Berichten: 8
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2006
Hey! Als klein manneke wilde ik al graag ooit eens zo?n grote 240 Station rijden. Nu gaat het er echt van komen. Gespaard en nu op zoek! Ik zou graag wat adviezen ontvangen. Met name of het verstandig is om er een aan te schaffen met LPG onderbouw. Dat heeft nl mijn voorkeur gezien de lagere brandstofkosten en toch flinke opbergruimte. Waar moet ik zoal op letten. In hoeverre speelt kmstand een belangrijke rol bv. Alvast bedankt voor de reacties!
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
bij goed onderhoud speelt km-stand geen/kleine rol, behalve dat alles wat afgeleefder eruit kan zien. Schijven, bussen, koppeling enzo zijn toch minimaal 1 x vervangen boven de 300.000 km.... (meestal dan

)
de motoren kunnen echt lang mee, er zijn een aantal mensen die al meer dan 700-800 dkm gehaald hebben, zonder revisie... 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
bij een lpg wagen moet je rekening houden dat de cylinderkop na ongeveer 300.000 kms gereviseerd moet worden. Dus...alles ruim daarvoor of daarna is safe, of je moet zeker weten dat dit gebeurd is.
Een Polar van rond de jaren negentig is het beste kwa staal (verzinkt = geen roest) Hier zijn er heel veel van te koop! Ik zou gaan voor een 2,3 l motor.
Ik heb een prachtwagen voor 2000 euro gekocht twee jaar geleden (een 2l. op benzine weliswaar).
Succes! En laat weten wat je op het oog hebt! Er zijn hier genoeg mensen die je tips kunnen geven!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 771
Topics: 67
Lid sinds: Mar 2005
henqui schreef:bij een lpg wagen moet je rekening houden dat de cylinderkop na ongeveer 300.000 kms gereviseerd moet worden.
ik heb er genoeg gezien waar dat pas bij 400000-450000 gebeurde. Dus ga er niet blind op en laat bij twijfel door een kenner de kleppen stellen/controleren.
Succes met zoeken!
Walter
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Blijf een beetje onder je budget. Je krijgt meestal direkt na aankoop toch een paar probleempjes. Met elke auto is wel iets. Is meestal geen punt maar als je nog wat geld achter de hand hebt dan kun je dat oplossen.
79-er 242 GT B23e
Berichten: 33
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2005
Algemene tips bij het kopen van een twedehands:
- geen haast hebben
- begeerte uitschakelen (een mooie kleur, een bepaalde uitvoering, mooie bekleding...als de auto K. is dan heb je er nix aan) betekent ook: eerst de auto helemaal bekijken en dan pas rijden
- alles wat beweerd wordt over onderhoud checken adhv rekeningen
- achterhalen waarom de auto "echt" weg moet: iemand verkoopt een auto nogal eens als er groot onderhoud aan gaat komen. Dat moet jij te weten zien te komen
- afspreken dat je de auto met koude motor wilt starten, zeker als je ook wilt kijken of LPG probleemloos werkt
algemene 245 aandachtspunten:
- sterren, barsten of scheuren in de voorruit
- roest bij wielkastranden, achterklep, dorpels
- roestige koplamreflectoren
- electraproblemen (mijn eigen ervaring met een 240 estate 1990, LPG onderbouw, 380.000 km, paar maanden geleden aangeschaft: serieus geklooi met de bedrading vanaf de zekeringkast naar achteren)
- stuurhuis (is bij mijn auto aan zijn laatste maanden toe, dat merk je bij mij aan zwaarder sturen naar een kant )
Berichten: 33
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2005
als het je om een grote Volvo gaat en je bent niet verknocht aan de 240 of het maakt je niet uit, overweeg dan ook een 740 / 940 estate.
Een 745 kost je (veel) minder in aanschaf dan een 240 en is qua auto gewoon (sorry jongens) net wat meer auto. Voor de prijs van een 245 uit 1992 koop je ook een 945 van zelfde bouwjaar / km stand...
Ik ben zelf bij de 240 gebleven vanwege de charme en het model, maar heb daarvoor 745 en 945 gereden: ruimer, stiller, probleemlozer.
als je de 240 goed bijhoudt wordt dan schrijf je er denk ik mider op af dan op een 700/900. Maar goed, bij ? 1700 aanschaf is dat niet de grote kostenpost.
Frans
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Als je voor een 240 wilt moet je het doen omdat je dat model mooi vindt.
Ik ben het helemaal eens met het verhaal van Frans.
Zelf ben ik helemaal tevreden met mijn 240. Ook weinig problemen gehad. Was de prijs ook na. Ik heb niet bezuinigd op de prijs bij aanschaf van mij 240.
Ik rij in een super polar en ben af gegaan op de luxe in deze ex italiaan. Ik rij nog geen 12000km per jaar en overweeg daarom nog steeds geen lpg.
Kijk goed om je heen en zoals al eerder geschreven liever een 2ltr die er goed uit ziet dan een 2.3ltr.
Er is genoeg aanbod en vraag als je een 240 tegenkomt of iemand ervaring heeft met de garage waar je de auto wilt kopen.
Succes bij de aanschaf
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 602
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
EHV-240 schreef:Hey! Als klein manneke wilde ik al graag ooit eens zo?n grote 240 Station rijden. Nu gaat het er echt van komen. Gespaard en nu op zoek! Ik zou graag wat adviezen ontvangen. Met name of het verstandig is om er een aan te schaffen met LPG onderbouw. Dat heeft nl mijn voorkeur gezien de lagere brandstofkosten en toch flinke opbergruimte. Waar moet ik zoal op letten. In hoeverre speelt kmstand een belangrijke rol bv. Alvast bedankt voor de reacties!
Je hebt mail!
Berichten: 459
Topics: 18
Lid sinds: Aug 2005
Frans en Jos? schreef:Een 745 kost je (veel) minder in aanschaf dan een 240
Een 240 kan ook aantrekkelijk geprijsd zijn
http://www.speurders.nl/autos/volvo/1769....4997.3230