maarruh, 245 diesel = vw diesel -> heeft die wel klepstelplaatjes?
ik zag in je vragen of je je koppakking en zuigerveren moest vervangen: dat ligt uiteraard erg aan de conditie van je motor, maar als ie een normale compressie heeft, niet overmatig blauw rookt, je geen overduk op je koelwater hebt en geen sludgevorming in je motorolie, dan zou ik daar je geld niet aan uitgeven.
Wie is VolvoKees?
Topics: 52
Is dat niet die meneer met die blauwe 244?
(Deze:
http://www.keesroskam.nl/ )
Topics: 2
Volvo Kees is een zeer gelukkige 240 eigenaar die een leuke site heeft opgezet waar ik toevallig via de volvopagina ben terechtgekomen.
Door zijn enthousiaste verhaal ben ik serieus naar een 240 gaan kijken, ben ook in zo'n tank gaan zitten en vond het wel een slim en leuk idee om niet weer bakken met geld te gaan uitgeven aan een BMW of Audi en toch behooorlijk exclusief te rijden.
Erik
et is allemaal de schuld van VolvoKees
Yep, ik denk het wel.
Erik
Topics: 49
VolvoKees is idd een enthousiast baasje! 8)
Maar ik vind de aanpassingen aan zijn 240 niet allemaal even geslaagd. Maar dat mag.......toch? :twisted: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 41
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 52
Ik zou eerder logo's weghalen...
Topics: 135
ieder zn smaak.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Mijn punt is eigenlijk, dat ik liever een paar euro's uitgeef zodat ik zeker weet dat het goed is, als dat ik het "risico" neem en met een grote rekening kom te zitten, de auto heeft al 250.000 Km ! gereden. neem bijvoorbeeld het vervangen van de distributiesnaar, is volgens het forum niet duur en redelijk eenvoudig, maar eigenlijk na de aanschaf van de Volvo het eerste wat iedereen doet.
Uiteraard is het natuurlijk ook zo dat het geld helaas nog steeds niet bij mij in de achtertuin aan de bomen groeit. Dus als je mij kan aangeven hoe en wat ik kan of moet controleren dan ga ik daar mee beginnen.
Erik
Topics: 0
480ES - 245 schreef:de auto heeft al 250.000 Km ! gereden. neem bijvoorbeeld het vervangen van de distributiesnaar, is volgens het forum niet duur en redelijk eenvoudig, maar eigenlijk na de aanschaf van de Volvo het eerste wat iedereen doet.
Uiteraard is het natuurlijk ook zo dat het geld helaas nog steeds niet bij mij in de achtertuin aan de bomen groeit. Dus als je mij kan aangeven hoe en wat ik kan of moet controleren dan ga ik daar mee beginnen.
Erik
Filip is hier de dieselkampioen. Misschien kan die er wat over zeggen.
Maar wat weet je van de onderhoudshistorie. Is die nog te achterhalen. En staat er in je bestuurdersportier geen sticker wanneer de D-riem is vervangen. Maar wat is 250.000 km's voor een goed onderhouden diesel. Dat is nog niet eens ingereden.
Ik kan me natuurlijk wel indenken dat je wilt weten waar je aan toe bent qua geld.
En oh ja, het vermogen is slechts 79 pk-tjes. En daar is niet zonder veel kosten wat aan te doen.
En verder D-riem en spanrol altijd gezamenlijk vervangen. Ik weet niet 1-2-3 of de koelwaterpomp bij de diesel ook via de D-riem wordt bewogen zo ja dan ook deze bij dit kilometrage vervangen.
Maar als ie niet rookt etc. gewoon om de 10.000 km z'n beurtjes geven. (smeren, sapjes etc.)
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480