. De motor an sich is niet veel duurder maar de paar gram CO2 maken het duizenden euro's duurder.
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
5 January 2014, 21:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 January 2014, 21:52 door oga244.)
fiscaal gestuurde prijzen zijn natuurlijk altijd eigenaardig, bemoeien overheden zich met om het even welke handel gaat het altijd fout, maar wat had je er aan willen doen?
In Belgenland is er trouwens in het franstalige deel een inschrijftax die behoorlijk afwijkt van wat er in het nederlandstalige deel normaal is, een hybrid is er zomaar € 5.000,-- duurder, en dat in ÃÃn land
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Wat de Nederlandse overheid met de automobilist doet is een beetje vergelijkbaar met Indiana Jones:
[video=youtube;eG4W0LbIvW0]http://www.youtube.com/watch?v=eG4W0LbIvW0[/video]
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
dat zal allemaal wel maar de pijn wordt nu verdeeld en dat wordt dan ook weer als oneerlijk beschouwt
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
oga244 schreef:Een Bugatti Veyron is door de CO2 taks van € 1.800.000,-- naar € 1.500.000,-- gegaan
Iemand die zo'n auto koopt ligt van 3 ton meer of minder niet wakker.:biggrin: