Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Over de wartels vallen ze zeker.En ze vielen er bij mij ook over dat de leiding nog in de kofferbak zichtbaar was. Dus onder de bodem afknippen of een tang meenemen en zien wat de wensen van de keurmeester zijn.
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
28 December 2013, 01:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 December 2013, 17:45 door henqui.)
Soms kijken ze niet eens in de kofferbak, las ik ook ergens... echt willekeur.
En wat nou als je er in de toekomst weer gas in wilt zetten, voor het zelfde geld veranderen de regels over een half jaar weer ...
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Daarom heb ik juist de hele leiding inclusief wartels onder de auto uit gehaald, zonder te knippen dus. Zat met 10 schroefjes vast dus was zo gepiept. Leiding kan zo weer terug als de regels weer veranderen.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als de lpg eruit is en je wilt hem later dit jaar weer inbouwen -mochten de regels alsnog versoepelen- dan zul je helaas weer een lpg inbouwkeuring moeten ondergaan waarbij de onderdelen aan de dan geldende eisen moeten voldoen.
Voor iemand die het zelf niet kan een dure grap dus.
Berichten: 116
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
28 December 2013, 12:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 December 2013, 12:13 door martin_b.)
jos245 schreef:Als de lpg eruit is en je wilt hem later dit jaar weer inbouwen -mochten de regels alsnog versoepelen- dan zul je helaas weer een lpg inbouwkeuring moeten ondergaan waarbij de onderdelen aan de dan geldende eisen moeten voldoen.
Voor iemand die het zelf niet kan een dure grap dus.
De eis van de LPG keuring is leeftijdafhankelijk (bouwjaar) van het voertuig, niet van het jaar wanneer deze wordt ingebouwd.
Dus je kan gewoon je oude installatie weer inbouwen.
Berichten: 116
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Arjan. schreef:Daarom heb ik juist de hele leiding inclusief wartels onder de auto uit gehaald, zonder te knippen dus. Zat met 10 schroefjes vast dus was zo gepiept. Leiding kan zo weer terug als de regels weer veranderen.
Hier idem.
De gaatjes netjes dicht gekit.
De hele installatie uit het voertuig zonder schade.
Kan er zo weer in als het moet.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
henqui schreef:Soms kijken ze niet eens in de koffebak, las ik ook ergens... echt willekeur.
En wat nou als je er in de toekomst weer gas in wilt zetten, voor het zelfde geld veranderen de regels over een half jaar weer ...
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Als je later weer gas erin wil, dan moeten de leidingen volgens de RDW toch vernieuwd worden. En leidingen zijn gelukkig de hoofdprijs niet (als in: voor nog geen paar tientjes ben je al klaar).
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
martin_b schreef:De eis van de LPG keuring is leeftijdafhankelijk (bouwjaar) van het voertuig, niet van het jaar wanneer deze wordt ingebouwd.
Dus je kan gewoon je oude installatie weer inbouwen.
Dat is niet helemaal waar. Een heel oude installatie zal je niet meer goedgekeurd krijgen. Bij de inbouwkeuring gelden de volgende eisen:
Alles moet een R67-01 keurmerk hebben.
Flexibele slangen (> 0,2 bar) mogen max 1 jaar oud zijn.
Tank max 10 jaar oud (of eig max 10 jaar geleden gekeurd).
Als het eenmaal in de auto zit en er LPG op het kenteken staat maakt het niet meer uit hoe oud het allemaal is.
BartWillem schreef:Als je later weer gas erin wil, dan moeten de leidingen volgens de RDW toch vernieuwd worden. En leidingen zijn gelukkig de hoofdprijs niet (als in: voor nog geen paar tientjes ben je al klaar).
Dat gaat alleen over de vulslang toch? Niet de leiding onder de auto.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Sowieso de vulslang, mag max 1 jaar oud zijn. Heb je "koperen" leidingen, dan zouden deze normaal gesproken worden hergebruikt, al zijn er wel veel gevallen bekend waarbij de RDW toch is gaan lopen piepen bij de keuring. Heb je flexibele leidingen (zoals die vaak door Van Orsouw gebruikt worden), dan moet je die sowieso vervangen aangezien die ook max 1 jaar oud mogen zijn.
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
Ik hoorde van iemand dat je bij de verkoop van je tank ook 'de papieren' erbij nodig hebt, geen idee wat dit voor papieren zouden moeten zijn... Op de tank staat toch van alles ingeslagen, waaruit men zou kunnen opmaken of deze aan de eisen voldoet?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68