Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even Voorstellen Dick en zijn volvo Amazon
Ondanks dat de grijs stoffen stoelen en achterbank er nog goed uitziet, hoop ik nog een keer een leren set op de kop te tikken.
Om de 244 helemaal naar mijn zin te maken staat een 5 versnellingsbak of een M46 met overdrive hoog op het lijstje.

[Afbeelding: th_Interieur0114-07-2011.jpg][Afbeelding: th_Achterbank.jpg]
Antwoord
VolvoDick schreef:Ondanks dat de grijs stoffen stoelen en achterbank er nog goed uitziet, hoop ik nog een keer een leren set op de kop te tikken.
Om de 244 helemaal naar mijn zin te maken staat een 5 versnellingsbak of een M46 met overdrive hoog op het lijstje.

Als je een 5 bak gaat monteren, weet dan wel zeker dat de bak goed is dus het liefst zo onder een andere auto vandaan zodat je hem eerst kunt horen alvorens te kopen. Heb namelijk 2 keer een zogenaamd 'goede' bak gekocht en deze bleken niet goed!! In Nei Beets is een goed adres voor goede volvo 240 onderdelen maar misschien wist je dat al. In ieder geval succes met de volvo maar dat gaat wel goed komen zo te zien!!
Antwoord
Hoi Dick,

Mooi dat het is gelukt met de stuurbekrachtiging.
Misschien verstandig om de blanke poelie een kleurtje te geven tegen de roest
Duncan
Antwoord
rients schreef:Als je een 5 bak gaat monteren, weet dan wel zeker dat de bak goed is dus het liefst zo onder een andere auto vandaan zodat je hem eerst kunt horen alvorens te kopen. Heb namelijk 2 keer een zogenaamd 'goede' bak gekocht en deze bleken niet goed!! In Nei Beets is een goed adres voor goede volvo 240 onderdelen maar misschien wist je dat al. In ieder geval succes met de volvo maar dat gaat wel goed komen zo te zien!!

Ik denk ook dat de M46 + overdrive de beste optie is.......
Antwoord
dukeGLT schreef:Hoi Dick,

Mooi dat het is gelukt met de stuurbekrachtiging.
Misschien verstandig om de blanke poelie een kleurtje te geven tegen de roest
Duncan

Hallo Duncan,

De stuurbekrachtiging-set werkt perfect ben er content mee, de poelie heb ik op advies van jou voor montage in de hammerite verf gespoten.
Antwoord
Dag Dick,

Er gaat inderdaad niets boven Groningen, maar dit terzijde. Op de foto lijkt het net alsof de nieuwe fuseekogels exemplaren van een auto zonder stuurbekrachtiging zijn. Het is wellicht een open deur, maar ik trap hem toch maar even in, de kogels voor een exemplaar met stuurbekrachtiging zijn anders, de zetten de wielen 1 cm naar voren. De wielbasis wordt dus 1 cm langer.

Groet,

Rik Tuin, regio Groningen
Antwoord
Hallo Rick,

De foto geeft een iets vertekend beeld denk ik, het zijn wel degelijk een linker en rechter fusee waardoor het caster iets verder naar voren komt. Ik ben wel benieuwd of het enig effect oplevert als deze fusee gemonteerd zijn. De oude fusee zijn namelijk nog in prima spelingvrije staat.

Groet,
Dick.
Antwoord
Ik heb zelf niet zo heel veel verschil gemerkt. Moet er wel bij zeggen dat ik pas een tijdje later de auto heb laten uitlijnen. Dat gaf de beste verbetering in weg- en stuurgedrag. Op het risico af dat ik met de volgende opmerking een stroom van tegengeluiden over me heen krijg; ik vind een 240 nou niet direct een strak sturende auto. Ik herinner mij dat ik dat van een splinternieuwe waar in lang geleden (1993) eens in gereden heb evenmin een strak sturende auto was. Ik heb overigens 15" velgen met 195/65x15 banden.
Antwoord
Ik heb bij het uitlijnen het camber iets negatiever laten afstellen en aan de voorkant zitten gele afstelbare sport koni's op de zachtste afstelling met 30mm verlagings veren en een iets dikkere stabilisatorstang van een turbo gemonteerd. Met 195x65x14 banden rijdt de volvo heel stabiel en weinig last van zijwind.
Antwoord
Dick , Weet niet hoe snel je het verlanglijstje wilt verscheuren maar laat ik nou beide dingen die erop staan nog hebben , Leer en M46 en waar nodig ook de cardanas nog .

VolvoDick schreef:Ondanks dat de grijs stoffen stoelen en achterbank er nog goed uitziet, hoop ik nog een keer een leren set op de kop te tikken.

Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 4.899 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 362 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 266 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 475 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 780 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 929 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 991 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 14.694 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.727 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 801 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)