Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
Stom natuurlijk, Mijn opa zei altiijd al: bezind eer ge begint. Maar ja we waren toch met de APK klaarmaken bezig en omdat hij toch geschorst stond hadden we ook de tijd om meteen maar de gasboel eruit te slopen. ( immers voor die 1000 km per jaar ga ik geen gas-wegenbelasting betalen straks, en als het niet doorgaat dan heb ik meer ruimte in de achterbak.)

Wil ik hem aanbieden bij de garage.....zeggen ze leuk dat ze hem niet kunnen keuren omdat het geen gasauto meer is.
Antwoord
Voor het omkeuren moet je bij de RDW zijn, kost je €55. Je kan bij de RDW ook een APK laten doen.

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Ee...halen.aspx
Antwoord
Het omkeuren van gas naar benzine moet sowieso altijd bij de RDW, i.v.m. fraudegevoeligheid (anders kan je een bevriend bedrijf de gasinstallatie laten afmelden maar de boel rustig laten zitten). Gewoon naar de RDW gaan, en meteen ook de APK laten regelen daar. Ben je er in 1x van af. Wink
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Moet je hem dan eerst ontschorsen de volgende dag een eendags ontheffing hebben en naar het rdw rijden?
Antwoord
Is hij nu geschorst (en zonder APK) dan?
Zo ja: Geschorst houden tot hij omgekeurd en goedgekeurd is. Met een geschorste auto mag je naar een keuringsafspraak rijden, kijk maar eens verder op de RDW site. Dit voorkomt ook een "geen apk boete" die je vrij automatisch krijgt als je een ongekeurde auto ontschorst.
Zo nee: schorsen is niet nodig (neem aan dat er dan al een geldige APK op zit), maar ik zou het wel zo snel mogelijk laten omkeuren.

Link naar de betreffende pagina van de RDW, handige pagina vol nuttige informatie:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Sc...digen.aspx
Antwoord
Zolang er nog geen uitsluitsel is gaat per 31-12-2013 de Volvo in de schorsing.
Mocht de MRB doorgaan dan haal ik de gasinstallatie er uit, maak ik een afspraak voor de keuring.

Overigens gaat de Volvo toch al in de wintermaanden de loods in.
Daar staat hij vrij van pekel, lekker warm en heb ik ook wat tijd om groot onderhoud te doen.
Antwoord
Dank je, toch goed dat ik het hier even op het forum neerleg. Anders had ik ook nog die geen apk-boete aan mijn broek.

Dopski schreef:Is hij nu geschorst (en zonder APK) dan?
Zo ja: Geschorst houden tot hij omgekeurd en goedgekeurd is. Met een geschorste auto mag je naar een keuringsafspraak rijden, kijk maar eens verder op de RDW site. Dit voorkomt ook een "geen apk boete" die je vrij automatisch krijgt als je een ongekeurde auto ontschorst.
Zo nee: schorsen is niet nodig (neem aan dat er dan al een geldige APK op zit), maar ik zou het wel zo snel mogelijk laten omkeuren.

Link naar de betreffende pagina van de RDW, handige pagina vol nuttige informatie:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Sc...digen.aspx
Antwoord
Maar wil je van de regeling gebruik maken moet hij voor 1-1-2014 op benzine staan heb ik begrepen. of je moet hem verkopen en terug kopen als benzine auto.

martin_b schreef:Zolang er nog geen uitsluitsel is gaat per 31-12-2013 de Volvo in de schorsing.
Mocht de MRB doorgaan dan haal ik de gasinstallatie er uit, maak ik een afspraak voor de keuring.

Overigens gaat de Volvo toch al in de wintermaanden de loods in.
Daar staat hij vrij van pekel, lekker warm en heb ik ook wat tijd om groot onderhoud te doen.
Antwoord
Deels waar BartWillem maar momenteel weet niemand wat er gaat gebeuren en dan is er helemaal geen handel. Tuurlijk voor dit geouwe**** was een 1990 auto goedkoper dan een 1984 auto dus ja voordeel van belasting weegt mee, helaas voor velen ook in onderhoud. Denk dat ik gewoon ga schorsen en wel rijden - verzekering en apk laat ik doorlopen. Regering/regeling vraagt om burgerlijke ongehoorzaamheid....goed bezig jongens!
Antwoord
Lijkt me een bijzonder verstandig idee, gaan rijden met een geschorste auto. Neem aan dat je bedoelt dat je in je eigen achtertuin rond gaat rijden.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvolvo.nl verwelkomt nieuwe forum sponsor! TheSaint77 1 15.092 16 September 2015, 11:08
Laatste bericht: TheSaint77
  Nieuwe XC90 Jandegroot1970 1 2.995 2 July 2015, 20:19
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Nieuwe plannen van onze grote broer.... Arn02 2 3.816 16 June 2015, 19:51
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Nieuwe ruitenwisserbladen voor, achter en voor de koplampen. Depechetoi 1 4.358 31 March 2014, 07:22
Laatste bericht: henqui
  Nieuwe berichten 244Drift 18 14.755 15 March 2014, 19:41
Laatste bericht: A_A
  Nieuwe belastingregels: rijden op aardgas oftewel cng Arn02 17 19.570 10 June 2013, 21:50
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Misschien een nieuwe Volvo-rijder? Freek-T 12 7.074 29 December 2011, 21:18
Laatste bericht: Freek-T
  Nieuwe poging ons uit onze Volvo's te pesten......... Martin245 5 4.713 14 July 2009, 09:02
Laatste bericht: abbabak
  volvo P1800 nieuwe stijl...prachtig Belg 2 2.849 14 May 2009, 21:01
Laatste bericht: Belg
  Nieuwe (chrome) spielgels voor 'n '79 244... Bassius 4 3.628 10 September 2008, 20:02
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)