13 December 2013, 23:26
Mooi groot toerentellertje is zeker nog een leuke upgrade! Goed bezig!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Volvo 240 GLT estate
|
13 December 2013, 23:26
Mooi groot toerentellertje is zeker nog een leuke upgrade! Goed bezig!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
14 December 2013, 17:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 December 2013, 17:25 door HSGHOR.)
Toerenteller staat op mijn verlanglijstje, zoek ik nog :-)
Zat ook al ff te spieken op diverse sites die andere kleuren instrumenten leveren. http://www.davebarton.com/ hier staan leuke goodies op.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
![]()
15 December 2013, 17:27
Ik ben ook benieuwd, ben er niet helemaal van overtuigd. Ach als het niet past dan zal APP wel eenoplossing weten denk ik. (hoop ik ;-) )
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
![]()
16 December 2013, 21:05
Opkrikken moet volgens mij altijd werken, heb het zo bij mijn Golf en Caddy gedaan. Zonder krik past het nagenoeg nooit, das mijn ervaring tenminste.
Sent from my HTC One S using Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![]()
16 December 2013, 23:19
Ja enorm. Wegligging vd Golf was toen al goed door schroefset (ja ik was een tjoener), daarna nog beter.
Caddy heeft stdd wegligging van een kajuitboot, stijfheid gaat echt vooruit. Zal voor je Volvo ook al wel schelen verwacht ik, maar ik ben wel erg benieuwd bij je naar minder onderstuur bijv. Sent from my HTC One S using Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![]()
19 December 2013, 16:02
Ik verwacht veel van de upgrade van het onderstel. Kom er nu nog even niet aan toe om alles te monteren. Ben eerst op zoek naar een goede sleutelplek. Omdat ik alles gelijk helemaal goed wil aanpakken zal het wel even duren.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
![]()
21 March 2014, 17:34
Na een langere tijd in het buitenland ben ik weer wat klusjes aan gaan pakken.
De accu was zo dood als een pier, nieuw exemplaar geïnstalleerd, contact omdraaien, vroemmmmm. lopen! Tweede poging om de Momo stuurnaaf te monteren gestart. Vorige keer was met het aandraaien van de centrale moer het draadje voor de claxon klem komen te zitten tussen de pijpsleutel (nr 27!) en zit nu nog te puzzelen hoe ik dat ga aanpakken zonder de draad te mollen. Aangezien het originele stuur er toch uit is gelijk de tellerbak maar eens gedemonteerd en een nieuw knopje voor de dagteller geplaatst, werkt ook weer. Het linker deurpaneel gedemonteerd om het raammechanisme te smeren en gelijk te inspecteren op roest, dat viel gelukkig best mee. 4 x Bilstein B6 op de kop getikt via het forum, THX Arno, want die gaan straks samen met de Lesjofors verlagingsset onder de auto.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
![]()
21 March 2014, 23:26
Blij dat je er blij mee bent :wink:
31 March 2014, 10:10
en al het spul er al onder?
![]() Vraag mij af of zo'n 245 net zo stabiel te krijgen is als een 940. Ben met de 245 altijd bang dat ie omslaat bij snel uitwijken.
31 March 2014, 20:27
Vandaag weer eens naar de stuurwielnaaf gekeken. Ik heb eeb mooi MOMO stuurtje en een naaf erbij besteld. De vorige naaf was geen succes omdat ik het draadje van de claxon had gemold met een pijpsleutel nr 27. Gelukkig kon ik met wat bluf de naaf terugbrengen en laten bestellen. Er zit zo akelig weinig ruimte tussen de moer en de binnenkant van de naaf dat de hoekige pijpsleutel het draad meeneemt en afknelt. Weet iemand hoe je dit kunt doen zonder de draad van de claxon te slopen??
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|