Topics: 4
je moet ongeveer 2/3 mm vrije slag hebben. dit is makkelijk te meten op het punt waar je de kabel zou spannen.
omdat je koppeling slijt komt er vrije ruimte waardoor je dus meer vrije slag krijg en het aangrijpingspunt zoals je zegt lager in het pedaal komt. wellicht te laag zodat je koppeling helemaal niet meer aangrijp vandaar zeg ik even opnieuw spannen. 5 minuten werk "het kan in ieder geval nooit kwaad"
V142 BJ1968
L.B. Racing
Topics: 54
Ik Rol schreef:Mijn (beperkte) verstand hiervan zegt me dat de platen ondertussen wel erg dun zullen zijn.
Heb jij er meerdere in je auto zitten?
Groeten van Frans
Topics: 15
v700r schreef:Heb jij er meerdere in je auto zitten?
Grapje? Frans.
Koppelingsplaat is aan vervanging toe?,wordt niet echt veel gebruikt in de volksmond.
Groeten van Peter
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Topics: 17
Het zijn toch ook twee platen die elkaar raken? of snap ik het niet?
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Topics: 19
Zuurstar schreef:Dus alleen de achterste krukas kering komt er bij.
Mag ik vragen waarom het verstandig is om de achterste krukaskeering en het toplager te vervangen? Hoeveel 'extra werk' heeft een garage hieraan?
Bedankt!
Topics: 52
Om misverstanden te voorkomen, er zit maar een koppelingsplaat in, die klemt tussen je drukgroep en je vliegwiel. Een zundapp heeft meerdere koppelingsplaten met daartussen frictieplaten, maar die zijn ook een stukkie kleiner. :biggrin:
Topics: 21
Ik heb vandaag een spec 3+ aangeschaft dus ik heb hier nog goede gebruikte
koppeling liggen met goede uitziende gebruikte koppeling en plaat!
groet
nick740 schreef:Ik heb vandaag een spec 3+ aangeschaft dus ik heb hier nog goede gebruikte
koppeling liggen met goede uitziende gebruikte koppeling en plaat!
groet
nice waar? heb je die gekocht Prijs?
V142 BJ1968
L.B. Racing
Doeke Dobma schreef:Mag ik vragen waarom het verstandig is om de achterste krukaskeering en het toplager te vervangen? Hoeveel 'extra werk' heeft een garage hieraan?
Bedankt!
niet veel extra alleen het vliegwiel er nog af. voordeel. de oude vilten pakking geeft nog al eens lekkages etc. een nieuwe krukaskeering "rond 40/50 euro" is modern rubber. sluit precies om de krukas heen.
V142 BJ1968
L.B. Racing
Topics: 288
Marvin89 schreef:niet veel extra alleen het vliegwiel er nog af. voordeel. de oude vilten pakking geeft nog al eens lekkages etc. een nieuwe krukaskeering "rond 40/50 euro" is modern rubber. sluit precies om de krukas heen.
belangrijk is wel dat de krukas niet is ingelopen vanwege een verhard vilt exemplaar..