Topics: 1
Goeiemorgen,
Kennelijk doen niet alle gloeispiralen van mijn motor het meer. Wie kan me vertellen:
-hoe je kunt meten/bepalen welke het wel, en welke het niet doen?
-of het een klus is voor een redelijk handige, maar niet heel ervaren sleutelaar?
-waar je speciaal op moet letten? Ik heb bv. al ergens gelezen dat je voor de spiraal op de achterste cylinder een speciaal plat sleuteltje nodig hebt.
Bij voorbaat dank,
vriendelijke groet,
Hans van Dorp
Topics: 1
Sorry, ik zie nu pas dat er vorig jaar al flink over dit onderwerp geschreven is...
Hans van Dorp
Topics: 16
succes met de achtersten!!!
Topics: 3
verbindingsstrip loshalen,multimeter pakken + op de accu houden - op de spiraal geeft hij 12 volt aan dan is hij nog goed.
Laatste is inderdaad niet gemakkelijk,maar ik houd er een magneetje bij dan is het wel te doen
Succes je hebt nu tenminste droog weer als je het buiten moet doen.
Topics: 163
sacha schreef:Succes je hebt nu tenminste droog weer als je het buiten moet doen.
hahaha een rasoptimist
Topics: 4
Tip: het loshalen en terugplaatsen gaat gemakkelijker als je dit via de achterkant van het blok doet. Lees: steeksleutel tussen je pomp aandrijfriem door.
Succes.
Topics: 6
Het is een enorm gepruts. Tenzij je telescoop-vingers hebt. Ik laat ze gewoon vervangen bij Jaap Pul in Urk. Vakmensen daar met verstand van (oude) diesels. Voor zes gloeipitten en montage rekent hij 240 inclusief. Dan zitten die dingen er in, aangedraaid met het juiste moment (NM) en heb je er garantie op.
Topics: 0
eerstkoffie schreef:Het is een enorm gepruts. Tenzij je telescoop-vingers hebt. Ik laat ze gewoon vervangen bij Jaap Pul in Urk. Vakmensen daar met verstand van (oude) diesels. Voor zes gloeipitten en montage rekent hij 240 inclusief. Dan zitten die dingen er in, aangedraaid met het juiste moment (NM) en heb je er garantie op.
Voor dat geld wil ik het ook doen, en een beetje minder ook wel...
Topics: 6
Dank voor je aanbod, Paul. Maar ik heb nu de afspraak al gemaakt. Afspraak is afspraak en bovendien heb ik erg goede ervaringen met die man. Heeft de distributie ook gedaan. Zag hem aan een Benz bezig en hij kan horen wat er mis mee is. "Inspuitertje vijf is kaduuk". Klopte natuurlijk, toen ik het later vroeg aan de jongen die er mee bezig was.
Bovendien komen er geen Brezan-gloeipitten in, maar gewoon wat er nieuw in gaat. Maal zes en wat arbeidsloon, dan vin ik het meevallen. En garantie.
Ach, ik vertrouw hem, da's voor mijn gemoedsrust ook fijn :-) Niet dat ik jou niet vertrouw hoor, maar 1 is genog :-)