Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Kijk aan!
Dick begrijpt het. Dan hoef je namelijk niet naar de RDW.
Soms is het nog niet zo beroerd in Nederland
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Op die oneindige papierwinkel zit hier in NL blijkbaar niemand te wachten vandaar dat er veel in Duitsland en Engeland gekeurd wordt en anders moet je maar andere wegen bewandelen :badgrin:
Ik heb bv. ooit 'ns iemand gesproken die van z'n Amazon een pick-up met 240 onderstel (!) had gebouwd; hij had het via de UK gespeeld en heeft 'm als Amazon Pick-up op kenteken!
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
bedankt voor alle info!
een 6 cilinder in een 260 is misschien makkelijker, maar vind maar eens een 260 die er nog net uitziet om vervolgens om te bouwen. Tot wanneer zijn ze gemaakt (ivm roest!)?
en een 6 cilinder blok is duurder en minder makkelijk te vinden. Maar ook weer iets makkelijker in te bouwen (geen modificatie carterpan, 960 carterpan past goed, alleen iets met oliefilter fixen)
stof tot nadenken...
btw, je ziet best vaak 240 diesels voor weing geld verkopen. daar een 960/T6 blok in, dan veranderd de brandstof (of het rooookt erg veel :wink: ). Dan moet ie ook gekeurd worden bij de rdw he?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
He JW! Ik weet nog wel een mooie 264 te staan............ 8)
Alleen mag je daar niet aan kloten....... :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...8044423130
net overboden... 360 euro op de laatste seconde (echt de laatste!)...
maarja, 360 euro voor een 2 liter turbo blok met bak, turbo enzo uit een C70 met 65000 km, dat zou ook spotgoedkoop zijn...... :roll:
:wink:
naar de volgende zoeken..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Sander van Buiten schreef:He JW! Ik weet nog wel een mooie 264 te staan............ 8)
Alleen mag je daar niet aan kloten....... :lol:
wie heeft het hier over kloten :lol:
er is iemand op turbobricks die een 3 liter 960 blok met automaat bak in zn 242 gezet heeft. Best goed te doen, eigenlijk alleen de motorsteunen zijn zelf gemaakt... (samenstelling tussen dik plaatstaal en 240 diesel steunen)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Jw240 schreef:http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...8044423130
net overboden... 360 euro op de laatste seconde (echt de laatste!)...
maarja, 360 euro voor een 2 liter turbo blok met bak, turbo enzo uit een C70 met 65000 km, dat zou ook spotgoedkoop zijn...... :roll:
:wink:
naar de volgende zoeken..
hier is er nog 1
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...PcY_BID_IT
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Peter Timmer schreef:Jw240 schreef:http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...8044423130
net overboden... 360 euro op de laatste seconde (echt de laatste!)...
maarja, 360 euro voor een 2 liter turbo blok met bak, turbo enzo uit een C70 met 65000 km, dat zou ook spotgoedkoop zijn...... :roll:
:wink:
naar de volgende zoeken..
hier is er nog 1
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...PcY_BID_IT
das dezelfde :? alleen nu zonder turbo (toch te klein), dynamo enzo... damn.. de oplichter!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto. Hierop geef ik u graag een antwoord.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd.
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt
Kosten:
De kosten voor een wijziging van de constructie van een voertuig bedragen De kosten kunnen varieren van ? 25,- t/m ? 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW