Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Zou op een
16 klepper ook mijn inlaatspruitstuk passen? Of zit bij die motor alles anders?
Zo te zien zit de dynamo op de plek van de verdeler.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Nee dat past niet zomaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Ik heb al een mooie B230K gespot. Als het goed lees heeft een K een iets hogere compressie en een scherpere nokkenas dan een F. Zie ik dat juist?
Een late turbo inbouwen brengt wel heel veel werk met zich mee. Veel extra elektronica.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
B230K had zelfs meer pk dan de F, goeie basis. De versie met de gewone kop of de Heron uitvoering?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Pin me er niet op vast maar volgens mij:
Ligt er in een F een M nokkenas en
In een K een T nokkenas
Jij hebt nu de A nokkenas. Volgens mij is een A nokkenas scherper als een M of een T nokkenas.
245L VAN
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De K met Heron heeft de T, de K een X as. Die laatste komt in de buurt van de A.
Het zou natuurlijk interessant zijn de A as in de B230K te monteren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Hoe herken ik de Heron kop?
Het is makkelijk om mijn huidige A as in het andere blok te leggen.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
het gietnummer is 1000631.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
De B230K in m'n 88er is echt goed. Het ding start altijd perfect en heeft best nog wel een beetje pit (vegeleken met een oude B21A). Loopt ook echt netjes.
Nou heb ik er nog geen problemen mee gehad, maar alle gekleurde vacuümslangetjes vind ik wel best spannend uitzien.
Heeft er iemand ervaring met de betrouwbaarheid van deze blokken?
B230F is niet veel complexer om in te bouwen, lijkt mij.
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Er zijn voldoende topics met problemen met de B230K te vinden hier op het forum. Dat zijn meestal vacuümproblemen en gemekker met de Solex carbs. Ik rijd echter ook al 5 jaar probleemloos met zo'n ding rond. Heeft in het begin wat moeite gehad met warme start en bij flinke kou ook met de koude start, maar regelmatig onderhoud helpt vaak om problemen "vanzelf" te laten verdwijnen. Voor de rest is het ook gewoon een Redblock, dus niets minder betrouwbaar dan een andere.
`88 245, B230K, M47