31 December 2013, 10:52
Goedemorgen!
Even voorstellen dus. Mark Jansen, 44 Jaar en woonachtig in Papendrecht. Compleet maf van Volvo. Beroepsmatig de 850, V70 Classic, S60 en V70 gereden. M'n eerste eigen was een 440 op LPG die bij ruim 275.000 km het tijdige verruildde voor het eeuwige. Daarna via een spuuglelijke 460, eveneens op LPG, terecht gekomen bij m'n eerste 850 estate. Heerlijke auto die ik, om achteraf onverklaarbare redenen, heb ingeruild voor een V70 Classic (uiteraard ook op LPG).
Gelijktijdig een 850 sedan (op benzine dan) voor m'n vrouw aangeschaft. Mooie, soepel automaat met alle toeters en bellen. Vervolgens volkomen verliefd geraakt op m'n V90 3.0 v6 (Yep...LPG) die ik jammer genoeg in Frankrijk motorisch af heb geschreven. Ondertussen de 850 van m'n vrouw mooi kunnen inruilen op een S60.
I.v.m. het aandienen van de vierde telg van ons gezin besloten om als gezinsauto een Seat Alhambra aan te schaffen. Enige twee voordelen die dit vehikel kent zijn de zee aan ruimte (7 zitplaatsen) en de 2.8 VR6 motor die in het vooronder verscholen gaat. (Dit i.v.m. de overspannen grote caravan die we voort moeten zeulen).
De S60 fraai kunnen verkopen en daarna op aandringen van de mevrouw nog enige tijd een baksteen voor de deur gehad. Wat in het algemeen word beweerd klopt; de mevrouw was ÃÃn met het ding.
Dat de crisis ook niet aan ons voorbij is gegaan (tweede onverkoopbaar huis :frown
is gebleken uit het feit dat we uiteindelijk de 240 ook de deur hebben gewezen.
Nu dan als tweede voertuig een V40 2.0 uit 2001 die ik (deeltijd)beroepsmatig gebruik voor het geven van rijlessen en een stuk rijvaardigheidstraining. Inmiddels het nodige aan onderhoud aan uitgevoerd. (Schijven, blokken, rubbers en ander geneuzel) Bedrijfsmatig slim; een 2.0 voor het rijleswerk? Nope. Maar wel zo aardig en een lekkere stoel is ook wat waard.
Hoop op dit forum antwoorden te vinden op mijn (technische) vragen en eventueel, daar waar mogelijk, zelf ook iets zinnigs bij te dragen.
Voor straks; Fijne jaarwisseling!
Mark
Even voorstellen dus. Mark Jansen, 44 Jaar en woonachtig in Papendrecht. Compleet maf van Volvo. Beroepsmatig de 850, V70 Classic, S60 en V70 gereden. M'n eerste eigen was een 440 op LPG die bij ruim 275.000 km het tijdige verruildde voor het eeuwige. Daarna via een spuuglelijke 460, eveneens op LPG, terecht gekomen bij m'n eerste 850 estate. Heerlijke auto die ik, om achteraf onverklaarbare redenen, heb ingeruild voor een V70 Classic (uiteraard ook op LPG).
Gelijktijdig een 850 sedan (op benzine dan) voor m'n vrouw aangeschaft. Mooie, soepel automaat met alle toeters en bellen. Vervolgens volkomen verliefd geraakt op m'n V90 3.0 v6 (Yep...LPG) die ik jammer genoeg in Frankrijk motorisch af heb geschreven. Ondertussen de 850 van m'n vrouw mooi kunnen inruilen op een S60.
I.v.m. het aandienen van de vierde telg van ons gezin besloten om als gezinsauto een Seat Alhambra aan te schaffen. Enige twee voordelen die dit vehikel kent zijn de zee aan ruimte (7 zitplaatsen) en de 2.8 VR6 motor die in het vooronder verscholen gaat. (Dit i.v.m. de overspannen grote caravan die we voort moeten zeulen).
De S60 fraai kunnen verkopen en daarna op aandringen van de mevrouw nog enige tijd een baksteen voor de deur gehad. Wat in het algemeen word beweerd klopt; de mevrouw was ÃÃn met het ding.
Dat de crisis ook niet aan ons voorbij is gegaan (tweede onverkoopbaar huis :frown

Nu dan als tweede voertuig een V40 2.0 uit 2001 die ik (deeltijd)beroepsmatig gebruik voor het geven van rijlessen en een stuk rijvaardigheidstraining. Inmiddels het nodige aan onderhoud aan uitgevoerd. (Schijven, blokken, rubbers en ander geneuzel) Bedrijfsmatig slim; een 2.0 voor het rijleswerk? Nope. Maar wel zo aardig en een lekkere stoel is ook wat waard.
Hoop op dit forum antwoorden te vinden op mijn (technische) vragen en eventueel, daar waar mogelijk, zelf ook iets zinnigs bij te dragen.
Voor straks; Fijne jaarwisseling!
Mark