Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
enige wat ik me kan bedenken waarom het niet(goed) zou kunnen werken is een te lage turbodruk. ik weet niet waar ze standaard op draaien. als ik kijk naar een renault 5 gt turbo daar zit standaard geen dumpvalve op, en bijna iedereen zet er daar een op om de levensduur van de turbo te verlengen (en vanwege het geluid natuurlijk), standaard rijden ze op 0.7 bar en de meesten hebben dat opgeschroefd naar 1 bar met de originele turbo, daarboven wordt niet aangeraden vanwege dvawege o.a de turbo.
verder heeft een externe wastegate volgens mij geen zin bij lage turbodrukken. En daarnaast heb je dan een andere turbo nodig.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Heb het even opgezocht op turbobricks, de auto krijgt een verkeerde afstelling, aangezien de lucht wat naar de LMM moet, voortijdig wordt afgeblazen.
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
7 August 2012, 20:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 August 2012, 20:32 door Gerald.)
DennisvdB schreef:Heb het even opgezocht op turbobricks, de auto krijgt een verkeerde afstelling, aangezien de lucht wat naar de LMM moet, voortijdig wordt afgeblazen.
oke, computer verhaal dus. zoals ik de eerste keer al meldde,
oplossing zou kunnen zijn de lmm verplaatsen tot net voor de gasklep, zou ik zeggen. maar zal binnenkort eens kijken hoe dat bij een r5gtt met injectie is opgelost.
edit:als het nog naar de lmm moet is dit toch geen probleem, je krijgt alleen een verkeerd mengsel als het de lmm al gepasseerd heeft toch?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Gerald schreef:edit:als het nog naar de lmm moet is dit toch geen probleem, je krijgt alleen een verkeerd mengsel als het de lmm al gepasseerd heeft toch?
Theoretisch wel ja. Lmm zit standaard echter net na het luchtfilter geloof ik. Ik weet niet hoe de Lmm omgaat met lucht onder druk?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Overigens is een interne bypass toch ook geschikt? Of halen die niet het effect van een blow off valve?
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
Volvo 142 B23 schreef:Overigens is een interne bypass toch ook geschikt? Of halen die niet het effect van een blow off valve?
Ja hoor is geschikt. deze interne bypass werkt hetzelfde behalve dat het geen geluid maakt. Iets wat typisch is voor turbo's de pffffsssshh.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nou dat pfssshhhh mag van mij achterwege blijven. Dat is meer een subaru dingetje.
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
dank voor al jullie reactie's
ja dat pfssshh dat ken ik, ik heb namelijk net mijn subaru impreza 2.0 turbo verkocht en die deed dat ook
ik ga morgen de carterpan verwijderen op de brug (er is morgen een gaatje vrij)
het blok zal wel een stukje omhoog moeten denk ik voordat ik de pan er tussen weg kan halen.
ik hou jullie wel op de hoogte.
gr
Silvester
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Carterpan eraf is ook wel beter ja.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
7 August 2012, 22:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 August 2012, 22:44 door Jw240.)
Gerald schreef:Ja hoor is geschikt. deze interne bypass werkt hetzelfde behalve dat het geen geluid maakt. Iets wat typisch is voor turbo's de pffffsssshh.
met een beetje open airbox of een cone filter hoor je die (interne) cbv toch ook al best goed. niet zo hard als een bov maar hard genoeg :-P
blok kan niet zo ver meer omhoog, de bak komt snel in de tunnel klem te zitten. beter dan 4 schroeven van vooras los en nog wat klein spul en die wat laten zakken.
Als je toch het gat al boort, misschien gelijk draad er in tappen? de standaard Volvo retour oplossing is niet zo gemakkelijk na te maken met de getrapte boring. Bovendien lekt die ook relatief snel. Bij het doorboren van het blok ook even opletten als je bijna door het blok heen bent, de boor hapt gigantisch als je net door de wand van het blok gaat.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni