Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Injectoren switchen
Lukas Lagerweij schreef:
Citaat:zwevende kleppen ken ik wel ja, ik heb een 4-takt crossmotor

Had ik ook bij m'n brommer :lol: :lol: :lol:
laat me raden, een honda 8)
ik heb een honda XR80, das de widowmaker uitvoering van de XL50 bromfiets. 10 pk, 5 versnellingen, ik heb em nog wat getuned (hogere compressie, kanalen uitgefreesd en gepolijst, openere uitlaat enzo) heel licht en kort, lange vering en helehele dikke noppenbanden. elke bocht neem je driftend en bij optrekken heeft het voorwiel geen grip 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Even resum?....

240 turbo B21et....GT6 nokkenas....Werkt niet :evil: :evil: :evil:

Avondje aan het sleutelen geweest en de GT6 zat erin, Starten...lopen. Niet snel op toeren maar liep, en de toeren kwamen wel. Dacht dat het een kwestie was van kleppen stellen en ontsteking afstellen. Lekker een avondje aan het sleutelen geweest met en bij Jan-Willem (erg leerzaam :wink: )

Kleppen stellen:
Klepspeling meer dan 1mm, de meest dikke stelplaatjes uitgezocht en geplaatst, (we hebben alle plaatjes netjes gemeten met een duimstok met 0,01mm schaalverdeling). Alles weer gemonteerd en een paar uurtjes verder. Starten....liep....maar totaal niet van harte. Moest veel moeite doen om um aan de praat te houden.

Ontsteking afgesteld:
Geen enorm verschil... Idea Gaat een GT6 dan niet zo lekker in een turbo Idea Idea

Conclusie: Door de enorme kleplift en overlap, die na het kleppen stellen alleen maar groter was geworden. Stroomt de opgebouwde turbodruk direct door de uitlaat weer naar buiten, wat resulteert in een enorm vermogens verlies :evil:

Wel weer wat geleerd natuurlijk, en daar doen we het toch uiteindelijk voor :roll:

Volgende stap: De T-as weer inbouwen of een A (gelezen op Stealth.... de Amerikaan).

Heeft iemand trouwens ervaring met een A as in een turbo...???
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
A-as meer kracht midden en hoog toeren
standaard in de b230et/ft gebruikt.
ik heb wel zo'n A-assie liggen
kunnen we wel ruilen voor die GT6 , lukas.

de GT6 is absoluut niet geschikt voor de turbo
het is een as voor een niet turbo motor

je zei het zelf al
de klep-overlap is zo groot van de GT6 dat de turbo het benzinemengsel zo de uitlaat uit duwd.
dus je rijd met een te schraal mengsel
doe voorzichtig met deze testerij
je motor is zo kapot.

en de onsteking op het gehoor afstellen kan niet.
je denkt hij loopt goed maar staat dan absoluut verkeerd.
ook hier speel je met je motor
bij een turbo is dit vrij riskant om te doen.
omdat je altijd een overschot aan zuurstof hebt door de overdruk van de turbo.

als je dan te kort brandstof heb is hij te schraal gaat de motor van detoneren en gaat stuk
als je onstekingstijdstip niet op tijd staat is je verbranding niet gecontroleerd dus ook zeer gevaarlijk voor je motor.

lijkt wel leuk allemaal nok-as wisselen en hier en daar wat klooien maar doe voorzichtig.
vooral als je er elke dag mee moet rijden.

ik heb gelukkig geen boot
maar wel wat anders

en de VX3 is volgens de zweedse tuners een best assie voor de turbo motor van moeders dagelijkse boodschappen wagentje.

op de turbobricks staat over de as geschreven volgens mij.
Antwoord
Ik zal eens kijken wat ik met asje ga doen...heb het er ook al over gehad met Jan-Willem.

We hebben de ontsteking wel met een lamp afgesteld, maar weinig eer aan te behalen.

Heeft zo'n VX3 niet ongeveer hetzelfde effect als de GT6...of minder overlap?

Ik wil vandeweek weer ff de as omruilen...misschien direct een ander leuk asje?
Antwoord
Heb al wat gevonden:

Camshaft (VX Performance)
This street performance cam is for B21, B23, and B230F engines in 240 and 740 series 1978 to 1993. Including turbo models. For non-turbo cars you will gain about 12HP and take up to 1.2 seconds off your 0-60 times. Street performance profile increases midrange torque and allows the engine to rev more freely to produce more horsepower. Cam is ground on a new billet.

http://www.ipdusa.com
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Heb al wat gevonden:

This street performance cam is for B21, B23, and B230F engines in 240 and 740 series 1978 to 1993. Including turbo models. For non-turbo cars you will gain about 12HP and take up to 1.2 seconds off your 0-60 times. Street performance profile increases midrange torque and allows the engine to rev more freely to produce more horsepower. Cam is ground on a new billet.

http://www.ipdusa.com

En de turbo dan :?: :twisted:

Daar ging het juist om :roll:

Gr :?
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
goed gedacht
gewoon een nieuw gaatje boren in het tandwiel.

moest hij niet 4 graden eerder??
zal eens kijken naar de info.
Antwoord
volgens mij moet ie ook inderdaad 4 graden vroeger.

Kunnen we niet een mooi tandwieltje ontwerpen (ben uiteindelijk toch Industrieel ontwerper) Aluminium, gradenverdraaing erin anodiseren. Ik kan wel draaien en vrezen, als er genoeg liefhebbers zijn kunnen we wel eens denken om een traploos verstelbaar tandwiel te maken.

Tis nog en ideetje Idea
Antwoord
Citaat:En de turbo dan

Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:
Citaat:En de turbo dan

deze waardes zijn niet echt precies. 1.2 seconde sneller naar de 100 is wel erg veel winst voor een niet turbo.

en op turbobricks zijn er mensen die een origineel tandwiel modificeren zodat het enigsinds afstelbaar is....

zelf maken is ook een goed idee. zeker als je het op de pc met CAD ontwerpt en dan ff met een FEM simulatie doorrekend op kritische punten en dan op de CNC bank frezen... 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar zitten de weerstanden vd injectoren bij een (late) 940? Stevves 2 12.827 2 July 2014, 02:00
Laatste bericht: Stevves
  Hoe resistor pack aansluiten? (injectoren) GOLDEN TURBO 1 2.814 17 September 2012, 11:54
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)