Topics: 1
Ben net lid geworden.
Ik heb een vraag. Ik zoek een Volvo uit 1997 of 1998, leden bekleding, automaat. Ik kom via zoeken op het net bij twee opties:
-een V70 xc 177.000
- een V90 377.00
twijfel over welke te kopen. Prijs ontloopt elkaar niet veel.
maar welke zouden jullie aanraden?
Dank voor reactie,
Bas klinkhamer
Topics: 7
Beiden zijn niet de allergoedkoopste om te rijden.

De V70 XC heeft AWD, wat vaak stuk gaat en reparatie ervan is niet goedkoop (alhoewel het AWD-gedeelte wel weg te halen valt waardoor het een voorwielaandrijver wordt, maar dat kost ook wat geld). De V90 heeft als nadeel het Nivomat-gedeelte achter: mocht dat stuk zijn dan moeten de schokbrekers vervangen worden en die zijn niet alleen prijzig, maar ook eens lastiger te krijgen tegenwoordig. Een aantal leveranciers is namelijk gestopt om die dingen (gemaakt door Sachs) in het assortiment te houden.
Motorisch zijn ze nagenoeg gelijk: de 6-cilinder van de 960 is gewoon hetzelfde als een 5-cilinder van een 850/V70 maar dan met een cilinder meer. Wel wat dorstiger natuurlijk.

Als de V70 XC met die km-stand net zo duur is als de V90 dan zou ik wel wat argwaan hebben.
Topics: 54
Bas, ik zou ze alle twee laten staan. Ik bedoel 377000 dat is een aardig bekkie weg (das niet net in gereden dat is uit gereden) en een V70XC is eigenlijk te lelijk om in te rijden.
Groeten van Frans
Topics: 12
Mijn S90 met 331 op z'n bast gaat nog prima hoor Frans!
Maar goed, als ze qua prijzen elkaar niet veel ontlopen, is het wellicht toch handig om de prijzen hier eens te delen. Misschien kosten ze allebei 1500 euro. Dan zou ik de V90 wel overwegen.
Topics: 24
Lastig luxe dilemma ;-)! Zal toch wat meer informatie moeten delen denk ik voor een goed oordeel, staat, onderhoud, vernieuwde onderdelen, brandstof soort
Aanschaf van een dergelijke auto is vaak niet zo'n issue.....maandelijkse kosten wel. Maar dat zal van een v70 en een v90 elkaar niet veel ontlopen...allebei veel ;-)!
Volvo 244 DL 1974
Topics: 1
Heel erg bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Fascinerend om dit forum te zien, het is duidelijk dat jullie echt veel ervaring hebben met Volvo. Er komen allerlei zaken voorbij waar ik nooit nooit aan gedacht heb.
Nog even wat meer over mijn vraag.
ik zet de auto op de zaak, dat doe ik nu al 15 jaar met Volvo's van 15 jaar of ouder. Begonnen met 240, daarna 740 en nu een 850.
De V70 xc is te zien op:
http://www.autokopen.nl/tweedehands-auto...73#details
de V90 op:
http://www.autotekoop.nl/occasion/volvo-...earch=true
Ik twijfel omdat ik de V90 lekkerder vind rijden, maar de V70 heeft veel minder km gereden. En ik denk dat hijj ook veiliger is gezien de AWD. Hoe rijdt die V90 als het glad is? Hij heeft achterwiel aandrijving, en ik ga regelmatig naar de bergen in Frankrijk. Ook lijkt de V70 wat moderner. Nou, dat zijn zo mijn overwegingen.
Bas Klinkhamer
Topics: 12
5 August 2012, 12:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 August 2012, 12:24 door Cojones.)
Wauw, 6K voor een V90 met bijna 4 ton op z'n bast. 't Moet niet veel gekker worden.
Edit: En dan zit de achterwisser er ook nog eens schots en scheef op. Benieuwd hoe de auto technisch in orde is gebracht.
Topics: 69
Wellicht als alternatief
deze V90 op Marktplaats.
Kost 3000 euro, heeft 3 ton gelopen, zitten al nieuwe nivomats (of is het nivomaten) op en een nieuwe koppeling.
Topics: 7
Sebklink schreef:Heel erg bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Fascinerend om dit forum te zien, het is duidelijk dat jullie echt veel ervaring hebben met Volvo. Er komen allerlei zaken voorbij waar ik nooit nooit aan gedacht heb.
Nog even wat meer over mijn vraag.
ik zet de auto op de zaak, dat doe ik nu al 15 jaar met Volvo's van 15 jaar of ouder. Begonnen met 240, daarna 740 en nu een 850.
De V70 xc is te zien op:
http://www.autokopen.nl/tweedehands-auto...73#details
de V90 op:
http://www.autotekoop.nl/occasion/volvo-...earch=true
Ik twijfel omdat ik de V90 lekkerder vind rijden, maar de V70 heeft veel minder km gereden. En ik denk dat hijj ook veiliger is gezien de AWD. Hoe rijdt die V90 als het glad is? Hij heeft achterwiel aandrijving, en ik ga regelmatig naar de bergen in Frankrijk. Ook lijkt de V70 wat moderner. Nou, dat zijn zo mijn overwegingen.
Bas Klinkhamer
Ik vind ze nogal aan de prijs eerlijk gezegd, en voor minder geld rij je de nieuwere versie (XC70).
Topics: 52
BartWillem schreef:Ik vind ze nogal aan de prijs eerlijk gezegd, en voor minder geld rij je de nieuwere versie (XC70).
Bijtelling ;-).