23 December 2013, 13:06
Je hebt wel rekening gehouden met de nieuwe LPG-prijs? Die gaat volgend jaar flink omhoog door een fikse accijnsverhoging.
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
|
23 December 2013, 13:06
Je hebt wel rekening gehouden met de nieuwe LPG-prijs? Die gaat volgend jaar flink omhoog door een fikse accijnsverhoging.
23 December 2013, 13:10
BartWillem schreef:Je hebt wel rekening gehouden met de nieuwe LPG-prijs? Die gaat volgend jaar flink omhoog door een fikse accijnsverhoging. Ja, ik dacht voldoende. Als ik het mij goed herinner heb ik de laatste tijd geregeld rond de 67 cent per liter betaald, en daar komt dan 9,3 cent accijns bij.
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
23 December 2013, 13:57
Jep, en BTW over accijns (altijd leuk, belasting over belasting) dus ga uit van circa 10 cent. Maar denk niet dat het gek veel uitmaakt qua omslagpunt. Hooguit 10% maar meer niet.
23 December 2013, 14:40
CK070 schreef:(...) Volgens mij klopt je conclusie met 'Ãn' niet. immers, als je voor 120 euro in de oldtimerregeling gaat spaar je 1300 euro uit t.o.v. Lpg, wat voor het omslagpunt dus overeenkomt met zo'n 13000 km. Voor mij (8000 km per jaar) bleek de oldtimerregeling daarom de beste (minst slechte) optie. De 3 maanden stil staan gaat wel vervelend / lastig worden maar lossen we ook wel weer op.
23 December 2013, 15:04
kiezel schreef:Volgens mij klopt je conclusie met 'Ãn' niet. Immers, als je voor 120 euro in de oldtimerregeling gaat spaar je 1300 euro uit t.o.v. Lpg, wat voor het omslagpunt dus overeenkomt met zo'n 13000 km. Voor mij (8000 km per jaar) bleek de oldtimerregeling daarom de beste (minst slechte) optie. De 3 maanden stil staan gaat wel vervelend / lastig worden maar lossen we ook wel weer op. Dank jullie wel voor de reacties! Je hebt gelijk, maar ik wil liever geen 3 maanden zonder de mogelijkheid om auto te rijden. Als ik in de winter toch een auto nodig heb, heb ik namelijk een uitdaging. Vrgr. Carlo
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
23 December 2013, 16:19
Als je de mogelijkheid tot stalling of eigen oprit hebt: neem een pekelbak. Een Polo of 205 uit begin jaren '90 is goedkoop in aanschaf en behoorlijk zuinig. Het onderhoud kan wel wat lastiger zijn dan van een 240, dus wellicht is een 740 voor een paar maanden dan ook een idee. Wel duurder in belasting, dus rest van het jaar schorsen. Maar bij veel stallingen zit je meteen een jaar eraan vast, dus dan is het niet erg om de winterauto 9 maanden stil te zetten terwijl de oldtimer weer op de weg is.
![]()
24 December 2013, 14:09
Het wordt druk bij de RDW (zoals verwacht):
http://www.amklassiek.nl/ombouw-lpg-zorg...013/12/23/ schreef:Ombouw LPG zorgt nu al voor wachtlijsten bij RDW keuringsstations
25 December 2013, 16:38
Ook een mogelijkheid: je auto "exporteren"... http://www.autokiosk.nl/autonieuws/exporteer-oldtimer/
25 December 2013, 19:48
Met voor export aanmelden wat schiet je daar mee op? Je bent dan het Nederlands kenteken kwijt en moet hem dan naderhand als ie 40 jaar wordt weer invoeren waar ook weer kosten aan verbonden zijn.
. Dan kun je hem net zo goed schorsen totdat ie belastingvrij wordt (40 jaar). Bovendien mag je als particulier geen ongekentekende auto hebben staan, dus zijn verhaal dat het mag klopt ook niet.
25 December 2013, 23:45
Kenteken krijg je weer terug bij import. Ieder chassisnummer behoudt zijn kenteken die hij van origine gekregen heeft in NL.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|