Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koppelings(platen) aan vervanging toe?
#11
je moet ongeveer 2/3 mm vrije slag hebben. dit is makkelijk te meten op het punt waar je de kabel zou spannen.

omdat je koppeling slijt komt er vrije ruimte waardoor je dus meer vrije slag krijg en het aangrijpingspunt zoals je zegt lager in het pedaal komt. wellicht te laag zodat je koppeling helemaal niet meer aangrijp vandaar zeg ik even opnieuw spannen. 5 minuten werk "het kan in ieder geval nooit kwaad"
V142 BJ1968
L.B. Racing
Antwoord
#12
Ik Rol schreef:Mijn (beperkte) verstand hiervan zegt me dat de platen ondertussen wel erg dun zullen zijn.



Heb jij er meerdere in je auto zitten?
Groeten van Frans
Antwoord
#13
v700r schreef:Heb jij er meerdere in je auto zitten?
Grapje? Frans.
Koppelingsplaat is aan vervanging toe?,wordt niet echt veel gebruikt in de volksmond.
Groeten van Peter
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#14
Het zijn toch ook twee platen die elkaar raken? of snap ik het niet?
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord
#15
Zuurstar schreef:Dus alleen de achterste krukas kering komt er bij.

Mag ik vragen waarom het verstandig is om de achterste krukaskeering en het toplager te vervangen? Hoeveel 'extra werk' heeft een garage hieraan?

Bedankt!
Antwoord
#16
Om misverstanden te voorkomen, er zit maar een koppelingsplaat in, die klemt tussen je drukgroep en je vliegwiel. Een zundapp heeft meerdere koppelingsplaten met daartussen frictieplaten, maar die zijn ook een stukkie kleiner. :biggrin:
Antwoord
#17
Ik heb vandaag een spec 3+ aangeschaft dus ik heb hier nog goede gebruikte
koppeling liggen met goede uitziende gebruikte koppeling en plaat!

groet
Antwoord
#18
nick740 schreef:Ik heb vandaag een spec 3+ aangeschaft dus ik heb hier nog goede gebruikte
koppeling liggen met goede uitziende gebruikte koppeling en plaat!

groet

nice waar? heb je die gekocht Prijs?
V142 BJ1968
L.B. Racing
Antwoord
#19
Doeke Dobma schreef:Mag ik vragen waarom het verstandig is om de achterste krukaskeering en het toplager te vervangen? Hoeveel 'extra werk' heeft een garage hieraan?

Bedankt!

niet veel extra alleen het vliegwiel er nog af. voordeel. de oude vilten pakking geeft nog al eens lekkages etc. een nieuwe krukaskeering "rond 40/50 euro" is modern rubber. sluit precies om de krukas heen.
V142 BJ1968
L.B. Racing
Antwoord
#20
Marvin89 schreef:niet veel extra alleen het vliegwiel er nog af. voordeel. de oude vilten pakking geeft nog al eens lekkages etc. een nieuwe krukaskeering "rond 40/50 euro" is modern rubber. sluit precies om de krukas heen.
belangrijk is wel dat de krukas niet is ingelopen vanwege een verhard vilt exemplaar..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 M90 ombouw koppelings vraag 244Drift 6 7.791 16 December 2013, 17:48
Laatste bericht: 244Drift
  Koppelings-set B2xx skidje 2 2.224 2 November 2012, 16:23
Laatste bericht: Marc1970
  koppelings probleem nick740 16 8.148 13 July 2011, 23:30
Laatste bericht: Jambon
  koppelings platten van b23 en een b21 manuel60 3 3.111 25 March 2010, 21:37
Laatste bericht: Marc1970
  Koppelings pedaal piept ***t_blijft_behelpen*** 15 8.116 14 December 2009, 12:27
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)