30 October 2013, 01:33
Begin stiekem toch wel blij te worden dat de 740 op benzine loopt
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
|
30 October 2013, 01:33
Begin stiekem toch wel blij te worden dat de 740 op benzine loopt
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
30 October 2013, 13:52
Anders om"keuren" tot 25km auto:
[video=youtube;OJNjKJFObHs]http://www.youtube.com/watch?v=OJNjKJFObHs&feature=youtu.be[/video] Volgens mij zaten hier best wat regeltjes aan vast, en is het niet zo makkelijk als in het filmpje (vermogen, kenteken etc), maar is wel een grappige oplossing.
30 October 2013, 19:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 October 2013, 19:55 door Houtstoker.)
Het gaat wel zo makkelijk als gesteld met een paar haken.
- constructiesnelheid moet omlaag gebracht worden (door bv blokkeren hogere versnellingen) - Gebruiksdoel moet niet dusdanig zijn dat er gebruik gemaakt moet worden van de openbare weg (bv agrarisch gebruik) - mag niet gebruikt worden voor woon-werk, boodschappen of verplaatsen van bv caravan of woonwagen. - moet wel verzekerd zijn, bv als landbouwvoertuig Ik ben dit van plan met een van mijn auto's, (Mercedes Benz L508D pick-up). Deze gaat wel gebruikt worden als woon werk, maar als ik er wat hout (na bomen zagen) op laat liggen zal daar niet veel tegen gedaan kunnen worden. Deze bus is bijna 40+, als deze leeftijd bereikt is komt het kenteken er weer op. Belasting voor deze bus zal door het gewicht rond ⬠2500 liggen Een tijdje geleden zijn er bij de agrarische school hier in de buurt nog scholieren beboet die met een tractor naar school reden. Dit was geen agrarisch gebruik van het voertuig en kon daardoor beboet worden! Een smal randje op op te balanceren dus.
14 November 2013, 22:02
Ik heb vandaag de lpg installatie eruit laten halen. Volgende week een RDW keuring....was geen allerbeste investering die lpg installatie, ik heb er slechts 2 jaar gebruik van kunnen maken. Maarja.....kennis achteraf.
15 November 2013, 00:42
Zou hem wel ff bewaren voor het zelfde geld....
15 November 2013, 12:06
Als we weer belasting moeten gaan betalen wat betekend dat dan voor je verzekering, je APK e.d.
Heb jl.. mijn V70 moeten verkopen. Had 23 schadevrije jaren opgebouwd. Deze blijven (ergens) voor een jaar in reserve. Zijn nl niet te gebruiken met een oldtimer, dadelijk wel weer?
15 November 2013, 12:45
Hopelijk niet. Dat zou namelijk betekenen dat verzekeringsmaatschappijen niet-belastingvrije oldtimers niet meer in een klassiekerverzekering (waar geen bonus-malus systeem voor bestaat) willen en je daar dus een reguliere verzekering (incl bonus/malus regeling) voor zou moeten afsluiten. In principe hebben de belastingregeling en het beleid niks met elkaar te maken maar verzekeringsbeleid kan natuurlijk altijd veranderen.
Denk dat het voor jou de moeite waard is eens uit te rekenen of het niet goedkoper is om een autootje erbij te kopen dan om je schadevrije jaren te verliezen, mits je uiteraard ooit nog een auto in een reguliere verzekering wilt.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
15 November 2013, 13:19
Zover ik weet zijn er ook iets duurdere oldtimerverzekeringen waarop wel het bonus-malus systeem van toepassing is.
Dat lijkt me met name interessant als je een oldtimer all-risk wilt verzekeren en reeds het maximum aan schadevrije jaren hebt opgebouwd.
15 November 2013, 17:25
Heb zelf een oldtimerverzekering MET B/M-regeling. Heb daar nu 7 jaren opgebouwd. Was daar weer op 0 begonnen. De 9 jaar die ik eerder had waren 12 maanden houdbaar, en er zat 14 maanden tussen. Anders had ik nu ook 20plus gehad.
Reden van oldtimer met B/M was de km/jaar en geen eis eerste auto ernaast. Dus ja, je ze verliezen met een echte oldtimerverzekering, maar je kunt ze ook gewoon aanhouden met een tussenvorm. Trouwens, klassiekers mag je ook gewoon WA regulier verzekeren natuurlijk... Zie bv Diks.nl. Ik zit daar, maar moet eigenlijk ook wer eens heroverwegen of alles nog klopt zo. Zeker als er dadelijk wrs een klein koekblik naast komt voor dagelijks en de 245 met LPG op stal gaat...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
15 November 2013, 21:18
Wat voor een. Installatie had je en in welke volvo
zoek nog een installatie |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|