4 May 2011, 21:55
die uit 66 lijkt verkocht te zijn, zie rdw
Datum aanvang laatste tenaamstelling 29-04-2011
Datum aanvang laatste tenaamstelling 29-04-2011
ik overweeg aanschaf amazon maar zit met nog een paar vragen
|
4 May 2011, 21:55
die uit 66 lijkt verkocht te zijn, zie rdw
Datum aanvang laatste tenaamstelling 29-04-2011
4 May 2011, 21:55
die uit 66 lijkt verkocht te zijn, zie rdw
Datum aanvang laatste tenaamstelling 29-04-2011
5 May 2011, 07:18
Eerste les in het Amazongebeuren: het is Amazon. (Dus zonder de "e")
![]() Verder veel succes; zijn prachtige wagens ![]() ![]()
5 May 2011, 07:18
Eerste les in het Amazongebeuren: het is Amazon. (Dus zonder de "e")
![]() Verder veel succes; zijn prachtige wagens ![]() ![]()
5 May 2011, 08:12
BartWillem schreef:Mijn tip (als ex-Amazon-rijder): geef liever een paar duizend Euro meer uit en koop in 1x een goede want je blÃjft sleutelen aan die dingen. :-\ Ik was zelf zo'n 2200 Euro verder en had ik alleen voornamelijk motorisch een hoop zaken aangepakt. Een Amazon is veel intensiever qua sleutelen dan een 240 (wat dat betreft is een 240 ideaal: het vergt weinig sleutelwerk en als dat wel het geval is dan is het eigenlijk zo gepiept) en vooral stil laten staan doet een Amazon niet goed. Aan een Amazon (de beste Volvo ooit) hoef je, buiten het reguliere onderhoud, niet te sleutelen althans, zÃker niet meer dan aan een 240. Een rembekrachtiger heb je niet persà nodig je moet alleen iets harder trappen. B18 is de beste motor die je in je Amazon kan wensen. Motor hoort te lopen als een zonnetje en moet zÃker niet schommelen in toerental (grootste bullshit ooit gelezen). Amazons roesten minder hard dan 240's maar omdat ze doorgaans ouder zijn kunnen ze wel eens goed verrot zijn.
Groeten van Frans
5 May 2011, 08:12
BartWillem schreef:Mijn tip (als ex-Amazon-rijder): geef liever een paar duizend Euro meer uit en koop in 1x een goede want je blÃjft sleutelen aan die dingen. :-\ Ik was zelf zo'n 2200 Euro verder en had ik alleen voornamelijk motorisch een hoop zaken aangepakt. Een Amazon is veel intensiever qua sleutelen dan een 240 (wat dat betreft is een 240 ideaal: het vergt weinig sleutelwerk en als dat wel het geval is dan is het eigenlijk zo gepiept) en vooral stil laten staan doet een Amazon niet goed. Aan een Amazon (de beste Volvo ooit) hoef je, buiten het reguliere onderhoud, niet te sleutelen althans, zÃker niet meer dan aan een 240. Een rembekrachtiger heb je niet persà nodig je moet alleen iets harder trappen. B18 is de beste motor die je in je Amazon kan wensen. Motor hoort te lopen als een zonnetje en moet zÃker niet schommelen in toerental (grootste bullshit ooit gelezen). Amazons roesten minder hard dan 240's maar omdat ze doorgaans ouder zijn kunnen ze wel eens goed verrot zijn.
Groeten van Frans
5 May 2011, 09:43
Ik heb al jaren een amazon en heb deze jarenlang, vooral tijdens mijn studie als dagelijks vervoer gebruikt. Ook in de winter.
Een amazon vraagt zover ik heb mogen ervaren zeker niet meer sleutelwerk als een 240. De techniek is nog simpeler dus als er iets moet gebeuren kan je nog meer zelf. Kleppen stellen moet misschien wat vaker, maar ik doe het inmiddels in een kwartiertje ofzo dus dat mag ook het probleem niet zijn. B18 is een top motor en heeft ook wel genoeg vermogen. Je zit in iets meer lawaai bij de 120, maar daar wen je aan. Je moet hem gewoon wat meer doortrekken in toeren en dan rijdt het perfect. LPG tank heb ik nog nooit naar gekeken. Zorg wel dat de amazon ook op benzine loopt, want dan start het allemaal net wat beter in de winter. Als de B18 raar rammelt of niet soepel klinkt is hij versleten. Een andere B18 tik je echter ook zo ergens op de kop. Kijk gewoon naar roest gevoeilige punten. Onderkant deuren, kofferbak,bodem en achterwielranden+raamranden. Een andere plek is de steunbalkjes onder de voorspatborden. Dit zijn dragende balkjes en deze waren bij mij helemaal rot. Het grappige is dat waarschijnlijk de helft van de APK keurmeesters ze niet weten te vinden, want hij is 2 keer probleemloos door de apk gekomen, terwijl bij apk nr.3 deze balkjes gelast moesten worden. Mijn ervaring is dat een amazon je alleen in de steek laat als er echt iets stuk is en dan is het echt heel simpel te repareren. Geen vage klachten of moeilijke storingen in ieder geval. Kortom ik zou het doen!. Sowieso 1 x in de 2 jaar APK . Veel bekijks en misschien wel de mooiste wagen van volvo ooit....
5 May 2011, 09:43
Ik heb al jaren een amazon en heb deze jarenlang, vooral tijdens mijn studie als dagelijks vervoer gebruikt. Ook in de winter.
Een amazon vraagt zover ik heb mogen ervaren zeker niet meer sleutelwerk als een 240. De techniek is nog simpeler dus als er iets moet gebeuren kan je nog meer zelf. Kleppen stellen moet misschien wat vaker, maar ik doe het inmiddels in een kwartiertje ofzo dus dat mag ook het probleem niet zijn. B18 is een top motor en heeft ook wel genoeg vermogen. Je zit in iets meer lawaai bij de 120, maar daar wen je aan. Je moet hem gewoon wat meer doortrekken in toeren en dan rijdt het perfect. LPG tank heb ik nog nooit naar gekeken. Zorg wel dat de amazon ook op benzine loopt, want dan start het allemaal net wat beter in de winter. Als de B18 raar rammelt of niet soepel klinkt is hij versleten. Een andere B18 tik je echter ook zo ergens op de kop. Kijk gewoon naar roest gevoeilige punten. Onderkant deuren, kofferbak,bodem en achterwielranden+raamranden. Een andere plek is de steunbalkjes onder de voorspatborden. Dit zijn dragende balkjes en deze waren bij mij helemaal rot. Het grappige is dat waarschijnlijk de helft van de APK keurmeesters ze niet weten te vinden, want hij is 2 keer probleemloos door de apk gekomen, terwijl bij apk nr.3 deze balkjes gelast moesten worden. Mijn ervaring is dat een amazon je alleen in de steek laat als er echt iets stuk is en dan is het echt heel simpel te repareren. Geen vage klachten of moeilijke storingen in ieder geval. Kortom ik zou het doen!. Sowieso 1 x in de 2 jaar APK . Veel bekijks en misschien wel de mooiste wagen van volvo ooit....
6 May 2011, 11:40
Bedankt voor de tips zover.
Ik ga morgen even kijken naar de amazon's welke ik eerder gepost heb. Zijn allebei nog te koop ondanks de wisseling van die in Volendam op 29-4-2011. Amazon was verkocht maar toen de "nieuwe" eigenaar hem op kwam halen starte hij niet en zag hij ervan af...... ??? Zal mijn ogen en oren goed open houden en wie weet...... Keep you posted.
8 May 2011, 02:55
v700r schreef:Aan een Amazon (de beste Volvo ooit) hoef je, buiten het reguliere onderhoud, niet te sleutelen althans, zÃker niet meer dan aan een 240. - Een Amazon heeft een onderhoudsinterval van 7500km, een 240 10.000km, dus sleutel je vaker aan een Amazon. - Rembekrachtiger is eigenlijk een must voor in dagelijks verkeer. Zonder kan prima maar rijdt nerveuzer. - Het schommelen is absoluut geen bullshit: een B18/B20 welke zo nu en dan niet (licht) schommelt heeft een te lage compressie wat duidt op een versleten blok. Tig revisiebedrijven zullen je dit ook vertellen. Ik heb heel wat B18's en B20's gezien en horen lopen en geloof me: die dingen horen lichtelijk te schommelen stationair. Degene die liepen "als een zonnetje" hadden een compressie van onder de 10 en verbruikten olie. Alias: die blokken waren aan revisie toe. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|