Even resum?....
240 turbo B21et....GT6 nokkenas....Werkt niet :evil: :evil: :evil:
Avondje aan het sleutelen geweest en de GT6 zat erin, Starten...lopen. Niet snel op toeren maar liep, en de toeren kwamen wel. Dacht dat het een kwestie was van kleppen stellen en ontsteking afstellen. Lekker een avondje aan het sleutelen geweest met en bij Jan-Willem (erg leerzaam :wink: )
Kleppen stellen:
Klepspeling meer dan 1mm, de meest dikke stelplaatjes uitgezocht en geplaatst, (we hebben alle plaatjes netjes gemeten met een duimstok met 0,01mm schaalverdeling). Alles weer gemonteerd en een paar uurtjes verder. Starten....liep....maar totaal niet van harte. Moest veel moeite doen om um aan de praat te houden.
Ontsteking afgesteld:
Geen enorm verschil...

Gaat een GT6 dan niet zo lekker in een turbo
Conclusie: Door de enorme kleplift en overlap, die na het kleppen stellen alleen maar groter was geworden. Stroomt de opgebouwde turbodruk direct door de uitlaat weer naar buiten, wat resulteert in een enorm vermogens verlies :evil:
Wel weer wat geleerd natuurlijk, en daar doen we het toch uiteindelijk voor :roll:
Volgende stap: De T-as weer inbouwen of een A (gelezen op Stealth.... de Amerikaan).
Heeft iemand trouwens ervaring met een A as in een turbo...???