27 April 2011, 21:35
De contactsloten van de 7 en 9 serie zijn nogal gevoelig voor zware sleutelbossen en kunnen dan stuk gaan.
Soms is het dan zo dat tijdens het rijden de startmotor stroom krijgt waardoor die stuk gaat.
Alhoewel het dan meestal de windingen zijn die het toerental niet aankunnen en de hele startmotor dan niks meer doet.
Het gebeurt ook wel dat je geen radio en dashboard verlichting meer hebt terwijl de auto wel blijft rijden.
Ik weet niet in hoeverre de 2 7 en 9 serie gelijk zijn maar ik zou het even in de gaten houden.
Het zou rot zijn als het je nog een start motor kost.
Je hoeft niet het hele contact slot te vernieuwen maar alleen het achterste gedeelte.
Soms is het dan zo dat tijdens het rijden de startmotor stroom krijgt waardoor die stuk gaat.
Alhoewel het dan meestal de windingen zijn die het toerental niet aankunnen en de hele startmotor dan niks meer doet.
Het gebeurt ook wel dat je geen radio en dashboard verlichting meer hebt terwijl de auto wel blijft rijden.
Ik weet niet in hoeverre de 2 7 en 9 serie gelijk zijn maar ik zou het even in de gaten houden.
Het zou rot zijn als het je nog een start motor kost.
Je hoeft niet het hele contact slot te vernieuwen maar alleen het achterste gedeelte.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970