Berichten: 44
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2009
Na ruim 260.000 km is het natuurlijk niet vreemd : De koppeling van Grote Rode Tractor zit wel errug hoog in het pedaal. Mijn (beperkte) verstand hiervan zegt me dat de platen ondertussen wel erg dun zullen zijn. was vroeger met mijn zundapp ook zo
Aan het slippen krijg ik de boel (nog) niet, tenminste zonder het pedaal aan te raken dan... Rare geluiden hoor ik ook niet, maar ja, een d 24 overstemt toch alles...
Voor ik eens rond ga bellen links en rechts was ik benieuwd: Wat zijn zo de bedragen die rond gaan voor nieuwe koppelingsplaten, moeten er tegelijkertijd ook nog lagers of zo vervangen worden? Wie weet er evt een goed(koop) adres of wil zelf geld verdienen? Ik hoor 't graag.
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Ik Rol schreef:Na ruim 260.000 km is het natuurlijk niet vreemd : De koppeling van Grote Rode Tractor zit wel errug hoog in het pedaal. Mijn (beperkte) verstand hiervan zegt me dat de platen ondertussen wel erg dun zullen zijn. was vroeger met mijn zundapp ook zo 
Aan het slippen krijg ik de boel (nog) niet, tenminste zonder het pedaal aan te raken dan... Rare geluiden hoor ik ook niet, maar ja, een d 24 overstemt toch alles...
Voor ik eens rond ga bellen links en rechts was ik benieuwd: Wat zijn zo de bedragen die rond gaan voor nieuwe koppelingsplaten, moeten er tegelijkertijd ook nog lagers of zo vervangen worden? Wie weet er evt een goed(koop) adres of wil zelf geld verdienen? Ik hoor 't graag.
Bel Volvo magazijn Dordrecht eens.
Heeft tegenwordig een mooie werkplaats met brug en hij vervangt ook koppelingsplaten.
De achterste krukas kering en nieuw druklager ook gelijk vervangen,druklager zit in een complete koppelingsset.
Dus alleen de achterste krukas kering komt er bij.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
bel me morgen even op 0786513181 en houd je chassisnummer bij de hand. kan ik je direct de juiste koppelingset adviseren en eventuele montage laten weten.
installeer alleen origineel sachs, rest is vuilnis
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
2 July 2011, 22:59
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 July 2011, 23:01 door Marvin89.)
heb vorige week nog een koppelingsset vervangen van een kennis een 240 polar.
was er ongeveer 4 uur mee bezig wel met 2 man.
maar als je de koppeling nog niet aan het slippen krijgt zou ik eerst maar even de kabel opnieuw spannen. "en ondertussen wel nieuwe platen bestellen"
als je geen raar gerammel of geraas hoort dan neem ik aan dat de druklager nog goed is. zo niet dan geeft die een gierend soort geluid.
van buiten is dat namelijk niet te zien. beetje jammer als je de bak er eenmaal onderuit hebt en er achter komt dat je toch een set moet vervangen. "Scandcar" is redelijk voordelig. elk andere automaterialen zaak zal het wat duurder zijn.
ons bedrijf zit in weert.
meer informatie? doe maar even een PB.
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
Marvin89 schreef:"Scandcar" is redelijk voordelig.
179 ex btw (merk? en zonder druklager) tegenover 140 inclusief (sachs met druklager). wat je noemt voordelig???? leg is uit?
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
242-turbo schreef:179 ex btw (merk? en zonder druklager) tegenover 140 inclusief (sachs met druklager). wat je noemt voordelig???? leg is uit?
uh nou ja ik heb het zelf niet opgezocht maar over het algemeen is scandcar vaak wel voordelig en ze hebben bijna alle onderdelen.
maar een sachs met druklager is dat ook met diafragma plaat? 140 euro klinkt dan wel heel erg goedkoop!!! "vaak als de druklager aan vervanging toe is is ook het diafragma aan vervanging toe"
als je deze set bij een automaterialen zaak besteld ben je al gauw 200 euro of meer kwijt vandaar...
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
242-turbo schreef:kijk zelf maar: http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...cts_id=623
ok heb niets gezegd
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 3.252
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Wat zijn zo de bedragen die rond gaan voor nieuwe koppelingsplaten,
ooit een keer prijsopgaaf gehad van 3 bedrijven voor:
- Koppelingsplaat
- Drukgroep
- Druklager
- Toplager
- Hoofdkeerring
Via een offerteopvraag bij
Mijngarage.nl zit je op 567,-
De
Combigarage doet het voor 575,- en de losse onderdelen kun je meekrijgen voor 245.-.
ES doet hetzelfde truukje voor 363,- en monteert SACHS en voor de keerringen kun je kiezen tussen Scantech of Origineel. (+12,-)
Berichten: 44
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2009
[quote=Marvin89]
maar als je de koppeling nog niet aan het slippen krijgt zou ik eerst maar even de kabel opnieuw spannen.
Mijn (beperkte) verstand zegt dat als ik de kabel span de koppeling alleen maar hoger komt zitten? En als ik de kabel losser maak zal de vrije slag ook niet groter worden, alleen het aangriippunt lager in het pedaal? Of snap ik iets niet? (wat heel goed zou kunnen)
Algemeen:
Bedankt voor alle reacties zover!
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.