Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
Hallo allemaal. In antwoord op het topic "Wat ga jij doen" kan ik zeggen dat ik de drie jaar die mijn 245 (met LPG) nog moet voordat deze 40 jaar is de volledige MRB zal gaan afdragen aan de staat (en de provincie dmv de opcenten). Ik hoop dan dat dit geld goed besteed zal gaan worden. Helaas kan ik de 3x 1400 Euro niet zelf besteden aan het MKB en dan met name aan onze toeleveranciers uit de oldtimer-branche. Je kunt je geld maar 1x uitgeven en dat is dan voor de komende 3 jaar aan de staat. Ik zal mijn 245 uiteraard blijven onderhouden, want ik blijf er plezier aan houden om met zo'n stijl-ikoon uit de jaren 70 te mogen rijden. De wagens zijn gebouwd voor vele kilometers en dat ben ik zeker van plan te doen. Daarnaast heeft mijn 245 dit jaar mogen figureren in 2 Nederlandse filmproducties: "De Voyagers" en "De val van Aantjes". Ook een reden om deze wagen zeker niet van de hand te doen. Ik wens iedereen succes met zijn/haar keuze en de rekensom (LPG uitbouwen of niet). Maar als het even niet nodig is, verkoop je auto niet.
Groet, Erwin
Sent from my Volvo 245
Antwoord
Niet veel, mijn 144 wordt in aug 40 jaar, dus zit precies goed. Het enige is dat het besluit om hem goed aan te pakken wat makkelijker is geworden. Dus binnenkort een nieuwe/andere uitlaat er op, de zomer door touren met lokale ritjes en dan in het najaar/winter een sleutelplek zoeken en olielekkage en redelijk doorgerotte linkerdorpel aanpakken.
Antwoord
Volgend jaar is het weer anders dus maak je niet druk.
Groeten van Frans
Antwoord
Met 2 klassiekers (28 jaar en 33 jaar) en beide op gas is het even rekenen geweest. Wat zijn de opties:

1) LPG uitbouwen uit de 740 en 9 maanden op kwart-tarief. De 245 schorsen en 3 maanden (dec-jan-feb) laten rijden en volle mep betalen.
2) De 740 in een volledig benzine tarief zetten (lpg uitbouwen) en de 245 schorsen (ontschorsen indien nodig).
3) De 740 in een volledig LPG tarief zetten en de 245 schorsen (ontschorsen indien nodig).

Met de huidige tarieven en brandstof prijzen maar het tussen de opties maar € 200 uit ongeacht de optie die ik kies bij rond de 7.500 km op jaarbasis.

Uiteraard zijn er veel meer opties maar de 740 wil ik zoveel als mogelijk als daily-driver behouden (ik val voor die rechte snoet) en de 245 wil ik ten alle tijde als reserve houden voor bijv. vakanties als ik een station nodig heb. Al met al blijft voor mij de keuze erg lastig waarbij het qua kosten niets veel uitmaakt.
​m.vr.gr. Henk

Volvo 245 (B230A met M45+OD) uit 1980
Volvo 740 (B230K met AW70/71) uit 1985
Antwoord
tja, wat gan ik doen.
de golf 1 diesel blijft, omdat die zo zuinig is, 1:20 als het vrouwtje erin rijdt en 1;18.5/19 als ik erin rij.
de 740 diesel, weet ik nog niet 1300en nog iets vind ik echt wel veel.
ik heb nog een "88 er 740 met 230f motor en m47 bak liggen, maar daar ik de koppakking van kapot. ik heb de motor nooit gehoord. zit trouwens ook geen kenteken bij.
zou zoiets redelijk handig om te bouwen zijn, ik bedoel, d24 automaat eruit en 230f, m47 erin.

verder is mijn rangerover classis van 1975 toch geschorst, de kever is van '72 en de landrover van '68 dus hier heb ik geen gedoe mee.

henri
'85 volvo 740 gl diesel, '82 vw golf 1 diesel, '78 landrover 109 2.25 benzine, '75 rangerover classic 3.9 v8, '72 vw kever 1300, '68 landrover 88 homemade 3.5 v8, automatic, toyo axles, 9.00x16 tyres, roll cage... kortom tijdrovers!!!
Antwoord
Ik wilde al opperen: de dieselaars kunnen het beste de boel ombouwen naar benzine. Dat is op zich prima te doen. Sterker nog: Raf's in Breda deed niets anders, die importeerde 240 en 740 diesels maar had een hekel aan diesel en bouwde ze dus in no-time om naar benzine/LPG-auto's. Aangezien je toch alles al hebt liggen/staan kan je dus gewoon de boel zo omschroeven. Wel moet je de motorsteunen aanpassen en uiteraard de tank vervangen, maar ik denk dat het meeste werk in de kabelboom vervangen zit. Alhoewel dat waarschijnlijk toch best snel gedaan is denk ik. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Zal wel een paar uur werk zijn de ombouw van diesel naar B230F, maar je hebt een complete sloper dus lukken zal het.
Een losse B230F motor is goed aan te komen.
Antwoord
het dashboard moet eruit zodat ik de pendalenbox over kan zetten. automaat>handbak.
en de kabelboom. daar zie ik nog wel een beetje tegenop.

maar misschien dat er een fransoos of zweed belang heeft bij een knappe diesel.
de auto zelf heeft nog net geen 2ton gelopen. zelf ben ik de 3e eigenaar, de vorige kocht heb van een dominee met handicap uit duitsland.
onderhoudsboekjes en parkeervergunning van die predikant vanwege zijn handicap is allemaal aanwezig. haha.
vorige eigenaar draaide het dieseltje aan puin :-(

wat is het verbruik van een b230f met5bak in een 740 sedan? gemiddeld?

Henri
'85 volvo 740 gl diesel, '82 vw golf 1 diesel, '78 landrover 109 2.25 benzine, '75 rangerover classic 3.9 v8, '72 vw kever 1300, '68 landrover 88 homemade 3.5 v8, automatic, toyo axles, 9.00x16 tyres, roll cage... kortom tijdrovers!!!
Antwoord
Waarom hou je de automaatbal er dan niet in? Geen gedoe met dash en pedalen...
Of zit er verschil tussen bak voor d24 en b230f?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
BartJu schreef:Waarom hou je de automaatbal er dan niet in? Geen gedoe met dash en pedalen...
Of zit er verschil tussen bak voor d24 en b230f?

Hij zal dan in ieder geval het belhuis over moeten zetten, maar je hebt kans dat het eerste deel van de aandrijfas ook niet dezelfde lengte heeft.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvolvo.nl verwelkomt nieuwe forum sponsor! TheSaint77 1 15.096 16 September 2015, 11:08
Laatste bericht: TheSaint77
  Nieuwe XC90 Jandegroot1970 1 2.995 2 July 2015, 20:19
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Nieuwe plannen van onze grote broer.... Arn02 2 3.816 16 June 2015, 19:51
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Nieuwe ruitenwisserbladen voor, achter en voor de koplampen. Depechetoi 1 4.358 31 March 2014, 07:22
Laatste bericht: henqui
  Nieuwe berichten 244Drift 18 14.763 15 March 2014, 19:41
Laatste bericht: A_A
  Nieuwe belastingregels: rijden op aardgas oftewel cng Arn02 17 19.576 10 June 2013, 21:50
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Misschien een nieuwe Volvo-rijder? Freek-T 12 7.079 29 December 2011, 21:18
Laatste bericht: Freek-T
  Nieuwe poging ons uit onze Volvo's te pesten......... Martin245 5 4.729 14 July 2009, 09:02
Laatste bericht: abbabak
  volvo P1800 nieuwe stijl...prachtig Belg 2 2.852 14 May 2009, 21:01
Laatste bericht: Belg
  Nieuwe (chrome) spielgels voor 'n '79 244... Bassius 4 3.635 10 September 2008, 20:02
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)