Topics: 13
Stom natuurlijk, Mijn opa zei altiijd al: bezind eer ge begint. Maar ja we waren toch met de APK klaarmaken bezig en omdat hij toch geschorst stond hadden we ook de tijd om meteen maar de gasboel eruit te slopen. ( immers voor die 1000 km per jaar ga ik geen gas-wegenbelasting betalen straks, en als het niet doorgaat dan heb ik meer ruimte in de achterbak.)
Wil ik hem aanbieden bij de garage.....zeggen ze leuk dat ze hem niet kunnen keuren omdat het geen gasauto meer is.
Topics: 163
Voor het omkeuren moet je bij de RDW zijn, kost je €55. Je kan bij de RDW ook een APK laten doen.
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Ee...halen.aspx
Topics: 7
Het omkeuren van gas naar benzine moet sowieso altijd bij de RDW, i.v.m. fraudegevoeligheid (anders kan je een bevriend bedrijf de gasinstallatie laten afmelden maar de boel rustig laten zitten). Gewoon naar de RDW gaan, en meteen ook de APK laten regelen daar. Ben je er in 1x van af.
Moet je hem dan eerst ontschorsen de volgende dag een eendags ontheffing hebben en naar het rdw rijden?
Topics: 163
26 November 2013, 14:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 November 2013, 14:59 door Dopski.)
Is hij nu geschorst (en zonder APK) dan?
Zo ja: Geschorst houden tot hij omgekeurd en goedgekeurd is. Met een geschorste auto mag je naar een keuringsafspraak rijden, kijk maar eens verder op de RDW site. Dit voorkomt ook een "geen apk boete" die je vrij automatisch krijgt als je een ongekeurde auto ontschorst.
Zo nee: schorsen is niet nodig (neem aan dat er dan al een geldige APK op zit), maar ik zou het wel zo snel mogelijk laten omkeuren.
Link naar de betreffende pagina van de RDW, handige pagina vol nuttige informatie:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Sc...digen.aspx
Zolang er nog geen uitsluitsel is gaat per 31-12-2013 de Volvo in de schorsing.
Mocht de MRB doorgaan dan haal ik de gasinstallatie er uit, maak ik een afspraak voor de keuring.
Overigens gaat de Volvo toch al in de wintermaanden de loods in.
Daar staat hij vrij van pekel, lekker warm en heb ik ook wat tijd om groot onderhoud te doen.
Dank je, toch goed dat ik het hier even op het forum neerleg. Anders had ik ook nog die geen apk-boete aan mijn broek.
Dopski schreef:Is hij nu geschorst (en zonder APK) dan?
Zo ja: Geschorst houden tot hij omgekeurd en goedgekeurd is. Met een geschorste auto mag je naar een keuringsafspraak rijden, kijk maar eens verder op de RDW site. Dit voorkomt ook een "geen apk boete" die je vrij automatisch krijgt als je een ongekeurde auto ontschorst.
Zo nee: schorsen is niet nodig (neem aan dat er dan al een geldige APK op zit), maar ik zou het wel zo snel mogelijk laten omkeuren.
Link naar de betreffende pagina van de RDW, handige pagina vol nuttige informatie:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Sc...digen.aspx
Maar wil je van de regeling gebruik maken moet hij voor 1-1-2014 op benzine staan heb ik begrepen. of je moet hem verkopen en terug kopen als benzine auto.
martin_b schreef:Zolang er nog geen uitsluitsel is gaat per 31-12-2013 de Volvo in de schorsing.
Mocht de MRB doorgaan dan haal ik de gasinstallatie er uit, maak ik een afspraak voor de keuring.
Overigens gaat de Volvo toch al in de wintermaanden de loods in.
Daar staat hij vrij van pekel, lekker warm en heb ik ook wat tijd om groot onderhoud te doen.
Topics: 5
Deels waar BartWillem maar momenteel weet niemand wat er gaat gebeuren en dan is er helemaal geen handel. Tuurlijk voor dit geouwe**** was een 1990 auto goedkoper dan een 1984 auto dus ja voordeel van belasting weegt mee, helaas voor velen ook in onderhoud. Denk dat ik gewoon ga schorsen en wel rijden - verzekering en apk laat ik doorlopen. Regering/regeling vraagt om burgerlijke ongehoorzaamheid....goed bezig jongens!
Topics: 38
Lijkt me een bijzonder verstandig idee, gaan rijden met een geschorste auto. Neem aan dat je bedoelt dat je in je eigen achtertuin rond gaat rijden.