---
-
|
3 November 2014, 14:47
3 November 2014, 19:30
Maar als ie met nwe schokdempers standaard al achterover hangt, dan zijn je veren gewoon op. Je kunt de nieuwe in 2 versies kopen vlgs mij. Dan kies jij gewoon voor de standaard uitvoering lijkt me. Ze kosten weinig en lijkt me een betere investering dan de symptoom bestrijder (blokken).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
3 November 2014, 19:46
Ticcie schreef:Maar als ie met nwe schokdempers standaard al achterover hangt, dan zijn je veren gewoon op. Je kunt de nieuwe in 2 versies kopen vlgs mij. Dan kies jij gewoon voor de standaard uitvoering lijkt me. Ze kosten weinig en lijkt me een betere investering dan de symptoom bestrijder (blokken). De nieuwe schokdempers zitten er nog niet onder. Daarom dacht ik, als ik deze eronder zet, dan doe ik ook meteen die blokken eronder, dat is een keer minder werk. De oude perslucht schokdempers zijn gewoon ver heen, de veren zelf zijn nog redelijk. En hij is heerlijk comfortabel, dus aan de vering wil ik niet al te veel veranderen, behalve hem iets hoger zetten dus. Als iemand nog een setje blokken heeft, laat me wat weten!
3 November 2014, 20:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 November 2014, 20:39 door Marc1970.)
Mijn 240 rijdt al jaren op lekke oppomp-schokbrekers en blokken van 21 mm (voor de LPg tank, daar zijn de veren niet full-time op berekend), het schokbreek gedeelte is nog top. 7 plaatjes van 3 mm staal op elkaar gelast.
En ik kreeg zomaar nog een klassiek houtje-touwtje idee, bij Conrad verkopen ze heel veel polyamide blokken zoals deze barre 80x60: https://www.conrad.nl/nl/polyamide-ronde...30041.html Doorzagen, gat er in en klaar is het ophooggblok. Als je de veren loshaalt kom je ws. 3/4 weggeroeste veerklemplaten tegen, die kan je bijna zeker erbij bestellen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
4 November 2014, 18:09
Ik heb een setje blokken over (ik zal alvast eens opzoeken). Ik heb nl onder mijn 240 inmiddels zwaardere veren en oppompbare schokbrekers gezet.
4 November 2014, 21:23
Ik heb een nieuw setje ophoogblokken van Volvogue te koop.
Ik heb verzwaarde veren en nieuwe schokbrekers geplaatst. Hij blijft nu mooi met de kont omhoog!
4 November 2014, 21:26
Hou me aanbevolen voor een setjr als marc-f het laat schieten
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
5 November 2014, 14:56
JES240 schreef:Ik heb een setje blokken over (ik zal alvast eens opzoeken). Ik heb nl onder mijn 240 inmiddels zwaardere veren en oppompbare schokbrekers gezet. PB :wink: |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)