Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe gebruiker 480ES en 245 Estate Diesel
Hallo allemaal,

Ik ben dus nieuw op dit forum en heb veel gelezen dus ik kan mogelijkerwijs vragen stellen die al beantwoord zijn, hiervoor mijn excuses alvast.

Ik heb mijn estate eigenlijk "blind" gekocht, mooie bak zonder roest met relatief weinig 275000 km in Belgie, daar woon ik ook, ben Nederlander maar wilde de hoge koopprijzen voor huisen in NL niet meer betalen, want ik wil ook wel een beetje knap kunnen rijden, vandaar dat we een 480ES hebben en een 245 Estate hebben gekocht.

Dit zijn mijn vragen:

1. wat is het voordeel van silentblocks ?
2. wat kost een gemiddelde groooote beurt, want die heeft de 245 wel nodig denk ik, en waar gebeurt dat echt goed.
3. stabilisatiestangen plaatsen of vervangen, ik weet niet of deze er al onder zitten, ik heb namelijk de 245 nog niet, ik hoop zaterdag a.s.
4. het motorvermogen van een 245 D is ca. 90 pk, wat kan ik hieraan voor een normale prijs doen.
5. is het verstandig om naast de distributieriem en spanrol ook meteen de zuigerveren, koppakking alle aanvoer en afvoerslangen te doen.
6. ik wil ook alle remslangen, remschijven, blokken en schokbrekers en veren doen.

De hele lijst zal de nodige euries gaan kosten denk ik

alvast bedankt voor je antwoord,

groet

Erik
et is allemaal de schuld van VolvoKees
Antwoord
Erik welkom op het forum!
Met de optie "zoeken" zullen veel vragen snel beantwoord kunnen worden zonder dubbele vragen te stellen. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.
En tsja wat kost alles waar je om vraagt.. lastig.

Hoe handig ben je zelf? Kun je zelf veel dan kun je de onderdelen inkopen en een stuk goedkoper alles er zelf onder knutselen.
Wil je perse dat de dealer alles voor je doet, dan ben je een vermogen kwijt. Het is maar net wat je wilt.

En waar woon je precies in Belgie, in Steenbergen (Noord-Brabant) zit Volvo Huysmans, die rekent een erg schappelijk tarief per uur en erg goed werk. Misschien zoeken in Belgie levert je nog betaalbaardere adressen op.

Ik raad je aan eerst je auto grondig te inspecteren voor je onnodige zaken gaat vervangen, zou toch zonde zijn.
En als je de auto hebt zijn we in eerste instantie maar in 1 ding geintereseerd..... FOTO'S Big Grin Big Grin
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
En voor vragen over die 480 kun je o.a. bij de buren terecht: http://www.volvo-forum.nl :lol:
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
Antwoord
Beste Robert,

In woon bij Brasschaat, 10 km voor Antwerpen, gezien vanaf Breda, woensdag a.s. kan ik foto's maken en zal proberen ze op het forum te plaatsen.

Wat ik het liefste wil is zelf knutselen, alleen ik heb al problemen met het in elkaar steken van een Ikea kastje dus daar zit mogelijk wel een klein probleempje.

Daarnaast was ik ??n van die mensen die automonteurs / autodealers op hun woord geloofde en daarvoor dus ook de rekening gepresenteerd heb gekregen.

De reden dat ik veel wil vervangen heeft ook te maken met de prijs die ik voor de auto heb betaald en dus geld overhoudt. Na plaatsing van de foto's zal ik wel een poll opstellen over de waarde c.q. kostprijs van de auto, kan leuk worden.

p.s. de afschrijving van onze laatste auto was 1000 euries per maand, nieuw kopen doe ik dus nooit meer, en een gebruikte 200 serie is in mijn ogen een uitstekend alternatief voor alle doorsnee absurd belachelijke hedendaagse koekblikken en dat mag, binnen bepaalde maatstaven, wat geld kosten.

bedankt voor je reactie,

groet

Erik
et is allemaal de schuld van VolvoKees
Antwoord
Je woont dus niet zo gek ver bij mij vandaan. Etten-Leur ligt 10km van Breda vandaan.
Steenbergen is dus ook niet zo gek ver weg voor je voor onderhoud. Daar wordt een schappelijk tarief gerekend (zeg de helft van de reguliere dealer Big Grin ) en uitstekende kwaliteit. Zoek maar eens op het forum naar Huysmans.

Als je zelf niet echt handig bent kan het lastig zijn. Maar aldoende leert men.

Ik ben het volkomen eens met je stelling dat de 200 serie voldoet t.o.v. een standaard laten we zeggen Peugeot-achtig koekblik. Ik rijd per week ongeveer 1000 km probleemloos, zonder afschrijving en zonder gekke kosten. Afgelopen jaar heb ik bijgehouden hoeveel ik kwijt ben. Dit publiceer ik als de auto weer APK gekeurd is en je zult (redelijk) versteld staan van de lage kosten (en dan heb ik niet eens alles zelf gedaan want zo handig ben ik nou ook weer niet)
Antwoord
kleppen stellen bijv. kost bij een reguliere garage al gauw een kleine 150,- euro, om van een Volvomafiadealer nog maar te zwijgen.
na 1x met iemand die er verstand van heeft kleppen te stellen houd je dit bedrag al snel in je zak: enige wat je nodig hebt zijn voelermaten, schoevendraaier en een ring/steeksleutel.
distributie en spanrol idem;en waterpomp, startmotor, dynamo enz. zijn ook redelijk simpel, evenals remschijven( nietwaar Robbert? Big Grin )
Vadig/Olieslager zijn ook erg handig Big Grin
nou had ik ooit een vaag gerucht vernomen dat er een soort doe het zelf garage zou komen, met expertise+gereedschap enz. zodat je zelf je onderdelen mee kunt nemen, of via hen laten bestellen, en dit er daar in te zetten Big Grin Tongue
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Als je dus kleppen gaat stellen dan zou je stelplaatjes nodig kunnen hebben (mits de speling dus te groot / te klein is) bij een motor met klepstelplaatjes en die zul je dan wel moeten lenen bij iemand.
Antwoord
PP schreef:evenals remschijven( nietwaar Robbert? Big Grin )

Waarom voelde ik dit al aankomen :roll: :roll:
Uitlaten lukt ook al aardig hoor. En fuseekogel al een keer gedaan, wiellager. Mijn specialiteit blijft echter de Volvo kaalplukken Big Grin Big Grin
Antwoord
Ik hoor dat jij da remschijven gangsta bent?
Antwoord
lj_dekker schreef:Ik hoor dat jij da remschijven gangsta bent?

:oops: :oops: Ach ik heb er wat ervaring mee ja :oops: :oops:
Mag geen naam hebben Big Grin Big Grin
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.868 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Rhino's Estate Rhino 16 9.831 11 May 2021, 04:15
Laatste bericht: Rhino
  Nieuwe groene 244 ‘79 244w 17 10.103 27 October 2020, 22:03
Laatste bericht: 244w
  Mijn nieuwe aanwinst!! En alweer rood! KennOne 3 4.606 24 January 2017, 10:22
Laatste bericht: dwarswind
  Nieuw Hier samen met nieuwe aanwinst volvo 244 2.3gl Niggelll 40 27.213 8 May 2016, 11:32
Laatste bericht: Dopski
  De rode en de nieuwe.. Pluk 6 5.689 14 February 2016, 16:22
Laatste bericht: Pluk
  Sjors' Volvo 244 Estate 2.0i uit 1992 SjorsRWD 0 2.305 2 February 2016, 01:26
Laatste bericht: SjorsRWD
  Een nieuwe volvo gebruiker na de rover en mercedes. kees58 47 32.972 30 November 2015, 17:23
Laatste bericht: kees58
  Meneer Nielsson, de donkergrijze estate Jeru 10 9.311 30 October 2015, 00:18
Laatste bericht: polestar-volvo
  Volvo 240 GLT estate HSGHOR 75 46.026 3 September 2015, 14:35
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: