Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De TWEEDE volvo voor deze Belg!
De verkoop lukt nog niet zo best eej? Wink
Antwoord
Grappig zo'n CO meter, daar ben je aardig mee bezig geweest. Ik zou me niet zo'n zorgen maken om die rubbers, ze scheuren allemaal aan de oppervlak maar binnenin blijven ze solide en muurvast gevulcaniseerd aan hun binnen- en buitenbussen. Fuseekogels mogen van Volvo een speling (axiaal) van maar liefst 3 mm hebben, kunnen ze nazoeken in TP30000-1.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Stinky schreef:De verkoop lukt nog niet zo best eej? Wink

Ik heb de 242 al een paar maanden terug uit de verkoop gehaald. Interesse genoeg, maar ik wil niet dat ie aan een spotprijs weg gaat. Dan hou ik 'm liever wat langer aan. Dus kom ik terecht in de idiote situatie dat ik de 242 wel wil verkopen, maar enkel voor een bepaald basisbedrag Ãn ik niet veel langer twee Volvo's naast elkaar kan houden. Ik heb bovendien het geld nodig voor andere onverwachte tegenvallers. Dus moet de Amazon dan maar weer in de verkoop. :ohwell:
De reden waarom de Amazon dan weg gaat, is dat ik in principe de Ama aan een hoger bedrag kan verkopen. Omdat ik de Amazon ook nog niet zo lang heb, heb ik er nog niet dezelfde mate van investering ingestoken als de 242. Vandaar dat de prijs voor de 242 juist moet zijn, als hij dan toch moet gaan. Als de tijd er weer rijp voor is, gaat de 242 ook wel weg. Maarre.. het zal me zeker ook enorm spijten dat de Amazon weg gaat, ik heb er zeker de smaak van te pakken. Er komt sowieso ooit weer een Amazon, maar blijkbaar was de timing er nu niet voor geschikt.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Marc1970 schreef:Grappig zo'n CO meter, daar ben je aardig mee bezig geweest. Ik zou me niet zo'n zorgen maken om die rubbers, ze scheuren allemaal aan de oppervlak maar binnenin blijven ze solide en muurvast gevulcaniseerd aan hun binnen- en buitenbussen. Fuseekogels mogen van Volvo een speling (axiaal) van maar liefst 3 mm hebben, kunnen ze nazoeken in TP30000-1.

Dat het niet zo'n vaart loopt, dacht ik ook wel. Vandaar dat ik ze nog niet meteen heb vervangen na de keuring vorig jaar, toen ik ook al de opmerking over de fuseekogels kreeg. 3000 km verder zal niet zo'n groot verschil uitmaken. Maar het wordt mijn inziens toch wel eens tijd ze sowieso wel eens te vervangen. Een 242 stuurt al eerder zwabberig, speling draagt daar niet veel goeds aan bij. En na 34 jaar mag het al wel eens hà Confusedmile:
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Deze 242 heeft toch nog maar een paar 100.000 km gereden? En dat op het perfecte Belgische wegennet. Je mag vervangen wat je wilt uiteraard maar ik denk niet dat fusees veel gaan uitmaken voor het stuurgedrag, mijn 240 krijgt eveneens al jaren opmerkingen over fuseekogels (je kan ze echt een goed eind van hun sokkel duwen maar nog geen 3 mm + 1 mm wat de NL APK erbij toestaat) en stuurt nog steeds met 1 vinger. Hooguit krijg je er mindere kwaliteit fusees voor terug.
Misschien knapt-ie op van een halve mm meer toespoor.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
92.000 km om precies te zijn. Het Belgische wegennet is anders maar bedroevend, vergeleken met het Nederlandse! En wie zegt dat de Volvo alleen wegen onder de kiezen heeft gehad? :wink:

Het vervangen van de fusees had niet tot doel het stuurgedrag te veranderen, laat dat duidelijk zijn. Als dat verbetert, is dat alleen maar welkom. Maar speling op de fusees was een opmerking op de keuring, dus daar wil ik dan wel wat aan gedaan hebben. Zijn ze anders ook niet blij mee.. Houdt de keuring rekening met speling door de fabrikant voorgeschreven, of hebben ze gewoon hun eigen regeltjes? De Belgische keuring wil natuurlijk ook wel eens wat afwijken van de Nederlandse. :frown:
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
De Belgische keuring lijkt uitsluitend gericht op het behoud vd originele toestand van het voertuig tot in de kleinste details, en als de oorspronkelijke staat 3 mm speling toestaat lijkt me dat de keuring daar in mee moet gaan.

In de NL APK (zeg maar meer gericht op het voorkomen van losvliegende wielen al dan niet compleet met draagarm) staat:

Fuseekogels mogen, naast eventuele oorspronkelijke speling, door slijtageverschijnselen niet meer
speling hebben dan
a. 1,0 mm, in radiale richting, zoals weergegeven in figuur 12;
b. 1,0 mm, in axiale richting, zoals weergegeven in figuur 12.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
End of an era. De Volvo 242 DL werd verkocht! In principe wordt hij maandag bij de nieuwe eigenaar afgeleverd.
Ik heb veel lol gehad met deze auto, heb er van genoten en 'm zelf bewonderd.. Ik heb er fier als een pauw mee rondgereden, heb 'm vertroeteld en er te veel in geïnvesteerd om het bij het thuisfront goed uitgelegd te krijgen. Maar je hebt liefde voor je Volvo, of je hebt het niet. Echter, uiteindelijk wordt het wel eens tijd voor iets anders. Ik zal 'm zeker missen, maar de laatste week ben ik weer wat op mijn positieven gekomen na de eerste paniekreactie toen het besef eenmaal begon door te dringen :wink:

Leuk detail: de Volvo gaat naar een ex-Mini-eigenaar. Deze had mij enige tijd geleden gecontacteerd met het voorstel om de Mini te ruilen tegen de Volvo. Dat heb ik ook overwogen, waarop we de auto's in Wetteren naast elkaar hebben gezet. Uiteindelijk vond ik dat er net wat te veel aandachtspuntjes aan de Mini zaten dan ik wilde hebben, waarop ik heb besloten dat ik de ruil persoonlijk niet interessant vond.

Bleek dat de Mini-man in de greep was geraakt van het Volvo-virus (dat is nu ook niet verwodnerlijk, besmettelijk als het is Tongue ), waarop hij de Mini zelf heeft verkocht om uiteindelijk mijn Volvo te kopen!

Ik wens de ex-Mini-man veel plezier en een zeer grote grijns toe als hij achter het stuur van de Volvo mag zitten. En hoewel het geen forum-ganger is, hoop ik toch hem hier eens te mogen tegenkomen. :wink:

Voor mij houdt het Volvo-verhaal zeker niet op. Wat het wordt, zal nog moeten blijken, maar dat horen jullie dan wel.

Met veel dank voor ieder die deze Volvo 242 wist te waarderen, de vele adviezen, tips en het meedenken. Dat waardeer ik echt!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Gefeliciteerd, of moet ik zeggen gecondoleerd ;-)

Ik weet hoe het voelt, haha, maar heb je de Amazon nog?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Laat hem/haar hier registreren dan. Kunnen we er nog langer van genieten :wink:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.457 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.521 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.222 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.270 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.057 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.465 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)