Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
turbo rookt verschrikkelijk!
#21
de rook is blauw.
en de carterventilatie zal ik zo even checken

bedankt
Antwoord
#22
carterventilatie is goed,

ik heb er inmiddels ook een intercooler op gezet.
en het rook probleem is nog het zelfde (gigantische rook bij stationair en bij afremmen op motor)
Antwoord
#23
Blaauw is olie, turbo gesloopt.

is dit dezelfde die je er laatst ook al op had staan of alweer een andere?
Antwoord
#24
Ik heb je onderwerp even samengevoegd met je eerdere vraag...
Antwoord
#25
Omdat je last hebt met remmen op de motor zou je je klephoedjes kunnen verdenken. Maat turbo is ben ik bang ook een goede kandidaat.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#26
hallo,

de olie afvoer slang is groter dan de uitgang op de turbo, dat zou dus goed moeten zijn.
en die heb ik idd op de originele plaats geboord.

de as van de turbo rammelt er echt in (kun je tegen de zijkaant aan drukken)

de katalysator was zelfs een beetje verstopt dus (met olie drap) ik denk omdat dat nu vrij is dat het daarom zo opvalt
dat hij rookt.
ik heb net nog even een ritje gemaakt maar het lijkt wel steeds erger te worden.
bij volgas is er niks te zien, bij gas los (3k) begint hij eerst een beetje te roken maar word al snel een enorme mist bank
bij stationair rookt hij ook behoorlijk.

en het is idd nog steeds de zelfde turbo(13c)
ik ben bang dat ik maar een andere moet gaan zoeken:frown:
heeft iemand tips welke aan te raden is? liefst 1 zonder water koeling.

alvast bedankt voor jullie reactie's
Antwoord
#27
Er zit altijd speling op het asje, het is moeilijk te zeggen of de speling te veel is... een olie-film zorgt dat het asje gecentreerd draait bij het hoge toerental van de turbo.
er bestaat wel een kans dat ergens een oliekanaal lekt in het uitlaat gedeelte van de turbo. dan is hij mogelijk wel kapot. andere tips hier zijn ook useful,belangrijk dat hij zijn olie goed kwijt kan. de Olie-retour pijp heeft normaal gesproken wel een grotere diameter dan 10mm (eerder 20mm), maar of dit zoveel uit maakt weet ik niet
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 112 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.095 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.983 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.654 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.799 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.439 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.123 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.227 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.454 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.141 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)