Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
De voltstabilisator werkt. In tegenstelling tot anderen, heb ik de oude stabiliastor open gemaakt en daar de nieuwe ingesoldeerd. Enfin, de temperatuurmeter geeft nu normale waardes weer.
Volgende week gaat de 245 naar Toncar om wat beginnende roestplakken te laten behandelen. Kan ik gelijk weer een schaalmodel laten spuiten.
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Je bent wel erg handig met die stukjes plastic. En een mooie auto natuurlijk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 385
Topics: 26
Lid sinds: Jul 2011
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
goed gedaan, verbreders van blik gemaakt..? de chromen velgjes gaan er nog af dus..?
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
De verbreders zijn van dun plaatstaal (universeel modelbouw). De chromen velgen (14") worden vervangen door grijze 15".
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
4 November 2011, 16:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 November 2011, 16:47 door SFRC.)
Ik ben duidelijk weer eens te zuinig en eigenwijs geweest. De gebruikte veren zakte te ver door dus heb ik ophoogblokken geplaatst. Nu hangt de 245 nog te ver door. Conclusie, ik moet gewoon nieuwe achterveren gaan komen.
Eerst echter even bijkomen van de rekening van het spuitwerk. Onder beide achterramen zit nu nieuw plaatwerk. Daar zaten overal gaatjes. Rechts achter bij de wielkast is ook een nieuw stuk ingezet. In het verleden is daar over roest een stuk plaat gelast en dat was nu vrolijk gaan doorrotten. Kost een hoop en je ziet er niets van.
Enfin, voor de lange duur was het wel echt noodzakelijk. Anders rot een 245 onder je kont vandaan.
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Zaterdag de caravan van mijn schoonouders naar de stalling gebracht. Kan ik eindelijk de 245 weer eens gebruiken waarvoor ie gemaakt is.
Het viel me trouwens mee. We waren bepaald geen rijdende chicane. Zonder moeite reden we richting de 100 km/u. Natuurlijk was de sleurkip niet vakantie afgeladen maar er lag genoeg "dit gebruiken we alleen in de zomer" zooi in.
Nu met de nieuwe thermostaat en voltstabilisator blijft de koelvloeistof temperatuur goed. Ook richting de 160 is er nu niets meer aan de hand. Enfin dat was er eigenlijk niet want de meter gaf onjuist aan.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Nou ja, het achterover hangen kan wel wat minder. Kon je nog wel over de motorkap (boeg) heen kijken?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Richting 160 met kip op trekhaak:loco:
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD