Berichten: 33
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2005
Nu we besloten hebben toch bij de 240 te blijven (zie posting van vorige week) gaat onze man in Obdam aan de slag met het voornaamste probleem: de cilinderkop die (waarschijnlijk) gereviseerd moet worden. Vanochtend de auto daar gebracht. Ik ben benieuwd hoe erg het allemaal is, misschien valt het ook wel mee...
Het stuurhuis-probleem (vooral bij koude motor lijkt de bekrachtiging er bij sturen naar links veel moeite mee te hebben) komt later wel. Het is nog niet zo erg en als de auto eenmaal warm is merk je er weinig meer van. Bovendien lijkt dat me een klus die ik een keer (met hulp van een kenner?) zelf kan doen.
De bedrading tot slot blijft een bende, maar inmiddels heb ik zo'n beetje alle contacten + de aansluitingen bij de zekeringenkast nagelopen, waar nodig schoongemaakt en met contactspray behandeld. Werkt allemaal weer.
Ik ben de auto een week kwijt.
VRAAG: wat hebben jullie betaald voor een koprevisie (die wordt uitgevoerd door een garage dus)? Wat is acceptabel?
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
koprevisie( ruilkop, gevlakt en al, nieuwe pakking en distriebutie/kleppen) kostte mij indertijd 350.-( 2 dagen kwijt)
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 33
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2005
bij deze revisie gaat het misschien ook om een ruil-kop, alleen moet die nog gevlakt worden. De andere mogelijkheid (de kop die er nu op zit vlakken) wordt echter ook bekeken. Hoe dan ook gaat het om het totaalpakket, dus ook nieuwe kleppen, klepgeleiders, distributie, spanrol (?!), pakkingen.
dat lijkt me wel verstandig als je toch de kop eraf hebt.
De prijs die PP noemt is denk ik zonder arbeid, dus dan komt er nog wel iets van E250 oid bij schat ik.
Recent een prijsopgave gedaan voor B200K, ongeveer 600 euro bij hetzelfde bedrijf, ruilkop, dus gevlakt, nieuwe kleppen en alles er uit en er in.
Ze zijn niet buitensporig duur en wel goed.
Berichten: 33
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2005
OK, we weten inmiddels meer: de kleppen zijn helemaal uitgesteld. De cilinderkop die er nu op zit wordt gereviseerd, dus geen ruilkop. Verdamper wordt vervangen (de huidig lekte en ik had er bij de koop een bij gekregen van hetzelfde type), koplampreflectoren vervangen. Volgende week is de 240 klaar. Ik ben heel benieuwd hoe dat dan rijdt.
Wordt vervolgd...
Frans
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Goed om te vernemen dat jullie 'm toch niet verkopen...
Berichten: 33
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2005
- kop gereviseerd, nieuwe kleppen + zittingen + geleiders + distributie +
spanrol, het hele gebeuren
- bedrading achterklep vernieuwd, ruitenwissermotor achter, CV motor achter
- nieuwe verdamper geplaatst
- koplampreflectoren vervangen
- bougiekabelset + nieuwe bougies
- thermostaat + luchtslang
en dan wat kleinmateriaal en natuurlijk het werkplaatstarief...
Auto is een week weggeweest, rijdt nu pas echt goed (in feite weet ik nu pas hoe lekker die 240 rijdt), start meteen, kortom: h? h?, het werkt allemaal.
Volgend project (ga ik denk ik in eigen beheer doen, misschien met hulp van iemand van hier?) is het stuurhuis vervangen.
En dan komt het opleuken van de auto:
- enkele blackline dingen vervangen door chroomline (koplampstrips, regengoot, bumperstrips)
- kaartenbak (beige) linksvoor
- iets van een middenarmsteun (zijn die er??)
- benzinemeter maken (LPG meet-ie wel, benzine niet)
- geleidelijk aan stillere banden (er zit nu bridgestone regenbanden onder, maken wel veel lawaai vind ik)
F
Berichten: 33
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2005
Ik vind dat hij het netjes, volgens afspraak en tegen schappelijke prijs heeft gedaan.
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
LPG geeft de tankmeter wel aan???
is gewoon kwestie van ander relais( 6,-) en klaar!!
zit achterin, bij je tank
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl