28 August 2012, 10:00
de rook is blauw.
en de carterventilatie zal ik zo even checken
bedankt
en de carterventilatie zal ik zo even checken
bedankt
|
turbo rookt verschrikkelijk!
|
|
28 August 2012, 10:00
de rook is blauw.
en de carterventilatie zal ik zo even checken bedankt
28 August 2012, 14:15
carterventilatie is goed,
ik heb er inmiddels ook een intercooler op gezet. en het rook probleem is nog het zelfde (gigantische rook bij stationair en bij afremmen op motor)
28 August 2012, 14:23
Blaauw is olie, turbo gesloopt.
is dit dezelfde die je er laatst ook al op had staan of alweer een andere?
28 August 2012, 14:29
Ik heb je onderwerp even samengevoegd met je eerdere vraag...
28 August 2012, 14:58
Omdat je last hebt met remmen op de motor zou je je klephoedjes kunnen verdenken. Maat turbo is ben ik bang ook een goede kandidaat.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
28 August 2012, 16:08
hallo,
de olie afvoer slang is groter dan de uitgang op de turbo, dat zou dus goed moeten zijn. en die heb ik idd op de originele plaats geboord. de as van de turbo rammelt er echt in (kun je tegen de zijkaant aan drukken) de katalysator was zelfs een beetje verstopt dus (met olie drap) ik denk omdat dat nu vrij is dat het daarom zo opvalt dat hij rookt. ik heb net nog even een ritje gemaakt maar het lijkt wel steeds erger te worden. bij volgas is er niks te zien, bij gas los (3k) begint hij eerst een beetje te roken maar word al snel een enorme mist bank bij stationair rookt hij ook behoorlijk. en het is idd nog steeds de zelfde turbo(13c) ik ben bang dat ik maar een andere moet gaan zoeken:frown: heeft iemand tips welke aan te raden is? liefst 1 zonder water koeling. alvast bedankt voor jullie reactie's
23 October 2012, 23:46
Er zit altijd speling op het asje, het is moeilijk te zeggen of de speling te veel is... een olie-film zorgt dat het asje gecentreerd draait bij het hoge toerental van de turbo.
er bestaat wel een kans dat ergens een oliekanaal lekt in het uitlaat gedeelte van de turbo. dan is hij mogelijk wel kapot. andere tips hier zijn ook useful,belangrijk dat hij zijn olie goed kwijt kan. de Olie-retour pijp heeft normaal gesproken wel een grotere diameter dan 10mm (eerder 20mm), maar of dit zoveel uit maakt weet ik niet |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|