24 April 2011, 13:36
Bij de vervanging van de schokdempers en de bijbehorende demontage van de remslangen, zag ik dat de slangen toch wel erg slecht waren. Ik heb 4 nieuwe slangen gemonteerd. Het gevolg was wel dat er veel lucht in het systeem zat.
Nu heb ik alles ontlucht rondom met een eigengemaakt bleed-systeem waarbij ik ongeveer 1 bar boven op de dop van het vulreservoir zet. Hierbij ontlucht ik met het pendaal NIET ingedrukt (eerst deed ik dit met ingedrukt pedaal maar bij navragen bij mijn volvodealer zei men mij dat ik dit zonder indrukken moest doen.). Geen belletje te bekennen. en uit alle nippels komt schone olie. Ik heb hierbij de volgorde aangehouden zoals is beschrevenin Haynes.
Nu is het volgende het geval:
Het rempedaal lijkt gewoon druk op te bouwen. maar als ik hem plots intrap zakt hij geheel tot de bodem en begint ook het waarschuwingslampje te branden. Zonder draaiende motor (rembekrachtiger) lijkt het nog wel mee te vallen, maar als ik de motor aanzet zakt het pedaal helemaal ver weg (+het lampje brand weer).
Aan lucht in het systeem twijfel ik niet , er is echt geen belletje te bekennen.
Ik twijfel echter wel aan de Hoofdremcilinder , ik ben een beetje bang dat ik deze kapot heb getrapt bij het de eerste keren ontluchten met ingetrapt pedaal. Hoe kan ik dit controleren? Of zit het soms in de rembekrachtiger? Hoe kan ik dit systeem controleren?
Voor de duidelijkheid het gaat om een 245 uit 1985, met massieve girlings voor. Deze heeft 3 remleidingaansluitingen per klauw voor en 1 aansluitinge per achterklauw. Alle remleiding en remslang aansluitingen zjin lekvrij. Ook de rembekrachtiger aansluiting is in orde.
Hopelijk kan iemand mij een goed advies geven want ik moet volgend weekend weer rijden.....
alvast bedankt,
JanDirk
Nu heb ik alles ontlucht rondom met een eigengemaakt bleed-systeem waarbij ik ongeveer 1 bar boven op de dop van het vulreservoir zet. Hierbij ontlucht ik met het pendaal NIET ingedrukt (eerst deed ik dit met ingedrukt pedaal maar bij navragen bij mijn volvodealer zei men mij dat ik dit zonder indrukken moest doen.). Geen belletje te bekennen. en uit alle nippels komt schone olie. Ik heb hierbij de volgorde aangehouden zoals is beschrevenin Haynes.
Nu is het volgende het geval:
Het rempedaal lijkt gewoon druk op te bouwen. maar als ik hem plots intrap zakt hij geheel tot de bodem en begint ook het waarschuwingslampje te branden. Zonder draaiende motor (rembekrachtiger) lijkt het nog wel mee te vallen, maar als ik de motor aanzet zakt het pedaal helemaal ver weg (+het lampje brand weer).
Aan lucht in het systeem twijfel ik niet , er is echt geen belletje te bekennen.
Ik twijfel echter wel aan de Hoofdremcilinder , ik ben een beetje bang dat ik deze kapot heb getrapt bij het de eerste keren ontluchten met ingetrapt pedaal. Hoe kan ik dit controleren? Of zit het soms in de rembekrachtiger? Hoe kan ik dit systeem controleren?
Voor de duidelijkheid het gaat om een 245 uit 1985, met massieve girlings voor. Deze heeft 3 remleidingaansluitingen per klauw voor en 1 aansluitinge per achterklauw. Alle remleiding en remslang aansluitingen zjin lekvrij. Ook de rembekrachtiger aansluiting is in orde.
Hopelijk kan iemand mij een goed advies geven want ik moet volgend weekend weer rijden.....
alvast bedankt,
JanDirk


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)