Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Geen haan die er naar kraait. Een vriend van me heeft in zijn Buick een ander blok gehangen. Het is net als het oude blok 7.5 liter maar ipv 200 pk ofzo moet het nu tussen de 400/500 zijn. Scheelt gigantisch veel maar hij heeft hem ook niet om laten keuren, en zo ken ik nog wel meer mensen.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Totdat je ergens tegenaan toert.... Ik snap de verleiding. Maar in het geval van de ts is het zeer weinig moeite alles netjes op kenteken te krijgen.
Berichten: 534
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2007
Zolang het aantal kW's nergens bekend is (RDW, Verzekering), lijkt omkeuren me niet nodig. Bij oude auto's of import auto's is het vaak niet bekend...
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Er zijn gewoon regels wanneer bij een auto welke keuring nodig is. Iedere verandering moet formeel langs het RDW. Als het binnen een vermogensstijging ligt van 20% dan is het een administratieve actie, kosten een euro of 70. Meer dan 20% tot een paar honderd euro...
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Zo'n flauwekul.. Was dat bij jou ook zo duur Dirk?
Berichten: 534
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2007
Rene68 schreef:Er zijn gewoon regels wanneer bij een auto welke keuring nodig is. Iedere verandering moet formeel langs het RDW. Als het binnen een vermogensstijging ligt van 20% dan is het een administratieve actie, kosten een euro of 70. Meer dan 20% tot een paar honderd euro...
Zoals ik zei: als het niet bij de RDW bekend is, dan valt er niets aan te passen. Het staat bij veel auto's niet geregistreerd namelijk.
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Als het niet geregistreerd staat is het uiteraard geen probleem. Bij deze auto is het wel bekend alleen klopt het niet meer.
Berichten: 534
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2007
Maar, je hebt dus al contact gehad met de RDW?
Berichten: 70
Topics: 5
Lid sinds: Nov 2011
Als je ergens tegen aan toetert, moet je het zo doen dat ie niet meer op een testbank kan en dat ze dus niets meer kunnen bewijzen.
Ze gaan ook echt niet de cilinderinhoud nameten lijkt me. En de keurmeester moet maar net weten wat B230 betekent...
En je moet het wel heel bont maken wil je in aanmerking komen voor een technische controle. Bv door asociaal rijgedrag of veel te hard rijden.
Bij een botsing met alleen materiele schade komen de wouten immers al niet eens meer.
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Volvo dude schreef:Als je ergens tegen aan toetert, moet je het zo doen dat ie niet meer op een testbank kan en dat ze dus niets meer kunnen bewijzen.
Ze gaan ook echt niet de cilinderinhoud nameten lijkt me. En de keurmeester moet maar net weten wat B230 betekent...
En je moet het wel heel bont maken wil je in aanmerking komen voor een technische controle. Bv door asociaal rijgedrag of veel te hard rijden.
Bij een botsing met alleen materiele schade komen de wouten immers al niet eens meer.
Motorcodes die niet overeen komen met kenteken? Bij enige twijfel zal er technisch onderzoek volgen en dan hang je. We hopen nooit iemand van z'n fiets te rijden. Maar als het gebeurt doe ik dat liever goed verzekerd zodat deze ook weer netjes op de been komt zonder mijn faillissement.