Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voorstellen Maarten (SFRC) 245 uit 1979
Zou op een 16 klepper ook mijn inlaatspruitstuk passen? Of zit bij die motor alles anders?

Zo te zien zit de dynamo op de plek van de verdeler.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Nee dat past niet zomaar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik heb al een mooie B230K gespot. Als het goed lees heeft een K een iets hogere compressie en een scherpere nokkenas dan een F. Zie ik dat juist?

Een late turbo inbouwen brengt wel heel veel werk met zich mee. Veel extra elektronica.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
B230K had zelfs meer pk dan de F, goeie basis. De versie met de gewone kop of de Heron uitvoering?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Pin me er niet op vast maar volgens mij:
Ligt er in een F een M nokkenas en
In een K een T nokkenas
Jij hebt nu de A nokkenas. Volgens mij is een A nokkenas scherper als een M of een T nokkenas.
245L VAN
Antwoord
De K met Heron heeft de T, de K een X as. Die laatste komt in de buurt van de A.

Het zou natuurlijk interessant zijn de A as in de B230K te monteren.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Hoe herken ik de Heron kop?

Het is makkelijk om mijn huidige A as in het andere blok te leggen.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
het gietnummer is 1000631.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
De B230K in m'n 88er is echt goed. Het ding start altijd perfect en heeft best nog wel een beetje pit (vegeleken met een oude B21A). Loopt ook echt netjes.

Nou heb ik er nog geen problemen mee gehad, maar alle gekleurde vacuümslangetjes vind ik wel best spannend uitzien.
Heeft er iemand ervaring met de betrouwbaarheid van deze blokken?
B230F is niet veel complexer om in te bouwen, lijkt mij.

Antwoord
Er zijn voldoende topics met problemen met de B230K te vinden hier op het forum. Dat zijn meestal vacuümproblemen en gemekker met de Solex carbs. Ik rijd echter ook al 5 jaar probleemloos met zo'n ding rond. Heeft in het begin wat moeite gehad met warme start en bij flinke kou ook met de koude start, maar regelmatig onderhoud helpt vaak om problemen "vanzelf" te laten verdwijnen. Voor de rest is het ook gewoon een Redblock, dus niets minder betrouwbaar dan een andere.
`88 245, B230K, M47
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 592 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 356 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 652 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.073 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.150 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.258 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 16.885 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.516 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 2.990 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)