Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
automaat hapert
#11
Herstel hiervan is te doen voor de dealer, maar schrik niet van de kosten hiervan. De kabel kost niets, maar het demonteren en monteren ervan loopt jammer genoeg wel in de papieren (die moet ik nog opzoeken),
Gashendel zit aan de bestuurderskant, te herkennen aan een katrol kan niet missen.

Edit:

- Kickdownkabel: €14,85
- Carterpakking €7,45
- ATF olie 5 liter €54,00
- Kabel afstellen €14,52
- Versnellingsbak demonteren en monteren €371,95
- Totaal arbeid €524,41
- Totaal onderdelen €76,30

Totaal factuur €714,84 incl. 19% BTW

Let wel: dit is van 4 jaar terug.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#12
Hoi Gideon, Zit de kabel boven het gaspedaal of onder de motorkap? Als die boven het gaspedaal zit moet ik dus de afdekkap losmaken. Heb ik net deels gedaan, maar zie niet zo een katrol zitten.
Antwoord
#13
Onder de motorkap

[Afbeelding: dsc001421w.jpg]


Ik weet niet of je er cruise control erop heb zitten. Mijn 240GL automaat had cruise control zoals op de foto te zien is. Zoniet: er lopen 2 kabels. Eentje gaat bovenlangs, die komt van je gaspedaal af. De andere kabel gaat onderlangs. Dat is de kickdownkabel. Even goed kijken wat daarmee loos is. Hangt deze slap isie vrijwel versleten en is zoals eerder aangegeven vervangen de enigste optie. Is dit niet het geval, is het een kwestie van de kabel opnieuw afstellen zoals de andere forumleden het al aangeven.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#14
ik zie wel een katrol, lijkt een gesloten systeem. van rechts (bijrijderskant) komt er een kabel die onder in de katrol gaat. deze kabel zit niet strak. van boven gaat er ook een kabel in de katrol, deze zit wel onder spanning. zit ik goed zo?

geen leuk prijskaartje zeg. als dit het echt is moet ik maar even kijken of er iemand is die dat kan doen voor een prijs die past bij mijn portemonnee.
Antwoord
#15
Zoals je het nu omschrijft zit je goed. De kabel die onder in de katrol zit hoort ook strak te staan. Die zorgt namelijk voor het juist opschakelen en terugschakelen van de automaat... Het is geen leuk prijskaartje: het demonteren/monteren van de bak doet je juist de das om, maar volgens mij hoeft de bak niet perse van het motorblok af...
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#16
bedankt, ik zit net je eerste bericht te lezen. die onderste kabel hangt idd slap. pff wat een gedoe. zal de auto eerst maar niet gebruik voordat hij gerepareerd is. demonteren van de bak is dus niet altijd noodzakelijk, dat scheelt weer. mijn zwager is al 30 jaar automonteur bij een volkswagen dealer en erg handig. wellicht dat hij wat kan betekenen. is nu op vakantie, nog nooit zo naar zijn terugkomst verlangd haha. ik weet nu tenminste wat de oorzaak is, hartelijk bedankt voor je info en medewerking!

groet,
erik
Antwoord
#17
Ik zou eerst eens kijken of de kickdown boven bij de gasrol wel goed zit, was bij mij ook het euvel.... scheelt een heeeele hoop gedoe. En volgens mij hoeft de bak er niet onderuit om de kabel te verwisselen.
Antwoord
#18
gasrol? er zitten twee kabels. de bovenste zit strak, de onderste is naar beneden gezakt, zit dus geen spanning meer op.
Antwoord
#19
De gasrol is waar op de foto de rode pijl heen wijst Wink Er mag zo even uit het hoofd 2mm speling op je kickdownkabel zitten, als het goed is kan je de kabel dmv een draaimechanisme waar de kabel doorheen lopt op spanning zetten,
Antwoord
#20
Ik dacht dat ik gister al een berichtje had getikt, is foetsie. Maar, de bak kan blijven zitten, procedure staat in Haynes of hier: http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Tr...eplacement

De peilbuis is het lastigst: http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Tr...ubeRemoval

Trek eens flink aan de kickdownkabel, op het laatst is een duidelijke klik voelbaar, de kickdown. Gaat vanzelf terug door een veer (als het goed is natuurlijk).
Zonder kabel (=input vanaf de gaspedaal) is de bak geneigd ontzettend snel op te schakelen, alleen gestuurd door het toerental.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Advies gevraagd voor station automaat 850,940,960.v40 voor weinig geld cleVol 0 2.591 23 September 2013, 13:30
Laatste bericht: cleVol
  Op zoek naar een 240 Estate automaat van na 1990 matthijs 24 15.495 20 August 2012, 08:57
Laatste bericht: matthijs
  3 traps automaat; is dat wat? Van Schellen 12 11.746 13 May 2012, 14:36
Laatste bericht: Van Schellen
  Vraag over aankoop 244 GL Automaat (dringend) joahim132 45 21.963 28 March 2011, 14:34
Laatste bericht: joahim132
  caravan achter een 740 B230E automaat of iets dergelijks ? aernout 1 2.507 14 June 2010, 17:13
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Vraagje verbruik 2.3 liter met 3 traps automaat op lpg Overloper 8 8.335 3 September 2008, 00:18
Laatste bericht: Overloper
  papieren ombouw automaat Gandalf 2 3.416 1 February 2006, 11:29
Laatste bericht: scimitar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)