Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Goed te weten!
Blokje zit er in en mijn vriendin is er mee oppad. Ik ben benieuwd hoe het rijdt.
[img width=600 height=600]http://img691.imageshack.us/img691/3417/opbouwb21naarb230.jpg[/img]
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Dit lijkt ook een mooie optie.
Het lijkt een soort LPG carburateur die je voor de standaard carb zet.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Mooie foto collage. Die carb is ook wel geinig.
De Scorpio V6 die ze daar getest hebben is van 145 naar 90 pk gegaan? Da's wat overdreven denk ik. Een B230F van 113 pk zou dan 70 pk opleveren op LPG.
Onze 240 rijdt op LPG nog makkelijk 150 van de originele 170 km/h (als de weg lang genoeg is). Kweenie precies hoe dat naar pk's vertaalt, maar lijkt me stug dat-ie een derde kwijt is geraakt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
idd een groot gat, dan zie je het voordeel verdampen, het mechaniek ziet er te goed uit om zoveel minderop te leveren zou je denken.. (dan liever dampgasinjectie..)
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Na wat rommelen met het ontstekingstijdstip, liep de Volvo gsisteren ook weer op LPG. Man, wat een verbetering! De accelleratie hoeft nu niet meer in afstand of hele kalenderdagen uitgedrukt te worden. Het kan nu gewoon in afgeronde uurtallen.
Als ik het gaspedaal intrap voel ik nu zelfs de achterkant iets inveren (ondanks heavy duty veren met Bilsteins B4). Je kan de 245 nu omschrijven als ronduit niet-zo-langzaam. Het is nog steeds geen strepentrekker maar mijn drang naar meer vermogen is voorlopig even gestild.
Wat betreft de kleine venturi van de LPG mixer kom ik, na eindeloos speuren op het web, tot de volgende conclusie. De kleine venturi zorgt voor een betere vermenging van lucht en LPG tot ongeveer 4500 rpm. Daarboven is extra winst te behalen met een ruimere venturi. Die heeft echter nadelige effecten op de vermenging bij lagere toerentallen. Voor de Volvo is en kleinere venturi dus meer geschikt.
Straks nog even de onsteking preciezer afstellen. Ik moet eerst nog uitvogelen hoe dat moet.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Laat de kurken knallen. There's no replacement for displacement.
Meer als 4500 rpm moet je volgens mij ook niet willen maken met LPG, de zuiger gaat op een gegeven moment sneller als het trage vlamfront van LPG.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Shit, de Bilstein voor passen niet! Het typenummer 0910PNE 3031BE zou volgens de Bilstein site goed moeten zijn...
De opsluitring is te nou voor de demper. Wie heeft hier ervaring mee?
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Nog steeds erg in mijn nopjes met de "nieuwe" motor. Alles nog geen uitsluitsel over de dempers. We deinen nog even vrolijk rond.
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Blijkt dat er opsluitmoeren bij de dempers moeten zitten. Net ff in de andere doos gekeken en jawel hoor. Daar zat netjes een moer bij. De andere is niet geleverd. Stom dat ik op de sleuteldag zelf niet ff had gekeken. Grrrrr. Dan was een kant alvast klaar geweest. Van de andere kant, nu heb ik nieuwe lagers besteld voor de veerpoot. Dat stuurt vast nog beter.
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Zo, de 245 heeft weer een APK voor 2 jaar. Handrem had 3 acties nodig om goed te scoren, links voor een wiellager wat strakker zetten, koplampje afstellen en dat was het. Niet slecht voor de oude dame.