Topics: 18
De voor- en achterzijde zijn nu aan elkaar gemaakt. Alle 'chroom strips' zijn van het model afgeslepen. Een vroege ID heeft die immers niet. Het wordt tijd om te passen.
Nu blijkt dat de motorkap te smal is bij het voorruit. Ook is de naad tussen de voorportieren en de voorschermen niet gelijk. Tot slot zijn de voorportieren aan de bovenzijde te kort. Ze sluiten niet mooi aan op de motorkap. Werk aan de winkel dus.
Dit is het luxueuze interieur van de DS Berline van Norev. Veel te chique voor een ID.
Stoelen, bank en deurpanelen moeten worden versoberd. Dus weer met plamuur aan de slag.
Het begint er al aardig op te lijken.
Tapijt. Je ziet het waarschijnlijk nooit. Maar details als dit maken een model tot een fraaier geheel. De vloerbedekking wordt nog wel in donker grijs gespoten.
Inmiddels is de koets mooi zwart gespoten en het interieur is met een airbrush van Jade groen en gebroken wit voorzien. Gelijk aan de originele auto.
Topics: 176
Kun je dit ook in het groot?
Mijn Ama kan wel een opknapbeurtje gebruiken.
Damn, leuke hobby/werk zeg!
Soort Chip Foose in het klein of zoiets.
Budget/ruimte/tijd ook schaal 1:klein?
Dan krijg ik misschien thuis ook nog wel een opknapper er door :-)
Topics: 289
5 December 2012, 22:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 December 2012, 22:57 door Jambon.)
...doet me meteen denken aan een
DS in Ciney, net na vertrek van de oldtimerbeurs, stond hopeloos vast met een geblokkeerde remklauw lv, onmogelijk om zo bij te komen.. ..maar nu ik dit zie is het helemáál niet moeilijk sleutelen aan een snoek..!
..die Junior komt ook vast nog langs.. :wink:
Plaatwerk 1:1 is niet echt mijn vaardigheid. De MG heeft op dat vlak wel wat aandacht nodig. Een ruimere garage en lasapparaat zouden ook wel helpen om het te gaan proberen.
Je mag altijd een mailtje met foto's sturen voor een 1:klein vraag.
Topics: 37
6 December 2012, 12:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 December 2012, 12:02 door VolvoDick.)
In de guldentijd ooit een schitterend mooie metalen Toyota 2000GT op een rommelmarkt gekocht voor 15,00 gulden, jammer genoeg jaren terug weer verkocht
Topics: 289
ow...! da's die 1:groot van Asahi, gaan tegenwoordig voor minstens 15⬠en + nog een 1 ervoor op Ebay.. I wish... moet het nu met de kleinere schaal doen..