Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG installatie verwijderen. valkuilen en hints
Over de wartels vallen ze zeker.En ze vielen er bij mij ook over dat de leiding nog in de kofferbak zichtbaar was. Dus onder de bodem afknippen of een tang meenemen en zien wat de wensen van de keurmeester zijn.
Antwoord
Soms kijken ze niet eens in de kofferbak, las ik ook ergens... echt willekeur.
En wat nou als je er in de toekomst weer gas in wilt zetten, voor het zelfde geld veranderen de regels over een half jaar weer ...

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Daarom heb ik juist de hele leiding inclusief wartels onder de auto uit gehaald, zonder te knippen dus. Zat met 10 schroefjes vast dus was zo gepiept. Leiding kan zo weer terug als de regels weer veranderen.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Als de lpg eruit is en je wilt hem later dit jaar weer inbouwen -mochten de regels alsnog versoepelen- dan zul je helaas weer een lpg inbouwkeuring moeten ondergaan waarbij de onderdelen aan de dan geldende eisen moeten voldoen.
Voor iemand die het zelf niet kan een dure grap dus.
Antwoord
jos245 schreef:Als de lpg eruit is en je wilt hem later dit jaar weer inbouwen -mochten de regels alsnog versoepelen- dan zul je helaas weer een lpg inbouwkeuring moeten ondergaan waarbij de onderdelen aan de dan geldende eisen moeten voldoen.
Voor iemand die het zelf niet kan een dure grap dus.
De eis van de LPG keuring is leeftijdafhankelijk (bouwjaar) van het voertuig, niet van het jaar wanneer deze wordt ingebouwd.
Dus je kan gewoon je oude installatie weer inbouwen.
Antwoord
Arjan. schreef:Daarom heb ik juist de hele leiding inclusief wartels onder de auto uit gehaald, zonder te knippen dus. Zat met 10 schroefjes vast dus was zo gepiept. Leiding kan zo weer terug als de regels weer veranderen.
Hier idem.
De gaatjes netjes dicht gekit.
De hele installatie uit het voertuig zonder schade.
Kan er zo weer in als het moet.
Antwoord
henqui schreef:Soms kijken ze niet eens in de koffebak, las ik ook ergens... echt willekeur.
En wat nou als je er in de toekomst weer gas in wilt zetten, voor het zelfde geld veranderen de regels over een half jaar weer ...

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Als je later weer gas erin wil, dan moeten de leidingen volgens de RDW toch vernieuwd worden. En leidingen zijn gelukkig de hoofdprijs niet (als in: voor nog geen paar tientjes ben je al klaar).
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
martin_b schreef:De eis van de LPG keuring is leeftijdafhankelijk (bouwjaar) van het voertuig, niet van het jaar wanneer deze wordt ingebouwd.
Dus je kan gewoon je oude installatie weer inbouwen.

Dat is niet helemaal waar. Een heel oude installatie zal je niet meer goedgekeurd krijgen. Bij de inbouwkeuring gelden de volgende eisen:

Alles moet een R67-01 keurmerk hebben.
Flexibele slangen (> 0,2 bar) mogen max 1 jaar oud zijn.
Tank max 10 jaar oud (of eig max 10 jaar geleden gekeurd).

Als het eenmaal in de auto zit en er LPG op het kenteken staat maakt het niet meer uit hoe oud het allemaal is.

BartWillem schreef:Als je later weer gas erin wil, dan moeten de leidingen volgens de RDW toch vernieuwd worden. En leidingen zijn gelukkig de hoofdprijs niet (als in: voor nog geen paar tientjes ben je al klaar).

Dat gaat alleen over de vulslang toch? Niet de leiding onder de auto.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Sowieso de vulslang, mag max 1 jaar oud zijn. Heb je "koperen" leidingen, dan zouden deze normaal gesproken worden hergebruikt, al zijn er wel veel gevallen bekend waarbij de RDW toch is gaan lopen piepen bij de keuring. Heb je flexibele leidingen (zoals die vaak door Van Orsouw gebruikt worden), dan moet je die sowieso vervangen aangezien die ook max 1 jaar oud mogen zijn.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Ik hoorde van iemand dat je bij de verkoop van je tank ook 'de papieren' erbij nodig hebt, geen idee wat dit voor papieren zouden moeten zijn... Op de tank staat toch van alles ingeslagen, waaruit men zou kunnen opmaken of deze aan de eisen voldoet?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  CO meting / keuringspunten RDW keuring na verwijderde LPG installatie MartjeB 4 4.485 2 September 2013, 19:51
Laatste bericht: Dopski
  "goede" motor gekocht hier op het forum, na installatie lage compressie... -wj- 20 14.384 20 July 2013, 09:45
Laatste bericht: volvosvenska
  Verwijderen Rob van der Donk 2 3.067 11 March 2013, 16:06
Laatste bericht: Rob van der Donk
  lpg installatie ombouwen LeonW 18 14.115 5 July 2010, 23:04
Laatste bericht: LeonW

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)